K bodu 8
Navrhuje sa legislatívno-technická úprava vnútorného odkazu, ako aj vypustenie periodicity overovania spôsobilosti agentúr pre kodifikáciu spracúvať návrh kodifikačných údajov. Agentúry pre kodifikáciu budú povinné preukázať úradu spôsobilosť spracúvať návrh kodifikačných údajov kedykoľvek na základe výzvy úradu, a nie len raz za dva roky. Navrhovaná úprava zohľadňuje dlhodobé skúseností úradu s kvalitou návrhov kodifikačných údajov spracúvaných agentúrami pre kodifikáciu.
K bodom 9 a 10
Navrhuje sa zjednodušiť úpravu práv a povinností používateľa produktu v nadväznosti na skúsenosti z reálneho uplatňovania zákona. Keďže prakticky v každom obchodnom prípade by používateľ produktu mal uplatňovať požiadavky na kodifikáciu produktu, bez rozdielu na to, či produkt bol alebo nebol zaradený do kodifikačného systému Slovenskej republiky, navrhuje sa upraviť znenie § 12 ods. 1 tak, aby bolo využiteľné v širokom spektre používateľom obstarávaných produktov. Používateľ produktu bude povinný uplatňovať kodifikačnú doložku na produkt, vrátane jeho náhradných dielov a príslušenstva, či už uzatvára kúpnu zmluvu (rámcovú dohodu) verejnou súťažou, využíva obstarávanie prostredníctvom elektronického kontraktačného systému alebo prostredníctvom Agentúry NATO pre podporu a obstarávanie (NSPA) a pod. Získané kodifikačné údaje neslúžia len pre potreby kodifikačného informačného systému, ale využívajú sa aj v rámci Integrovaného informačného systému Ministerstva obrany Slovenskej republiky najmä pre potreby používateľov produktov a pre akvizičné a logistické procesy. Kodifikačná doložka sa v zmluvnom vzťahu uplatňuje spravidla ako samostatný článok s názvom „Kodifikácia“.
Navrhuje sa v § 12 ods. 2 upraviť pre používateľa produktu priamy prístup do kodifikačného informačného systému (prostredníctvom Integrovaného informačného systému Ministerstva obrany Slovenskej republiky), v ktorom môže pre svoje potreby spracúvať návrh kodifikačných údajov a aj predkladať návrh na schválenie úradu. Zároveň sa v nadväznosti na skúsenosti z aplikačnej praxe navrhuje, aby používateľ produktu, ktorý nevyužíva na spracúvanie návrhu kodifikačných údajov agentúru pre kodifikáciu, nebol povinný oznamovať úradu názov a identifikačné údaje agentúry pre kodifikáciu.
Navrhované vypustenie § 12 ods. 4 súvisí so skutočnosťou, že dodávatelia produktov budú podľa § 13 ods. 1 písm. c) komunikovať priamo s úradom, a nie prostredníctvom používateľa produktu. Uvedená úprava vyplýva z aplikačnej praxe, v rámci ktorej táto komunikácia prebieha aj v súčasnosti v súlade s § 5 písm. h), podľa ktorého úrad v oblasti kodifikácie spolupracuje s vlastníkmi dokumentácie produktu a s inými osobami podieľajúcimi sa na výskume, vývoji a výrobe alebo poskytovaní produktu.
K bodu 11
Navrhované znenie ustanovenia § 13 ods. 1 spresňuje povinnosti dodávateľov produktov v procese zabezpečenia kodifikácie. Navrhuje sa, aby dodávatelia produktov predkladali návrh kodifikačných údajov na jeho ďalšie spracovanie priamo úradu. Dodávateľ produktu bude mať možnosť návrh kodifikačných údajov dať na spracovanie agentúre pre kodifikáciu podľa § 11 alebo bude mať možnosť na základe vyžiadania prístupu do elektronického systému spracúvania návrhu kodifikačných údajov tieto údaje priamo sám vložiť do tohto systému, a tak predložiť návrh kodifikačných údajov úradu.
Dodávatelia produktov majú podľa platného znenia § 13 ods. 1 tiež povinnosť používateľovi produktu sprístupniť dokumentáciu o produkte, oznámiť mu zmeny v dokumentácii o produkte a oznámiť mu aj svoje identifikačné údaje a údaje o produkte.