povinnosťou. Nariadenie (EÚ) č. 517/2014 ustanovuje, že dovozca nemôže doviesť fluórované uhľovodíky bez pridelenej kvóty a o túto musí požiadať prostredníctvom elektronického registra, ktorý zriadila EK. Táto povinnosť pre neho vyplýva od roku 2015. Praktický výkon štátneho dozoru však ukázal, že SIŽP bola pri kontrolách dodržiavania ustanovení zákona konfrontovaná s podnikateľskými subjektmi, ktorí nepožiadali o kvóty na dovoz a odvolávali sa na chýbajúce ustanovenie v zákone; inšpekcia preto požadovala doplniť takúto povinnosť do zákona. Keďže ide o elektronický register nepredpokladajú sa administratívne náklady. Navrhuje sa tiež zmena spôsobu oznamovania údajov prevádzkovateľmi zariadení, a to prostredníctvom elektronického systému, kde sa však z pohľadu dotknutých prevádzkovateľov predpokladá zníženie administratívnej záťaže, nakoľko papierová forma bude nahradená elektronickým vložením príslušných údajov do systému a tie budú archivované za jednotlivé roky, čo bude viesť k sprehľadneniu oznamovaných údajov a zabezpečenia jednoduchého prístupu k informáciám jednak pre podnikateľské subjekty ako aj ministerstvo. Povinnosť zdokumentovať prípadnú haváriu zariadenia a bezodkladne túto skutočnosť oznámiť Slovenskej inšpekcii ŽP je nová povinnosť, kde môže do určitej miery dôjsť k miernemu navýšeniu administratívnych nákladov, avšak počet a riziko havárií nie je možné dostatočne kvantifikovať. 2. K vplyvom na rozpočet verejnej správy: Predkladateľ v doložke vybraných vplyvov konštatuje, že návrh zákona nezakladá žiadne vplyvy na rozpočet verejnej správy. S uvedeným tvrdením nie je možné sa stotožniť, keďže sa v zákone navrhuje zmena spôsobu oznamovania údajov o fluórovaných skleníkových plynoch, výrobkoch a zariadeniach pre prevádzkovateľov zariadení obsahujúcich fluórované skleníkové plyny, ktorí by mali oznamovať údaje nie okresným úradom ale prostredníctvom elektronického systému, ktorý bude spravovať organizácia poverená MŽP SR. V súvislosti s obstaraním a prevádzkou elektronického systému sa dajú predpokladať zvýšené vplyvy na rozpočet verejnej správy. Súčasne sa navrhuje zmena dolných hraníc súm pokút a dopĺňajú sa nové správne delikty, resp. sa navrhuje zmena ich zaradenia pod príslušnú pokutu, pričom z materiálu nie je zrejmý vplyv takýchto úprav na príjmy rozpočtu verejnej správy. Vzhľadom na uvedené žiada Komisia podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ako aj v zmysle platnej Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov prepracovať doložku vybraných vplyvov a dopracovať analýzu vplyvov na rozpočet verejnej správy, na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu na bežný rok a na tri nasledujúce rozpočtové roky takým spôsobom, aby všetky výdavky vyplývajúce z predloženého materiálu boli rozpočtovo zabezpečené v rámci schválených limitov kapitoly MŽP SR bez zvýšených vplyvov na rozpočet verejnej správy. Zároveň žiada Komisia kvantifikovať očakávané vplyvy na príjmy rozpočtu verejnej správy v jednotlivých rokoch, prípadne uviesť dôvod, pre ktorý ich kvantifikácia nie je možná. Stanovisko predkladateľa: K návrhu novely zákona bola dopracovaná analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy v súvislosti s obstaraním a prevádzkou elektronického systému, ktorý bude spravovať organizácia poverená ministerstvom. Výdavky uvedené v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy budú zabezpečené z rozpočtu kapitoly MŽP SR na jednotlivé roky, tak ako je uvedené v analýze. Vo vzťahu k navrhnutých zmenám pokút a zároveň doplneniu nových správnych deliktov – pokuty sú príjmom Environmentálneho fondu. Vzhľadom k tomu, že nie je možné vopred stanoviť počet vykonaných kontrol, ako aj počet porušení zákona a nariadenia a ich závažnosť a z toho sa odvíjajúcu výšku udelených pokút, nie je možné kvantifikovať očakávaný vplyv na rozpočet verejnej správy; predpokladá sa však v tomto smere pozitívny vplyv. 3. K vplyvom na informatizáciu spoločnosti: Komisia nesúhlasí s tým, že materiál nepredpokladá žiadne vplyvy na informatizáciu. Zverejňovanie informácií na webovom sídle /nová služba/ a rozširovanie informačných systémov znamenajú vplyvy na informatizáciu spoločnosti. Nakoľko v doložke vplyvov tieto skutočnosti nie sú vyznačené, Komisia žiada úpravu doložky vplyvov a o vypracovanie analýzy vplyvov. Stanovisko predkladateľa: Doložka vybraných vplyvov bola upravená v zmysle pripomienky a k materiálu bola vypracovaná analýza vplyvov na informatizáciu spoločnosti. 4. K doložke vybraných vplyvov: Komisia odporúča v doložke vybraných vplyvov vyznačiť v tabuľke časti „9.Vplyvy navrhovaného materiálu“ aj riadok „z toho vplyvy na MSP“ ako pozitívny a negatívny. (Analýza vplyvov na PP uvádza len vplyvy na MSP). Komisia tiež odporúča v Doložke vybraných vplyvov dopracovať časť „5. Alternatívne riešenia“ a časť „12. Zdroje“. Stanovisko predkladateľa: Doložka vybraných vplyvov bola upravená.