1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:Financovanie návrhu predkladaného materiálu je čiastočne zabezpečené v rozpočte kapitoly MZ SR a MS SR v rokoch 2019 až 2022. Dopad na štátny rozpočet, resp. nekrytý vplyv rozpočtu kapitoly MS SR v roku 2020 a kapitoly MZ SR v rokoch 2021 až 2022 požadujú kapitoly zohľadniť v rozpočte na príslušný rok.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Realizácia Programového vyhlásenia vlády Slovenskej republiky na roky 2016-2020 s cieľom odstránenia nedostatočnej právnej úpravy a aplikačných problémov v súvislosti s výkonom detencie. Pretrvávajúci problematický stav výkonu ochranných liečení v ústavných zdravotníckych zariadeniach poskytujúcich psychiatrickú starostlivosť, najmä pre výraznú odchýlku vo vzťahu k ohrozovaniu zdravotníckych pracovníkov a ostatných pacientov. Cieľom návrhu zákona je zaviesť do právneho poriadku Slovenskej republiky podrobnú právnu úpravu výkonu detencie, a tak zabezpečiť reálny výkon detencie ako ochranného opatrenia v ústave pre výkon detencie. Za týmto účelom sa zriaďuje detenčný ústav, v ktorom budú umiestnené osoby, ktorým súd nariadil výkon detencie. Výkon detencie predstavuje ochranu spoločnosti ako aj ochranu umiestených, ktorá je zabezpečená izoláciou umiestneného od spoločnosti na základe klinicko - terapeutického modelu ústavu. Cieľom detenčného ústavu je pomocou osobitného liečebného režimu dosiahnuť vytvorenie podmienok k prechodu umiestneného do samostatného života alebo k inej forme ochranného opatrenia.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
3
MZ SR - Personálne nákladyCelková mesačná mzda zamestnanca
Ročné mzdové náklady na uvedený počet zamestnancov
Sociálne a zdravotné poistenie zamestnávateľa
Zdravotnícky asistent/sanitár
MZ SR - Technicko – prevádzkové náklady Technicko – prevádzkové náklady
Špeciálny zdravotnícky materiál
Náklady na ostatné materiály
Prevádzkové náklady (energie, vodné, stočné)
Ostatné prevádzkové náklady
MS SR - Personálne náklady Postupné obsadzovanie detenčného ústavu príslušníkmi Zboru väzenskej a justičnej stráže, v roku 2019 v počte 36, v roku 2020 navýšenie na počet 51 a v rokoch 2021 až 2022 bez ďalšieho navýšenia. Priemerný mesačný mzdový výdavok príslušníka je 1 453 eur.
MS SR - Technicko-prevádzkové náklady Bežné výdavky - výdavky týkajúce sa príslušníkov Zboru väzenskej a justičnej stráže detenčného ústavu, a to výdavky na výzbroj, výstroj, stravovanie a tvorbu sociálneho fondu.
Kapitálové výdavky – výdavky na nákup vozidiel pre detenčný ústav.
4
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
5
Tabuľka č. 4 Poznámka: Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet kapitoly MZ SR
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (716)2
Obstarávanie kapitálových aktív (717001)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
Vplyv na rozpočet verejnej správy MS SR
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Tovary a služby (630)2 – 633, 637
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2 - 714
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom