spoločnú poľnohospodársku politiku oproti VFR 2014-20, resp. zrušenie rabatov) SR vedela podporiť zavedenie nových vlastných zdrojov rozpočtu EÚ.
Spomedzi „environmentálnych daní“ SR vie podporiť príspevok ČŠ na základe množstva odpadu z nerecyklovaných plastových obalov, SR by ale preferovala, keby toto bremeno bolo prenesené na výrobcov obalov. Taktiež je potrebné zabezpečiť riadne vykazovanie podkladových dát.
Presmerovanie časti výnosov z ETS do rozpočtu EÚ nemá motivačný charakter a navyše príjmy z tohto zdroja nie sú stabilné a predvídateľné (vysoká volatilita ceny emisných povoleniek). Napriek tomu vie SR taktiež za istých okolností podporiť zavedenie tohto nového vlastného zdroja.
Vzhľadom na stav rokovaní k CCCTB je MFSR čiastočne skeptické k časovému harmonogramu a celkovej realizovateľnosti prepojenia CCCTB na rozpočet EÚ.
SR dlhodobo zastáva pozíciu, že jadrom vlastných zdrojov rozpočtu EÚ by mali byť príspevky ČŠ založené na výbere cla a HND, pričom SR podporuje zníženie nákladov na výber cla (resp. ich návrat na pôvodnú úroveň 10%).
Zjednodušenie zdroja založenom na DPH by síce prinieslo zníženie administratívnej záťaže pre ČŠ, jeho prevedenie ale nepovažujeme za férové a preto navrhujeme pokračovanie tohto zdroja v súčasnej podobe alebo jeho úplné zrušenie.
Návrh NARIADENIA RADY, ktorým sa mení nariadenie (EHS, Euratom) č. 1553/89 o konečných jednotných dohodách o vyberaní vlastných zdrojov pochádzajúcich z dane z pridanej hodnoty COM (2018) 328 final
2018/0133 (NLE) 2. 5. 2018
Návrh EK výrazne znižuje administratívnu náročnosť spojenú s výpočtom príspevkov ČŠ zo zdroja založenom na DPH. Na druhej strane prechodom k uplatňovaniu jednotnej sadby výberu (1%) iba na základ dane prislúchajúci dodaniam, na ktoré sa uplatňuje štandardná sadzba je podľa MF SR porušený princíp férovosti. Návrh EK umelo zvýhodňuje tie ČŠ, ktoré intenzívne uplatňujú možnosť zníženej, resp. nulovej sadzby DPH, pričom SR medzi tieto štáty nepatrí .
Táto hypotéza bola potvrdená aj výpočtami MF SR, pri aplikácii nového princípu by SR patrila medzi tie ČŠ, ktoré by sa na zdroji založenom na DPH podieľali viac ako v minulosti (pri tých istých dátach ohľadom čistých príjmov z DPH).
Na základe vyššie uvedeného MF SR nepodporuje návrh EK a navrhuje buď pokračovanie platnosti zdroja založenom na DPH