1
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
________________________________________________________________________
VII. volebné obdobie
Materiál na rokovanie
Národnej rady
Slovenskej republiky
Číslo: 252/2019-VEZ
1319
Správa o činnosti Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre európske záležitosti za rok 2018
Návrh uznesenia:
Predkladá sa v súlade
s § 58a ods. 3 písm. g)
zákona Národnej rady Slovenskej republikyNárodná rada Slovenskej republiky
č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku
Národnej rady Slovenskej republikyb e r i e n a v e d o m i e
v znení neskorších predpisovSprávu o činnosti Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre európske záležitosti za rok 2018
Predkladá:
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre európske záležitosti
Bratislava február 2019
2
Správa o činnosti Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre európske záležitosti za rok 2018
__________________________________________________________________________
Obsah
3
1Úvod
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre európske záležitosti predkladá v súlade s § 58a ods. 3 písm. g) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov správu o svojej činnosti za obdobie od 1. januára 2018 do 31. decembra 2018.
Spoluprácu Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky v európskych záležitostiach na národnej úrovni upravuje ústavný zákon č. 397/2004 Z. z. o spolupráci Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky v záležitostiach Európskej únie, ktorý predstavuje základný rámec spolupráce pri predkladaní návrhov pozičných dokumentov Slovenskej republiky Národnej rade Slovenskej republiky, pri ich schvaľovaní Národnou radou Slovenskej republiky a pri informovaní Národnej rady Slovenskej republiky o ďalších záležitostiach Európskej únie. Ďalším právnym predpisom je zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, ktorý upravuje zloženie a pôsobnosť Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre európske záležitosti 58a a § 58b). Činnosť národných parlamentov v záležitostiach Európskej únie tiež upravujú protokoly pripojené k Zmluve o Európskej únii a k Zmluve o fungovaní Európskej únie1 (Protokol č. 1 o úlohe národných parlamentov v Európskej únii a Protokol č. 2 o uplatňovaní zásad subsidiarity a proporcionality).
2Informácie podľa § 58a ods. 3 písm. a) f) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
Výbor NR SR pre európske záležitosti v súlade s § 58a ods. 3 písm. g) rokovacieho poriadku pravidelne podáva Národnej rade Slovenskej republiky (ďalej len „NR SR“) správy o svojej činnosti. Táto časť správy o činnosti, ktorú výbor predkladá za rok 2018, obsahuje nasledovné informácie:
1.o prerokovaných návrhoch právnych aktov Európskej únie, návrhoch na postup podľa Zmluvy o Európskej únii, návrhoch legislatívnych iniciatív Európskej únie a návrhoch na postup podľa Zmluvy o fungovaní Európskej únie, o ktorých budú rokovať príslušné orgány Európskej únie (§ 58a ods. 3 písm. a) rokovacieho poriadku);
2.o schválených stanoviskách Slovenskej republiky k návrhom podľa bodu 1. 58a ods. 3 písm. b) rokovacieho poriadku);
3.o súlade návrhov legislatívnych aktov Európskej únie so zásadou subsidiarity 58a ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku);
4.o prerokovaných návrhoch žalôb vo veci porušenia zásady subsidiarity legislatívnym aktom Európskej únie (§ 58a ods. 3 písm. d) rokovacieho poriadku);
5.o prerokovaných správach a informáciách predkladaných národnej rade vládou a členmi vlády a aktoch predkladaných národnej rade orgánmi Európskej únie 58a ods. 3 písm. e) rokovacieho poriadku);
1 Ú. v. EÚ C 83, 30. 3. 2010, s. 1.
4
6.o návrhoch stanovísk k návrhom podľa bodov 1 a 2, o ktoré požiadal ostatné výbory Národnej rady (§ 58a ods. 3 písm. f) rokovacieho poriadku).
2.1Prerokované návrhy právnych aktov Európskej únie, návrhy na postup podľa Zmluvy o Európskej únii, návrhy legislatívnych iniciatív Európskej únie a návrhy na postup podľa Zmluvy o fungovaní Európskej únie, o ktorých budú rokovať príslušné orgány Európskej únie (§ 58a ods. 3 písm. a) rokovacieho poriadku)
V roku 2018 zobral Výbor NR SR pre európske záležitosti na vedomie 732 nových návrhov aktov v zmysle § 58a ods. 3 písm. a) zákona o rokovacom poriadku NR SR. Zároveň výbor zobral na vedomie 282 predbežných stanovísk, ktoré boli Výboru NR SR pre európske záležitosti doručené v lehote podľa § 58a ods. 8 zákona o rokovacom poriadku NR SR. Z celkového počtu 732 návrhov vyhodnotil Výbor NR SR pre európske záležitosti 72 návrhov ako prioritné z pohľadu záujmov Slovenskej republiky a požiadal pri nich o stanovisko iný výbor v zmysle § 58a ods. 3 písm. f) zákona o rokovacom poriadku NR SR.
Informáciu o všetkých doručených návrhoch právne záväzných aktov a iných aktov Európskej únie obsahuje aj verejne dostupný Systém sledovania európskych záležitostí (ďalej len „SSEZ“). SSEZ je informačný systém umiestnený na webovej stránke NR SR a poskytuje tiež informáciu o predbežných stanoviskách k jednotlivým návrhom.2
2.2Schválené stanoviská Slovenskej republiky k návrhom podľa § 58a ods. 3 písm. b) rokovacieho poriadku
V roku 2018 Výbor NR SR pre európske záležitosti prerokoval informácie a schválil stanoviská Slovenskej republiky (v prípade, že nešlo o informáciu ex post) k nasledujúcim zasadnutiam Európskej rady a Rady Európskej únie:
Európska rada
-Informácia o samite EÚ – západný Balkán, ktorý sa uskutočnila 17. mája 2018
-Informácia o rokovaní Európskej rady, ktorá sa uskutočnila 28. a 29. júna 2018
-Informácia o rokovaní Európskej rady, ktorá sa uskutočnila 17. a 18. októbra 2018
-Informácia o rokovaní Európskej rady, ktorá sa uskutočnila 13. a 14. decembra 2018
Rada Európskej únie pre hospodárske a finančné záležitosti (ECOFIN)
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre hospodárske a finančné záležitosti, ktorá sa uskutočnila 13.marca 2018 (ex-post)
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre hospodárske a finančné záležitosti, ktorá sa uskutočnila 4. decembra 2018
Rada Európskej únie pre spravodlivosť a vnútorné veci (JHA)
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre spravodlivosť a vnútorné záležitosti, ktorá sa uskutočnila 8. a 9. marca 2018 (ex-post)
2 http://www.nrsr.sk/ssez/
5
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre spravodlivosť a vnútorné záležitosti, ktorá sa uskutočnila 6. a 7. decembra 2018
Rada Európskej únie pre zamestnanosť, sociálnu politiku, zdravie a spotrebiteľské záležitosti (EPSCO)
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre zamestnanosť, sociálnu politiku, zdravie a spotrebiteľské záležitosti, ktorá sa uskutočnila 15. marca 2018
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre zamestnanosť, sociálnu politiku, zdravie a spotrebiteľské záležitosti, ktorá sa uskutočnila 6. a 7. decembra 2018
Rada Európskej únie pre zahraničné veci (FAC)
-Informácia o neformálnom zasadnutí ministrov zahraničných vecí (Gymnich), ktoré sa uskutočnilo 15. a 16. februára 2018
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre zahraničné veci, ktoré sa uskutočnila 16. apríla 2018
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre zahraničné veci, ktorá sa uskutočnila 15. októbra 2018 v Luxemburgu (ex post)
Rada Európskej únie pre všeobecné záležitosti (GAC) a GAC čl. 50
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre všeobecné záležitosti (článok 50), ktorá sa uskutočnila 29. januára 2018 (ex-post)
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre všeobecné záležitosti, ktorá sa uskutočnila 16. októbra 2018 v Luxemburgu (ex-post)
Rada Európskej únie pre vzdelávanie, mládež, kultúru a šport (EYCS)
-Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre vzdelávanie, mládež, kultúru a šport, ktorá sa uskutočnila 15. februára 2018
K ostatným zasadnutiam Rady boli stanoviská Slovenskej republiky schválené formou tzv. tichej procedúry v zmysle článku 2 ods. 4 ústavného zákona č. 397/2004 Z. z. o spolupráci Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky v záležitostiach Európskej únie.
2.3Súlad návrhov legislatívnych aktov Európskej únie so zásadou subsidiarity (§58a ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku)
Pokiaľ ide o súlad návrhov legislatívnych aktov Európskej únie so zásadou subsidiarity, Lisabonská zmluva3 (2009) zaviedla mechanizmus kontroly subsidiarity, ktorý umožňuje národným parlamentom Európskej únie prijímať odôvodnené stanoviská, ak sa domnievajú, že návrh legislatívneho aktu Európskej únie porušuje zásadu subsidiarity. V
3 Lisabonská zmluva, ktorou sa mení a dopĺňa Zmluva o Európskej únii a Zmluva o založení spoločenstva, podpísaná v Lisabone 13. decembra 2007. Úradný vestník Európskej únie, 17. 12. 2007, 2007/C 306/01.
6
sledovanom období počas roku 2018 Výbor NR SR pre európske záležitosti toto právo neuplatnil, t. j. neprijal odôvodnené stanovisko.
Okrem toho Výbor NR SR pre európske záležitosti využil možnosť vyjadriť sa k vecnému obsahu návrhov v zmysle mechanizmu politického dialógu, ktorý ponúkla Európska komisia národným parlamentom. Výbor prostredníctvom tohto nástroja informoval Európsku komisiu o svojich prioritách vzhľadom na Oznámenie Komisie Európskemu parlamentu, Rade, Európskemu hospodárskemu a sociálnemu výboru a Výboru regiónov Pracovný program Komisie na rok 2018 Program pre jednotnejšiu, silnejšiu a demokratickejšiu Európu, KOM (2017) 650. Výbor NR SR pre európske záležitosti zároveň vzal na vedomie uvedené oznámenie a schválil priority vyplývajúce z Pracovného programu Európskej komisie tak ako uvedené v Predbežnej správe o prioritách SR vyplývajúcich z Pracovného programu Európskej komisie na rok 2018 na svojej 42. schôdzi, ktorá sa konala dňa 8. februára 2018.
Výbor NR SR pre európske záležitosti inicioval politický dialóg k návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o európskej občianskej iniciatíve, KOM (2017) 482. Výbor NR SR pre európske záležitosti vzal na vedomie uvedený návrh nariadenia a predbežné stanovisko Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR k tomuto návrhu na svojej 37. schôdzi, ktorá sa konala dňa 24. októbra 2017, a požiadal Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj o stanovisko k tomuto návrhu nariadenia. Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj na svojej 33. schôdzi, ktorá sa konala 23. novembra 2017, prerokoval návrh nariadenia a odporučil Výboru NR SR pre európske záležitosti prerokovať návrh nariadenia a vysloviť nesúhlas s predbežným stanoviskom Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR. Výbor NR SR pre európske záležitosti vzal na vedomie stanovisko Výboru NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj na svojej 39. schôdzi, ktorá sa konala dňa 6. decembra 2017. Následne Výbor NR SR pre európske záležitosti prerokoval návrh tohto nariadenia za účasti štátneho tajomníka Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Ivana Korčoka a prijal k nemu uznesenie (č. 118) na svojej 42. schôdzi, ktorá sa uskutočnila dňa 8. februára 2018. V tomto uznesení výbor doplnil predbežné stanovisko Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR a prostredníctvom mechanizmu politického dialógu informoval Európsku komisiu o svojom postoji k predmetnému návrhu nariadenia. Európska komisia na túto informáciu reagovala prostredníctvom listu podpredsedu Fransa Timmermansa dňa 22. mája 2018.
V priebehu roka 2015 vyvinuli národné parlamenty nový mimozmluvný nástroj medziparlamentnej spolupráce v rámci politického dialógu tzv. zelenú kartu, prostredníctvom ktorej národné parlamenty môžu požiadať Európsku komisiu o vypracovanie nových alebo zmenu existujúcich aktov EÚ. V sledovanom období, t. j. v priebehu roka 2018, nebola iniciovaná národným parlamentom členského štátu EÚ žiadna tzv. zelená karta.
2.4Prerokované návrhy žalôb vo veci porušenia zásady subsidiarity legislatívnym aktom Európskej únie (§ 58a ods. 3 písm. d) rokovacieho poriadku)
V zmysle Protokolu č. 2 pripojeného k Lisabonskej zmluve o uplatňovaní zásad subsidiarity a proporcionality môžu tiež národné parlamenty predkladať Súdnemu dvoru Európskej únie žaloby z dôvodu porušenia zásady subsidiarity legislatívnym aktom. V danom období Výbor NR SR pre európske záležitosti neprerokoval žiadne návrhy žalôb vo veci porušenia zásady subsidiarity legislatívnym aktom Európskej únie v zmysle § 58a ods. 3 písm.
7
d) zákona o rokovacom poriadku NR SR. Žiadny národný parlament členskej krajiny zatiaľ takúto žalobu Súdnemu dvoru nepredložil.
2.5Správy a informácie predkladané národnej rade vládou a členmi vlády a akty predkladané národnej rade orgánmi Európskej únie 58a ods. 3 písm. e) rokovacieho poriadku)
V sledovanom období Výbor NR SR pre európske záležitosti prerokoval tieto správy a informácie predkladané NR SR vládou Slovenskej republiky a členmi vlády, akty predkladané NR SR orgánmi Európskej únie (§ 58a ods. 3 písm. e) zákona o rokovacom poriadku NR SR):
-návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o európskej občianskej iniciatíve, KOM (2017) 482 (42. schôdza, 8. februára 2018)
-oznámenie Komisie Európskemu parlamentu, Rade, Európskemu hospodárskemu a sociálnemu výboru a Výboru regiónov Pracovný program Komisie na rok 2018 Program pre jednotnejšiu, silnejšiu a demokratickejšiu Európu, KOM (2017) 650 (42. schôdza, 8. februára 2018)
-informácia k návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) 2016/399, pokiaľ ide o pravidlá vzťahujúce sa na dočasné obnovenie kontroly vnútorných hraníc, KOM (2017) 571 (43. schôdza, 14. marca 2018)
-Programové vyhlásenie vlády Slovenskej republiky (44. schôdza, 23. marca 2018)
-Správa o plnení úloh zahraničnej a európskej politiky Slovenskej republiky v roku 2017 a jej zameranie na rok 2018 (45. schôdza, 11. apríla 2018)
-Výročná správa o členstve Slovenskej republiky v Európskej únii hodnotenie a aktuálne priority vyplývajúce z Pracovného programu Európskej komisie (45. schôdza, 11. apríla 2018)
-Program stability Slovenskej republiky na roky 2018 2021 (49. schôdza, 13. júna 2018)
-Návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2019 2021 a vládny návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2019 z hľadiska primeranosti výdavkov spolufinancovaných z prostriedkov Európskej únie (54. schôdza, 24. októbra 2018)
-Návrh na vyslovenie súhlasu Národnej rady Slovenskej republiky s Dohodou o strategickom partnerstve medzi Európskou úniou a jej členskými štátmi na jednej strane a Kanadou na strane druhej (56. schôdza, 13. decembra 2018)
Okrem správ a informácií predkladaných NR SR vládou Slovenskej republiky a jednotlivými členmi vlády a aktov, ktoré predkladajú NR SR orgány Európskej únie podľa § 58a ods. 3 písm. e) zákona o rokovacom poriadku, výbor v období roku 2018 prerokoval aj nasledovné body programu na schôdzach:
-Zameranie činnosti Veľvyslanectva Slovenskej republiky v Španielskom kráľovstve (41. schôdza, 31. januára 2018)
-Zameranie činnosti Veľvyslanectva Slovenskej republiky v Rumunsku (41. schôdza, 31. januára 2018)
-Zameranie činnosti Zastúpenia Európskej komisie v Slovenskej republike (41. schôdza, 31. januára 2018)
8
-Zameranie činnosti Veľvyslanectva Slovenskej republiky v Maďarsku (49. schôdza, 13. júna 2018)
-Zameranie činnosti Veľvyslanectva Slovenskej republiky v Chorvátskej republike (49. schôdza, 13. júna 2018)
-Zameranie činnosti Veľvyslanectva Slovenskej republiky v Lotyšskej republike a Litovskej republike so sídlom v Rige (49. schôdza, 13. júna 2018)
-Zameranie činnosti Veľvyslanectva Slovenskej republiky vo Fínskej republike a v Estónskej republike so sídlom v Helsinkách (51. schôdza, 13. september 2018)
-Zameranie činnosti Veľvyslanectva Slovenskej republiky v Belgickom kráľovstve a v Luxemburskom veľkovojvodstve so sídlom v Bruseli (51. schôdza, 13. september 2018)
-Zameranie činnosti Veľvyslanectva Slovenskej republiky v Dánskom kráľovstve (51. schôdza, 13. september 2018)
-Správa o činnosti Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre európske záležitosti za roky 2016 a 2017 (41. schôdza, 31. januára 2018)
-Priority bulharského predsedníctva v Rade Európskej únie 2018 (41. schôdza, 31. januára 2018)
-Priority rakúskeho predsedníctva v Rade Európskej únie 2018 (51. schôdza, 13. september 2018)
-Rakúsky návrh zákonných zmien týkajúcich sa indexácie rodinných prídavkov pre deti žijúce v zahraničí (46. schôdza, 10. mája 2018 a 48. schôdza, 16. mája 2018)
-Návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Jaroslava Pašku, Tibora Bernaťáka a Andreja Danka na prijatie uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky k aktuálnemu vývoju vo vzťahoch členských štátov Európskej únie Maďarska a Poľskej republiky s inštitúciami Európskej únie (55. schôdza, 29. novembra 2018)
-Informácia o pozíciách Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska v rokovaniach o vystúpení Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska z Európskej únie (56. schôdza, 13. decembra 2018)
-Zhodnotenie aktivít Európskej komisie za rok 2018 a predstavenie jej priorít na rok 2019 (56. schôdza, 13. decembra 2018)
2.6Návrhy stanovísk k návrhom právnych aktov Európskej únie, o ktoré výbor požiadal ostatné výbory národnej rady 58a ods. 3 písm. f) rokovacieho poriadku)
V roku 2018 požiadal Výbor NR SR pre európske záležitosti nasledujúce výbory NR SR o stanovisko k 72 návrhom právnych aktov Európskej únie:
Výbor NR SR pre financie a rozpočet o stanovisko k:
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o prudenciálnych požiadavkách na investičné spoločnosti a o zmene nariadenia (EÚ) č. 575/2013, nariadenia (EÚ) č. 600/2014 a nariadenia (EÚ) č. 1093/2010, KOM (2017) 790;
-návrhu smernice Európskeho parlamentu a Rady o prudenciálnom dohľade nad investičnými spoločnosťami a o zmene smerníc 2013/36/EÚ a 2014/65/EÚ, KOM (2017) 791;
9
-návrhu smernice Rady, ktorou sa prijímajú ustanovenia týkajúce sa posilnenia fiškálnej zodpovednosti a strednodobého rozpočtového smerovania v členských štátoch, KOM (2017) 824;
-návrhu nariadenia Rady o zriadení Európskeho menového fondu, KOM (2017) 827;
-návrhu rozhodnutia Rady o pozícii, ktorá sa v mene Európskej únie zaujať v Spoločnom výbore Švajčiarsko v súvislosti s technickou revíziou dohody o priamom poistení s výnimkou životného poistenia, KOM (2017) 666;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení nariadenie EP a Rady č. 1303/2013 zo 17.12. 2013, ktorým sa stanovujú spoločné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde, Kohéznom fonde, Európskom poľnohospodárskom fonde pre rozvoj vidieka a Európskom námornom a rybárskom fonde a ktorým sa stanovujú všeobecné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde, Kohéznom fonde a Európskom námornom a rybárskom fonde, a ktorým sa zrušuje nariadenie Rady (ES) č. 1083/2006, pokiaľ ide o podporu štrukturálnych reforiem v členských štátoch, KOM (2017) 826;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) č. 952/2013 s cieľom predĺžiť prechodné používanie iných prostriedkov ako techník elektronického spracovania údajov stanovených v Colnom kódexe Únie, KOM (2018) 85;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) č. 952/2013, ktorým sa ustanovuje Colný kódex Únie; KOM (2018) 259;
-návrhu rozhodnutia Rady o systéme vlastných zdrojov Európskej únie; KOM (2018) 325;
-návrhu nariadenia Rady o metódach a postupe sprístupňovania vlastných zdrojov založených na spoločnom konsolidovanom základe dane z príjmov právnických osôb, na systéme Európskej únie na obchodovanie s emisiami a na nerecyklovanom odpade z plastových obalov a o opatreniach na zabezpečenie požiadaviek na pokladničnú hotovosť; KOM (2018) 326;
-návrhu nariadenia Rady, ktorým sa stanovujú vykonávacie opatrenia týkajúce sa systému vlastných zdrojov Európskej únie; KOM (2018) 327;
-návrhu nariadenia Rady, ktorým sa mení nariadenie (EHS, Euratom) č. 1553/89 o konečných jednotných dohodách o vyberaní vlastných zdrojov pochádzajúcich z dane z pridanej hodnoty; KOM (2018) 328;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa ako súčasť Fondu pre integrované riadenie hraníc zriaďuje nástroj finančnej podpory na vybavenie na colné kontroly, KOM (2018) 474;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovuje program spolupráce v colnej oblasti „Colníctvo“, KOM (2018) 442;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zriaďuje Program InvestEU, KOM (2018) 439;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o zriadení Programu na podporu reforiem, KOM (2018) 391;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o zriadení európskeho nástroja stabilizácie investícií, KOM (2018) 387;
10
-návrhu smernice Rady, ktorou sa stanovuje všeobecný systém spotrebných daní (prepracované znenie), KOM (2018) 346;
-návrhu rozhodnutia Európskeho parlamentu a Rady o informatizácii prepravy a kontroly tovaru podliehajúceho spotrebnej dani (prepracované znenie), KOM (2018) 341;
-návrhu smernice Rady, ktorou sa mení smernica 92/83/EHS o zosúladení štruktúr spotrebných daní pre etanol a alkoholické nápoje, KOM (2018) 334;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovuje program Digitálna Európa na obdobie 2021 – 2027, KOM (2018) 434;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o Európskom sociálnom fonde plus (ESF+), KOM (2018) 382;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovujú spoločné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde plus, Kohéznom fonde a Európskom námornom a rybárskom fonde a rozpočtové pravidlá pre uvedené fondy, ako aj pre Fond pre azyl a migráciu, Fond pre vnútornú bezpečnosť a Nástroj pre riadenie hraníc a víza, KOM (2018) 375;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o osobitných ustanoveniach týkajúcich sa cieľa Európska územná spolupráca (Interreg) podporovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a vonkajších finančných nástrojov, KOM (2018) 374;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o mechanizme riešenia právnych a administratívnych prekážok v cezhraničnom kontexte, KOM (2018) 373;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o Európskom fonde regionálneho rozvoja a Kohéznom fonde, KOM (2018) 372;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) č. 1303/2013, pokiaľ ide o úpravu ročných zálohových platieb na roky 2021 2023, KOM (2018) 614;
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti o stanovisko k:
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 1073/2009 o spoločných pravidlách prístupu na medzinárodný trh autokarovej a autobusovej dopravy, KOM (2017) 647;
-návrhu smernice Európskeho parlamentu a Rady, ktorou sa mení smernica 92/106/EHS o stanovení spoločných pravidiel pre určité typy kombinovanej dopravy tovaru medzi členskými štátmi, KOM (2017) 648;
-návrhu smernice európskeho parlamentu a Rady, ktorou sa mení smernica 2009/73/ES o spoločných pravidlách pre vnútorný trh so zemným plynom, KOM (2017) 660;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zrušuje nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 256/2014 o povinnosti oznamovať Komisii investičné projekty v oblasti energetickej infraštruktúry v rámci Európskej únie, KOM (2017) 769;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o zmene nariadenia (EÚ) č. 168/2013, pokiaľ ide o uplatňovanie normy Euro 5 pri typovom schvaľovaní dvoj- alebo trojkolesových vozidiel a štvorkoliek, KOM (2018) 137;
11
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o podpore spravodlivosti a transparentnosti pre komerčných používateľov online sprostredkovateľských služieb; KOM (2018) 238,
-návrhu smernice Európskeho parlamentu a Rady, ktorou sa mení smernica 2008/96/ES o riadení bezpečnosti cestnej infraštruktúry, KOM (2018) 274;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o požiadavkách na typové schvaľovanie motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel a systémov, komponentov a samostatných technických jednotiek určených pre tieto vozidlá, pokiaľ ide o ich všeobecnú bezpečnosť a ochranu cestujúcich vo vozidle a zraniteľných účastníkov cestnej premávky, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) 2018/… a ktorým sa zrušujú nariadenia (ES) č. 78/2009, (ES) č. 79/2009 a (ES) č. 661/2009; KOM (2018) 286;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení a opravuje nariadenie (EÚ) č. 167/2013 o schvaľovaní poľnohospodárskych a lesných vozidiel a o dohľade nad trhom s týmito vozidlami; KOM (2018) 289;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o zefektívnení opatrení na urýchlenie realizácie transeurópskej dopravnej siete, KOM (2018) 277;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o elektronických údajoch o nákladnej doprave, KOM (2018) 279;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa dopĺňajú právne predpisy týkajúce sa typového schvaľovania, pokiaľ ide o vystúpenie Spojeného kráľovstva z Únie, KOM (2018) 397;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zriaďuje Nástroj na prepájanie Európy a zrušujú sa nariadenia (EÚ) č. 1316/2013 a (EÚ) č. 283/2014, KOM (2018) 438;
-návrhu nariadenia Rady, ktorým sa stanovuje program pomoci na vyraďovanie jadrovej elektrárne Ignalina v Litve z prevádzky (program Ignalina) a ktorým sa zrušuje nariadenie Rady (EÚ) č. 1369/2013, KOM (2018) 466;
-návrhu nariadenia Rady, ktorým sa stanovuje účelový program financovania vyraďovania jadrových zariadení z prevádzky a nakladania s rádioaktívnym odpadom a ktorým sa zrušuje nariadenie Rady (Euratom) č. 1368/2013, KOM (2018) 467;
-návrhu nariadenia Rady, ktorým sa mení nariadenie Rady (EÚ) 2015/1588 z 13. júla 2015 o uplatňovaní článkov 107 a 108 Zmluvy o fungovaní Európskej únie na určité kategórie horizontálnej štátnej pomoci, KOM (2018) 398;
Výbor NR SR pre sociálne veci o stanovisko k:
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o Európskom fonde na prispôsobenie sa globalizácii (EGF), KOM (2018) 380;
-smernice Európskeho parlamentu a Rady, ktorou sa ukončujú sezónne zmeny času a zrušuje smernica 2000/84/ES, KOM(2018)639;
12
Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie o stanovisko k:
-návrhu nariadenia, ktorým sa stanovujú výkonové emisné normy nových osobných automobilov a nových ľahkých úžitkových vozidiel, ako súčasť integrovaného prístupu na zníženie emisií CO2 z ľahkých úžitkových vozidiel, KOM (2017) 676
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) č. 1308/2013, ktorým sa vytvára spoločná organizácia trhov s poľnohospodárskymi výrobkami, nariadenie (EÚ) č. 1151/2012 o systémoch kvality pre poľnohospodárske výrobky a potraviny, nariadenie (EÚ) č. 251/2014 o vymedzení, opise, obchodnej úprave, označovaní a ochrane zemepisných označení aromatizovaných vínnych výrobkov, nariadenie (EÚ) č. 228/2013 o osobitných opatreniach v oblasti poľnohospodárstva v prospech najvzdialenejších regiónov Únie a nariadenie (EÚ) č. 229/2013 o osobitných opatreniach v oblasti poľnohospodárstva v prospech menších ostrovov v Egejskom mori, KOM (2018) 394;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady ktorým sa stanovujú pravidlá týkajúce sa strategických plánov, ktoré majú zostaviť členské štáty v rámci spoločnej poľnohospodárskej politiky (strategické plány SPP) a ktoré financované z Európskeho poľnohospodárskeho záručného fondu (EPZF) a Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka (EPFRV), a ktorým sa zrušuje nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1305/2013 a nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1307/2013, KOM (2018) 392;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o financovaní, riadení a monitorovaní spoločnej poľnohospodárskej politiky, ktorým sa zrušuje nariadenie (EÚ) č. 1306/2013, KOM (2018) 393;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o Európskom námornom a rybárskom fonde a o zrušení nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 508/2014, KOM (2018) 390;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovuje Program pre životné prostredie a ochranu klímy (LIFE) a zrušuje nariadenie (EÚ) č. 1293/2013, KOM (2018) 385;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovujú emisné normy CO2 pre nové ťažké úžitkové vozidlá, KOM (2018) 284;
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť o stanovisko k:
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 810/2009, ktorým sa ustanovuje vízový kódex Spoločenstva (vízový kódex), KOM (2018) 252;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o posilnení zabezpečenia preukazov totožnosti občanov Únie a dokladov o pobyte vydávaných občanom Únie a ich rodinným príslušníkom vykonávajúcim svoje právo na voľný pohyb; KOM (2018) 212;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zriaďuje Európsky obranný fond, KOM (2018) 476;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 767/2008, nariadenie (ES) č. 810/2009, nariadenie (EÚ) 2017/2226, nariadenie (EÚ)
13
2016/399, nariadenie XX/2018 [nariadenie o interoperabilite] a rozhodnutie 2004/512/ES a zrušuje rozhodnutie Rady 2008/633/SVV, KOM (2018) 302;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o vytvorení európskej siete imigračných styčných dôstojníkov (prepracované znenie), KOM (2018) 303;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa ako súčasť Fondu pre integrované riadenie hraníc zriaďuje nástroj finančnej podpory na riadenie hraníc a víza, KOM (2018) 473;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zriaďuje Fond pre vnútornú bezpečnosť, KOM (2018) 472;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zriaďuje Fond pre azyl a migráciu, KOM (2018) 471;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zriaďuje Európske centrum odvetvových, technologických a výskumných kompetencií v oblasti kybernetickej bezpečnosti a sieť národných koordinačných centier Príspevok Európskej komisie k zasadnutiu lídrov v Salzburgu v dňoch 19. – 20. septembra 2018, KOM (2018) 630;
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport o stanovisko:
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovuje Vesmírny program Únie a zriaďuje Agentúra Európskej únie pre vesmírny program a ktorým sa zrušujú nariadenia (EÚ) č. 912/2010, (EÚ) č. 1285/2013, (EÚ) č. 377/2014 a rozhodnutie č. 541/2014/EÚ, KOM (2018) 447;
-návrhu rozhodnutia Rady, ktorým sa mení rozhodnutie 2007/198/Euratom, ktorým sa zriaďuje Európsky spoločný podnik pre ITER a rozvoj energie jadrovej syntézy a ktorým sa mu udeľujú výhody, KOM (2018) 445;
-návrhu nariadenia Rady, ktorým sa stanovuje výskumný a vzdelávací program Európskeho spoločenstva pre atómovú energiu na obdobie 2021 2025, ktorým sa dopĺňa program Európsky horizont – rámcový program pre výskum a inovácie, KOM (2018) 437;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovuje Európsky horizont rámcový program pre výskum a inovácie a ktorým sa stanovujú jeho pravidlá účasti a šírenia, KOM (2018) 435;
-návrhu rozhodnutia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovuje špecifický program na vykonávanie programu Európsky horizont rámcový program pre výskum a inovácie, KOM (2018) 436;
Ústavnoprávny výbor NR SR stanovisko k:
-návrhu rozhodnutia Rady o určení jasného rizika vážneho porušenia zásad právneho štátu zo strany Poľskej republiky, KOM (2017) 835;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa mení Protokol č. 3 o štatúte Súdneho dvora Európskej únie, číslo dokumentu Rady 7586/18;
-návrhu smernice Európskeho parlamentu a Rady o ochrane osôb oznamujúcich porušenia práva Únie; KOM(2018)218;
14
-návrhu smernice Európskeho parlamentu a Rady o opakovanom použití informácií verejného sektora (prepracované znenie); KOM (2018) 234;
Zahraničný výbor NR SR stanovisko k:
-návrhu nariadenia Rady, ktorým sa stanovuje viacročný finančný rámec na roky 2021 2027; KOM (2018) 322;
-návrhu rozhodnutia Európskeho parlamentu a Rady o ochrane rozpočtu Únie v prípade všeobecných nedostatkov v oblasti dodržiavania zásady právneho štátu v členských štátoch; KOM (2018) 324;
-návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovuje nástroj predvstupovej pomoci (IPA III), KOM (2018) 465.