Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre financie a rozpočet
62. schôdza
2159/2018
382
U z n e s e n i e
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky
pre financie a rozpočet
z 28. januára 2019
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet prerokoval vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 1198) a
A.súhlasí
s vládnym návrhom zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 1198)
B.odporúča
Národnej rade Slovenskej republiky
vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 1198) schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi tak, ako uvedené v prílohe tohto uznesenia;
C.ukladá
predsedovi výboru
podať predsedníčke Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorskému výboru informáciu o výsledku prerokovania.
Ladislav Kamenický
predseda výboru
Irén Sárközy
Peter Štarchoň
overovateľ výboru
2
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre financie a rozpočet
Príloha k uzn. č. 382
62. schôdza
Pozmeňujúce a doplňujúce návrhy
k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 1198)
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
1.V čl. I bod 24 znie:
„24. V § 10 ods. 10 sa vypúšťa písmeno c).
Doterajšie písmená d) až j) sa označujú ako písmená c) až i).“.
Legislatívno-technická pripomienka; úprava znenia novelizačného bodu a nového označenia písmen ustanovenia § 10 ods. 10.
2.V čl. I sa za doterajší bod 24 vkladá nový bod 25, ktorý znie:
„25. V § 10 ods. 10 sa vypúšťa písmeno d).
Doterajšie písmená e) až i) sa označujú ako písmená d) až h).“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Legislatívno-technická pripomienka; vloženie novelizačného bodu vzhľadom úpravu predchádzajúceho novelizačného bodu a potrebu vypustenia ďalšieho ustanovenia § 10 ods. 10.
3.V čl. II sa pred doterajší text vkladajú body 1 a 2, ktoré znejú:
„1. V § 3 sa za písmeno l) vkladá nové písmeno m), ktoré znie:
„m) je správcom informačného systému verejnej správy v oblasti sociálnych vecí a služieb zamestnanosti,“.
Doterajšie písmeno m) sa označuje ako písmeno n).
2. V § 4 ods. 6 sa vypúšťa písmeno g).
Doterajšie písmená h) až m) sa označujú ako písmená g) až l).“.
V súvislosti s vložením nových bodov sa doterajší text v čl. II primerane označí.
V nadväznosti na centralizáciu správy informačných systémov verejnej správy je nevyhnutné presunúť správu informačného systému služieb zamestnanosti z Ústredia práce sociálnych vecí a rodiny na Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky. Vzhľadom na to, že predmetná novela obsahuje aj úpravu informačných systémov v rezorte Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, je účelné vykonať presun správy informačných systémov v tejto novele.
3
4.V čl. III v ustanovení o účinnosti sa dátum „1. marca 2019“ nahrádza dátumom „1. apríla 2019“.
Zmena účinnosti návrhu zákona sa navrhuje z dôvodu priebehu legislatívneho procesu a potreby zachovania zákonných a ústavných lehôt.