Príloha č. 2
1
Analýza vplyvov na rozp. verejnej správy, na zamestn. vo ver. správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2019
2020
2021
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
v tom: MŠVVaŠ SR
0
0
0
v tom: MV SR
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
4 836 119
15 920 668
17 892 847
v tom: MŠVVaŠ SR
279 264
921 573
1 132 595
v tom: MV SR
1 788 684
5 902 659
6 814 297
MPSVR SR/06G0404
8 080
23 571
20 692
MPSVR SR/07C0502 630 -tovary a služby
38 657
77 350
2 100
MPSVR SR/07C0503 640 - bežné transfery
0
14 802
44 378
v tom ostatné RK
z toho:
- vplyv na ŠR
2 114 685
6 939 955
8 014 062
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
- vplyv na obce a kraje
2 721 434
8 980 713
9 878 785
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
836
836
836
- vplyv na ŠR
282
282
282
v tom: MŠVVaŠ SR
41
41
41
v tom: MV SR
241
241
241
- vplyv na obce a kraje
554
554
554
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
3 554 544
11 729 438
13 228 725
- vplyv na ŠR
1 537 173
5 072 127
5 905 682
v tom: MŠVVaŠ SR
207 016
683 153
839 581
v tom: MV SR
1 325 933
4 375 581
5 051 369
v tom: MPSVR SR
4 224
13 393
14 732
v tom: ostatné RK
Príloha č. 2
2
- vplyv na obce a kraje
2 017 371
6 657 311
7 323 043
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
v tom: MŠVVaŠ SR
279 264
921 573
1 132 595
v tom: MV SR
1 788 684
5 902 659
6 814 297
MPSVR SR/06G0404
8 080
23 571
20 692
MPSVR SR/07C0502 630 -tovary a služby
38 657
77 350
2 100
MPSVR SR/07C0503 640 - bežné transfery
0
14 802
44 378
vplyv na obce a kraje
2 721 434
8 980 713
9 878 785
v tom: ostatné RK
0
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv na štátny rozpočet
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv na štátny rozpočet a rozpočet obcí a krajov
0
0
0
2.1.1. Financovanie návrhu Financovanie návrhu Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy
Vplyvy vyplývajúce z predloženého návrhu zákona budú zabezpečené v rámci schválených limitov rozpočtu verejnej správy na roky 2019 až 2021.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
A.Návrh nového zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch reflektuje novú právnu úpravu kariérového poradenstva v systéme regionálneho školstva v rámci zákona č. 209/2018 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 61/2015 Z. z. o odbornom vzdelávaní a príprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. V návrhu zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch sa vymedzujú ciele, obsahová náplň a inštitucionálne zabezpečenie kariérového poradenstva v systéme regionálneho školstva. Uvedené zmeny si vyžiadala potreba prispôsobiť profily absolventov vzdelávania ich individuálnym predpokladom a záujmom ako aj potrebám trhu práce. Nová právna úprava zabezpečiť efektívne kariérové poradenstvo v regionálnom školstve realizáciou vymedzených cieľov pomocou inštitucionálneho prerozdelenia výkonu jeho základných činností. Centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie (ďalej len „CPPPaP“) budú zabezpečovať činnosti, výkon ktorých by bol z hľadiska ich odbornej povahy v školách podľa § 27 ods. 2 písm. a) g) a v školských zariadeniach podľa § 117 a 120 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len školy a školské zariadenia“) neefektívny (diagnostická činnosť, koordinácia výmeny informácií o potrebách trhu práce...). Z dôvodu potreby efektívneho výkonu vyššie uvedených kompetencií CPPPaP sa zavádza v návrhu zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch nová kategória odborného zamestnanca kariérový poradca, ktorý bude plniť úlohy kariérového poradenstva v rámci CPPPaP.
B.V spojitosti s právnou úpravou predmetu a obsahu činnosti kariérového poradenstva, v školách a školských zariadeniach dochádza k nárastu výkonov v oblasti kariérového poradenstva pre
Príloha č. 2
3
výchovných poradcov a kariérových poradcov ako odborných zamestnancov špecialistov alebo pedagogických zamestnancov špecialistov. V tejto súvislosti sa navrhuje ďalšie zníženie priamej vyučovacej povinnosti pedagogických zamestnancov základných škôl, stredných škôl a špeciálnych škôl poverených plnením úloh kariérového poradenstva v rámci úpravy rozsahu priamej výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov. Predmetom návrhu je zníženie základného úväzku výchovného poradcu a kariérového poradcu podľa druhu školy a počtu žiakov školy.
C.Návrh nového zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch predpokladá vydanie nového nariadenia vlády SR o miere priamej výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov. V záujme profesionalizácie výkonu riadiacich činností sa predpokladá, že uvedený návrh ďalej zníži priamu výchovno-vzdelávaciu činnosť riaditeľov základných a stredných škôl v závislosti od počtu tried, a to na úroveň nulového základného úväzku.
D.Ďalej sa predpokladá, že v novom nariadení vlády SR o miere priamej výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov zníženie miery priamej výchovno-vzdelávacej činnosti vychovávateľov školských klubov detí a školských internátov. Dôvodom je objektívna skutočnosť vplyvu vyučovacej činnosti v škole na možnosti výchovnej činnosti v školskom zariadení.
E.Predpokladá sa, že návrh nového zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch sa bude vzťahovať aj na pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v zariadeniach, kde sa realizuje výchova v rezortnej pôsobnosti Ministerstva práce sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky (ďalej len „MPSVaR SR“). V tejto súvislosti je vyčíslený dopad na rozpočet vo výške 46 737 € v roku 2019, 115 723 € v roku 2020 a 67 170 € v roku 2021.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
x kombinovaný návrh
x iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Predpokladaná účinnosť zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a nariadenia vlády SR, ktorým sa ustanoví základný úväzok pedagogických zamestnancov je 1. september 2019. Na základe uvedeného sa predpokladá vývoj aktivít tak, ako je uvedené v tabuľke 2, pričom pod pojmom „aktivita“ sa rozumie nárast počtu prepočítaných pracovných miest z dôvodu navrhovaných opatrení.
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy aktivít
Názov aktivity
2019
2020
2021
Počet kariérových poradcov na CPPPP v okresoch a v krajoch
81
81
81
Vplyv zníženia priamej vyučovacej povinnosti pedagogických zamestnancov- výchovných poradcov a kariérových poradcov na prepočítaný stav pedagogických zamestnancov
91
91
91
Zníženie miery priamej výchovno-vzdelávacej činnosti vychovávateľov
602
602
602
Zníženie priamej vyučovacej povinnosti riaditeľov základných škôl a stredných škôl.
62
62
62
Príloha č. 2
4
Spolu
836
836
836
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Výpočet vplyvu na daňové príjmy:
Z hľadiska negatívnych vplyvov na daňové príjmy verejného rozpočtu sa nepredpokladajú žiadne
vplyvy.
Dopady na výdavkovej strane:
Vplyv na bežné výdavky:
Z hľadiska negatívnych vplyvov na bežné výdavky verejného rozpočtu sa predpokladajú tieto vplyvy.
2.2.4.1. Zavedenie kategórie kariérový poradca - nová právna úprava zabezpečiť skvalitnenie kariérového poradenstva v regionálnom školstve realizáciou vymedzených cieľov pomocou inštitucionálneho prerozdelenia výkonu jeho základných činností. CPPPaP budú zabezpečovať činnosti, výkon ktorých by bol z hľadiska ich odbornej povahy na školách a v školských zariadeniach neefektívny (diagnostická činnosť, koordinácia výmeny informácií o potrebách trhu práce...).
Z dôvodu potreby efektívneho výkonu vyššie uvedených kompetencií CPPPaP sa zavádza v návrhu zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch nová kategória odborného zamestnanca – kariérový poradca, ktorí bude plniť úlohy kariérového poradenstva v rámci CPPPaP.
Z vyššie uvedených skutočností vyplýva, že na 79 CPPPaP vznikne 79 pracovných miest odborných zamestnancov kariérových poradcov. Hodnota nárastu nákladov na prácu pre roky 2019, 2020 a 2021 bola vypočítaná ako súčin počtu osôb kariérových poradcov, priemernej mzdy príslušnej kategórie odborných zamestnancov v CPPPaP, odvodovej povinnosti zamestnávateľa s ohľadom na valorizáciu miezd v zodpovedajúcich rokoch.
V rámci 8 CPPPaP v sídle kraja budú kariéroví poradcovia navyše zabezpečovať koncepčné, metodické a supervízne činnosti vo vzťahu k výkonu kariérového poradenstva v školských zariadeniach výchovného poradenstva a prevencie na území príslušného kraja, dohliadať na úroveň jednotlivých odborných činností kariérového poradenstva v školách, školských zariadeniach a poradenských zariadeniach vo svojej územnej pôsobnosti a podieľať sa na vzdelávaní v oblasti kariérového poradenstva. Z uvedených dôvodov sa počíta s pridaním ¼ úväzku pre kariérového poradcu v 8 CPPPa P v sídle kraja. Celkovo sa vytvorí 81 prepočítaných pracovných miest.
V tejto súvislosti vzniknú negatívne vplyvy na štátny rozpočet v rozpočtovej kapitole MV SR spočívajúce v náraste nákladov na prácu 81 odborných zamestnancov.
Náklady na zavedenie kategórie kariérový poradca na rok 2019 kalkulované na štyri mesiace (september až december).
Tabuľka č. 3
Náklady na zavedenie kategórie kariérový poradca
2018
2019
2020
2021
Priemerná mzda - odborní zamestnanci
1 151
1 266
1 393
1 532
Valorizácia
10%
10%
10%
Odvody zamestnávateľa (% hrubej mzdy)
34,95%
34,95%
34,95%
Priemerné náklady práce na 1 zamestnanca
1 709
1 880
2 068
Počet CPPPP + (1/4 úväzku na krajské CPPPP)
81
81
81
Účinnosť (mesiace)
4
12
12
Náklady na zamestnancov
553 664
1 827 091
2 009 800
Príloha č. 2
5
2.2.4.2 Zníženie priamej výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov - výchovných a kariérových poradcov v základných a stredných školách- v spojitosti s právnou úpravou predmetu a obsahu činnosti kariérového poradenstva, v školách a školských zariadeniach dochádza k nárastu výkonov v oblasti kariérového poradenstva pre výchovných poradcov a kariérových poradcov ako odborných zamestnancov špecialistov alebo pedagogických zamestnancov špecialistov.
V tejto súvislosti dôjde k ďalšiemu zníženiu priamej vyučovacej povinnosti pedagogických zamestnancov základných škôl, stredných škôl a špeciálnych škôl poverených plnením úloh kariérového poradenstva (výchovní poradcovia alebo kariéroví poradcovia - špecialisti) v rámci úpravy rozsahu priamej výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov.
Pre účely vyčíslenia dopadu návrhu na rozpočet verejnej správy bol priemerný vplyv na jedného výchovného poradcu alebo kariérového poradcu špecialistu v hodinách priamej vyučovacej povinnosti vyjadrený ako prepočítaný počet zamestnancov (učiteľov), konkrétne 24 učiteľov financovaných z rozpočtovej kapitoly Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (ďalej len MŠVVŠ SR“) a 67 učiteľov financovaných z rozpočtovej kapitoly Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (ďalej len „MV SR“).
Predpokladáme, že novovzniknuté hodiny, ktoré bude treba odučiť a samozrejme aj naviac zaplatiť, budú odučené v rámci nadpočetných hodín fyzického počtu pedagogických zamestnancov a teda navýši sa len prepočítaný stav zamestnancovcelkom o 91 PZ.
Ďalším vstupným údajom pre výpočet vplyvov na rozpočet verejnej správy bola výška priemernej mzdy pedagogických zamestnancov základných škôl, stredných škôl a špeciálnych škôl v 1 3 štvrťroku 2017, poskytnutá Centrom vedecko-technických informácií SR, pre roky 2019 2021 zvyšovaná postupne v rámci valorizácie o 10 %.
Uvedené vyčíslenie vplyvu návrhu na rozpočet verejnej správy predstavuje náklady na mzdy pedagogických zamestnancov – učiteľov vrátane odvodov zamestnávateľa.
Tabuľka č. 4
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2019
2020
2021
Počet zamestnancov celkom
91
91
91
z toho vplyv na ŠR
91
91
91
v tom: MŠVVaŠ SR
24
24
24
v tom: MV SR
67
67
67
Priemerné osobné náklady (v eurách)
1 888
2 077
2 285
z toho vplyv na ŠR
1 888
2 077
2 285
Osobné výdavky celkom (v eurách)
687 312
2 268 130
2 494 943
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania
604 901
1 919 954
2 118 197
z toho vplyv na ŠR
687 312
2 268 130
2 494 943
v tom: MŠVVaŠ SR
185 574
612 395
673 635
v tom: MV SR
501 738
1 655 735
1 821 309
2.2.4.3. Zníženie priamej výchovno-vzdelávacej činnosti riaditeľov škôl , ktoré sú plnoorganizované a právnickými osobami.
Rozsah kompetencii a rozsah zodpovednosti riaditeľov škôl a školských zariadení, ktoré plnoorganizované a právnickými osobami nekorešpondujú s rozsahom miery vyučovacej povinnosti týchto riaditeľov. Na rozsah ich povinností a zodpovedností reflektuje samotný návrh zákona o pedagogických a odborných zamestnancoch tým, že sa mení obsah a rozsah funkčného vzdelávania. Vzhľadom k tomu ako je ustanovený rozsah povinností, ktorý nie je viazaný na veľkosť školy sa predkladá návrh aby nemali riaditelia škôl a školských zariadení ustanovenú priamu výchovno-vzdelávaciu činnosť.
Príloha č. 2
6
Úprava sa bude týkať riaditeľov škôl podľa tabuľky č. 5:
Tabuľka č. 5
Vedúci pedagogický zamestnanec
Počet tried v škole alebo v školskom zariadení
Zníženie základného úväzkusúčasný stav
Zníženie základného úväzkunový návrh
Rozdiel
Počet osôb (riaditeľov)
Počet hodín, ktoré bude treba týždenne odučiť
Počet PZ naviac
a
b
c
d
e
f
g
21 - 22
5
4
1
76
76
3,3
23 - 24
5
3
2
76
152
6,6
25 - 26
5
2
3
76
228
9,9
27 - 28
5
1
4
76
304
13,2
riaditeľ ZŠ a riaditeľ ZŠ a ŠZŠ
29 a viac
5
0
5
76
380
16,5
SPOLU:
380
1 140
49,5
21 - 22
3
1
2
55
110
5,0
riaditeľ strednej školy a špeciálnej strednej školy
23 a viac
3
0
3
55
165
7,5
SPOLU:
110
275
12,5
CELKOM:
490
1 415
62
Východiská pre výpočet dopadu opatrenia a celkový dopad opatrenia na štátny rozpočet je vyjadrený v tabuľke 6 a 7.
Tabuľka č. 6
priemerný plat 2019
priemerný plat 2020
priemerný plat 2021
ON 2019
ON 2020
ON 2021
valorizácia
10%
10%
10%
1 399
1 539
1 693
1 888
2 077
2 285
Tabuľka č. 7
Rozpočet
Dopad 2019
(4 mesiace)
Dopad 2020
(12 mesiacov)
Dopad 2021
(12 mesiacov)
MV SR
253 311
835 927
1 240 892
MŠ SR
93 690
309 178
458 960
SPOLU
347 002
1 145 105
1 699 852
Opatrenie bude mať vplyv na rast osobných nákladov, ktoré súvisia s potrebou zabezpečiť pokrytie voľných vyučovacích hodín.
2.2.4.4. Zníženie priamej výchovno-vzdelávacej činnosti vychovávateľov
Predpokladá sa zníženie miery priamej výchovno-vzdelávacej činnosti vychovávateľov školských klubov vrátane školských klubov škôl pre žiakov so zdravotným znevýhodnením a vychovávateľov špeciálnych škôl internátnych z 27 hodín na 25 hodín týždenne a vychovávateľov školských internátov z 30 na 28 hodín týždenne. Predpokladá sa dopad na navýšenie počtu pedagogických zamestnancov podľa tabuľky č. 8.
Príloha č. 2
7
Tabuľka č. 8
Základný úväzok (súčasný stav)
Zníženie základného úväzkunový návrh
Rozdiel
Počet osôb
Počet hodín, ktoré bude treba týždenne odučiť
PPZ naviac
vychovávateľ školského klubu detí ZŠ, ŠZŠ
27
25
2
6 296
12 592
503,68
vychovávateľ špeciálnej školy internátnej
27
25
2
523
1 046
41,84
vychovávateľ školského internátu
30
28
2
792
1 584
56,57
SPOLU
x
x
x
7 611
15 222
602
Východiská výpočtu dopadov a dopady na štátny rozpočet a na rozpočty obcí a krajov /OK/ vyčíslené v tabuľke č. 9 až 11.
Tabuľka č. 9
priemerný plat 2018
priemerný plat 2019
priemerný plat 2020
priemerný plat 2021
ON 2019
ON 2020
ON 2021
860
946
1 041
1 145
1 277
1 404
1 545
1 099
1 209
1 330
1 463
1 631
1 795
1 974
1 060
1 166
1 283
1 411
1 574
1 731
1 904
Tabuľka č. 10
Pedagogický zamestnanec vykonávajúci priamu výchovnú činnosť
Dopad 2019
Dopad 2020
Dopad 2021
Poznámka
vychovávateľ ŠKD ZŠ, ŠZŠ
2 573 680
8 493 144
9 342 459
MV SR ( 8%) OK (92%)
vychovávateľ špeciálnej školy internátnej
274 077
904 454
994 899
MV SR
vychovávateľ školského internátu
352 468
1 163 144
1 279 458
OK
SPOLU
3 200 225
10 560 742
11 616 816
Príloha č. 2
8
Tabuľka č. 11
Dopad na štátny rozpočet a rozpočet obcí a krajov
MV SR
479 971
1 583 906
1 742 296
SPOLU ŠR
478 791
1 580 029
1 738 031
Obce a kraje
2 721 434
8 980 713
9 878 758
DOPADY CELKOM
3 200 225
10 560 742
11 616 816
2.2.4.5. Náklady na pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov zariadení sociálnej pomoci a zariadení pre pracovnú rehabilitáciu
Ministerstvo práce sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vyčíslilo v súvislosti s návrhom zákona vplyvy na štátny rozpočet podľa tabuľky 12.
Tabuľka č. 12
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Poznámka
Výpočet
2018
2019
2020
2021
Výdavky verejnej správy celkom
MPSVR SR spolu
0
46 755
115 723
67 179
v tom: MPSVR SR/06G0404
0
8 080
23 571
20 692
z toho 610 - mzdy
0
4 224
13 939
15 333
IPR zníženie 11 úväzkov výchovnovzdeláv. činnosti (medziročne 10% valorizácia)
nový úväzok pre vychovávateľa vzdelávacej čin. 0,88 z pr. platu vychovávateľa 1 200,- eur je 1 056 eur x 4 mesiace = 4 224 eur na rok 2019
620 - poistné
0
1 476
4 872
5 359
34,95% z miezd
odvody k 1 056 eur sú 369 eur x 4 mesiace = 1 476 eur na rok 2019
630 - tovary a služby
0
2 380
4 760
0
povinná vakcinácia pre 68 pedag. zamestnancov IPR a RSZP Levoča
35,- eur/1ks vakcíny x 68 pedag. zamesnancov x 3 roky = 7 140 eur; pre r. 2019 1/3 sumy (2 380 eur) a pre r. 2020 2/3 sumy (4 760 eur)
v tom: MPSVR SR/07C0502 630 -tovary a služby
0
38 675
77 350
2 100
povinná vakcinácia pre 1105 zamestnancov DeD (1/3 v r. 2019, 2/3 v r. 2020, pre cca 60 nových zamestnancov v r. 2021)
35,- eur/1ks vakcíny x 1 105 pedag. zamesnancov x 3 roky = 116 025 eur; pre r. 2019 1/3 sumy (38 675 eur) a pre r. 2020 2/3 sumy (77 350eur); pre r. 2021 (nových 60os.x35,- eur) 2 100 eur
MPSVR SR/07C0503 640 - bežné transfery
0
0
14 802
44 387
bežný transfer pre neštátne akreditované subjekty na vakcináciu (vychádza z priemerných nákladov na 1 dieťa v št. DeD)
r. 2020 je 38 675/4 600x1 760; r. 2021 je 116 025/4 600 x 1 760)
program 07C
38 675
92 152
46 487
Vyčíslený negatívny dopad návrhu zákona nie je zabezpečený v návrhu rozpočtu kapitoly Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR na roky 2019 až 2021 a bude potrebné v tejto súvislosti upraviť aktuálne limity na nasledujúce tri roky.
Príloha č. 2
9
3.1. Zhrnutie finančného dopadu pre vplyvy 2.2.4.1.-2.2.4.5. na štátny rozpočet je uvedený v tabuľke č. 13
TTabuľka č. 13
Náklady spolu
2019
2020
2021
riaditelia
93 690
309 178
458 960
kar. + vých. por. Školy
185 574
612 395
673 635
MŠVVaŠ SR
spolu
279 264
921 573
1 132 595
MV SR
riaditelia
253 311
835 927
1 240 892
vychovávatelia
479 971
1 583 906
1 742 296
kar. Poradcovia-CPP
553 664
1 827 091
2 009 800
kar. + vých. por. Školy
501 738
1 655 735
1 821 309
spolu
1 788 684
5 902 659
6 814 297
MPSVaR SR
MPSVR SR/06G0404
8 080
23 571
20 692
MPSVR SR/07C0502 630 -tovary a služby
38 657
77 350
2 100
MPSVR SR/07C0503 640 - bežné transfery
0
14 802
44 378
SPOLU
46 737
115 723
67 170
SPOLU ŠR
2 114 685
6 939 955
8 014 062
Územná samospráva
vychovávatelia
2 721 434
8 980 713
9 878 785
CELKOM
4 836 119
15 920 668
17 892 847