3.Za čl. II sa vkladá nový čl. III, ktorý znie:
„Čl. III
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady v znení v znení nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 77/1998 Z. z., zákona č. 86/2000 Z. z., zákona č. 138/2002 Z. z., zákona č. 100/2003 Z. z., zákona č. 551/2003 Z. z., zákona č. 215/2004 Z. z., zákona č. 360/2004 Z. z., zákona č. 253/2005 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 320/2005 Z. z., zákona č. 261/2006 Z. z., zákona č. 199/2007 Z. z., zákona č. 400/2009 Z. z., zákona č. 38/2010 Z. z., zákona č. 153/2011 Z. z., zákona č. 187/2011 Z. z., zákona č. 69/2012 Z. z., zákona č. 79/2012 Z. z., zákona č. 236/2012 Z. z., zákona č. 296/2012 Z. z., zákona č. 330/2012 Z. z., zákona č. 309/2013 Z. z., zákona č. 402/2013 Z. z., zákona č. 375/2015 Z. z., zákona č. 399/2015 Z. z., zákona č. 1/2017 Z. z., zákona č. 55/2017 Z. z., zákona č. 217/2018 Z. z., zákona č. 314/2018 Z. z. a zákona č. 318/2018 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 52 ods. 4 sa slovo „Na“ nahrádza slovami „Ak zákon neustanovuje inak, na“.
2.§ 126 sa dopĺňa odsekom 4, ktorý znie:
„(4) Národná rada alebo výbor sa môže podieľať na voľbe alebo vymenovaní iných funkcionárov aj iným spôsobom, ako je uvedené v odsekoch 1 až 3, ak tak ustanovuje osobitný predpis.“.“.
Doterajšie čl. III až VII sa označujú ako čl. IV až VIII.
Navrhované doplnenie novely zákona o rokovacom poriadku Národnej rady vychádza zo stanoviska Kancelárie NR SR k predmetnému vládnemu návrhu zákona a jej hlavným účelom je previazať rokovací poriadok ako základný predpis upravujúci činnosť národnej rady a jej výborov vo všeobecnosti so špecifickými činnosťami, ktoré pre národnú radu a jej výbory môžu vyplývať z osobitných zákonov.
V § 52 ods. 4 rokovacieho poriadku je upravené kvórum pri hlasovaniach výborov národnej rady, pričom v súčasnosti sú výnimky zo štandardnej nadpolovičnej väčšiny prítomných členov naviazané iba na prípady, v ktorých sa podľa Ústavy Slovenskej republiky vyžaduje na platné uznesenie národnej rady súhlas nadpolovičnej alebo trojpätinovej väčšiny všetkých poslancov. Vzhľadom na navrhované kvórum pri hlasovaní výboru národnej rady o súhlase s odvolaním prezidenta Policajného zboru alebo riaditeľa Úradu inšpekčnej služby, navrhuje sa do