DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
právneho predpisu s právom Európskej únie
1.Predkladateľ právneho predpisu: Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky.
2.Názov návrhu právneho predpisu: Návrh na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 516/2008 Z. z. o Audiovizuálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
3.Problematika návrhu právneho predpisu:
a)nie je upravená v práve Európskej únie
b)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
bezpredmetné
5.Stupeň zlučiteľnosti návrhu právneho predpisu s právom Európskej únie:
Stupeň zlučiteľnosti - úplný
Doložka vybraných vplyvov
1. Základné údaje
Názov materiálu
Návrh na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 516/2008 Z. z. o Audiovizuálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
Renáta Kaščáková a Martin Klus
Materiál nelegislatívnej povahy
💧 Materiál legislatívnej povahy
Charakter predkladaného materiálu
Transpozícia práva EÚ
Termín začiatku a ukončenia PPK
Materiál nebol predmetom PPK
Predpokladaný termín predloženia na MPK*
Materiál nebol predmetom MPK
Predpokladaný termín predloženia na Rokovanie vlády SR*
Materiál nebol predkladaný na rokovanie vlády Slovenskej republiky
2. Definícia problému
V súčasnej dobe sa činnosť Audiovizuálneho fondu potýka s problémami s transparentnosťou a efektívnosťou využitia finančných prostriedkov poskytovaných na podporu audiovizuálnej kultúry a ich kontrolou.
3. Ciele a výsledný stav
Cieľom návrhu zákona je súbor viacerých čiastkových zmien v zákone o Audiovizuálnom fonde, ktorými sa odstraňujú niektoré medzery zákona, ktoré umožňujú neefektívne alokovanie prostriedkov fondu. Návrh mení štruktúru a úlohy hodnotiacich komisií, ktoré budú môcť buď odporučiť alebo neodporučiť projekt iba ako celok a iba raz, v znení obsahu a rozpočtu tak, ako bol podaný. Eliminujú sa tým situácie, kedy fondom schvaľované zvyčajne nižšie sumy ako tie, o ktoré sa žiada, čím dochádza k následným vynúteným úpravám pôvodného rozpočtu, koprodukčných vkladov a tým aj k zmenám v pôvodnej koncepcii diela. Návrhom sa tiež znižuje administratívna záťaž pre žiadateľov v etape podávania žiadostí a povinnosť predkladať niektoré povinné prílohy presúva do etapy podpisu zmluvy. Ďalej sa ustanovuje podmienka, aby minimálne pri projektoch s celkovým rozpočtom nad 500 tisíc eur fond v zmluve o poskytnutí dotácie upravil osobitné podmienky o podiele fondu na príjmoch z obchodného zhodnotenia projektu, čím reaguje na situácie, kedy nie je zabezpečená návratnosť poskytnutých prostriedkov do fondu v prípade, že podporené projekty komerčne úspešné.
4. Dotknuté subjekty
Audiovizuálny fond
5. Alternatívne riešenia nepredkladajú sa
6. Vykonávacie predpisy
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov? Áno 💧 Nie
7. Transpozícia práva EÚ
8. Preskúmanie účelnosti**
9. Vplyvy navrhovaného materiálu
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy
Áno
Nie
Čiastočne
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na podnikateľské prostredie z toho vplyvy na MSP
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Sociálne vplyvy
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na životné prostredie
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na informatizáciu
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na služby pre občana z toho vplyvy služieb verejnej správy na občana vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
10. Poznámky
bezpredmetné
11. Kontakt na spracovateľa
renata_kascakova@nrsr.sk
12. Zdroje
13. Stanovisko Komisie pre posudzovanie vybraných vplyvov z PPK
Materiál nebol predmetom PPK