K bodu 2K § 55
Tento paragraf upravuje pojmy sponzorstvo, sponzorovaný a sponzorský príspevok na účely zadefinovania týchto pojmov pre nasledujúci § 56
Znenie ods. 1 presne definuje pojem sponzorstvo, a sponzorovaný, ktorým na účely tohto návrhu novely zákona môžu byť len neziskové organizácie, občianske združenia, nadácie a neinvestičné fondy, teda subjekty ktoré sú neziskové a ktoré vykonávajú činnosť vo verejno-prospešnom záujme na čo kladie dôraz aj ods. 2 tohto paragrafu.
Znenie ods. 3 vymedzuje, že sponzorstvom na účely tohto zákona sa môže rozumieť iba plnenie na základe zmluvy o sponzorstve a na základe podmienok v nej upravených. Ďalej uvádza, že každá zmluva o sponzorstve musí uvádzať aj dobu trvania zmluvy, ktorá nemôže byť dlhšia ako doba jedného roka.
Znenie ods. 4 zamedzuje vzniku konfliktu záujmov medzi sponzorom a sponzorovaným. Ide najmä o to, aby nevznikali podozrivé plnenia na základe zmluvy o sponzorstve, kde by prichádzalo k plneniam na základe zmluvy o sponzorstve medzi subjektami, ktoré by mali medzi sebou isté druhy vzťahov, či úž príbuzenské, pracovno-právne, alebo iné a to z toho dôvodu, aby si neposkytovali plnenia len za účelom získania obojstranných výhod.
Znenie ods. 5 zamedzuje tomu, aby akákoľvek čiastka zo sponzorského príspevku pochádzala z verejných prostriedkov, keďže sponzor aj sponzorovaný sú súkromnoprávnymi subjektami.
Znenie ods. 6 presne stanovuje maximálnu výšku sponzorského príspevku za jeden kalendárny rok (vo výške 15 000 eur), aby sa zamedzilo prípadnému zneužívaniu tohto návrhu novely zákona na príliš vysoké plnenia medzi subjektami.
Znenie ods. 7 stanovuje, že jeden sponzor môže jednému konkrétnemu sponzorovanému poskytnúť sponzorský príspevok na základe zmluvy o sponzorstve len jedenkrát za jeden kalendárny rok.
K § 56
Tento paragraf stanovuje náležitosti sponzorskej zmluvy, ďalej úkony, ktoré je potrebné učiniť pri vzniku sponzorskej zmluvy, ako aj vzájomné povinnosti sponzora a sponzorovaného, ktoré im zo zmluvy vyplývajú. Na rozdiel od podobných modelov financovania zo súkromných zdrojov v podmienkach Slovenskej republiky (ako napríklad darovacia zmluva, reklama), je sponzorstvo výhodné pre obe strany tohto vzťahu, jednak pre poberateľa prostriedkov, na druhej strane plynú isté výhody aj pre poskytovateľa prostriedkov. Návrh novely zákona sa zameriava hlavne na pozitívnu motiváciu pre sponzorov. Zákon pripúšťa aj uvedenie názvu, obchodného mena, sídla, loga sponzora alebo loga jeho výrobku za predpokladu, že náklady spojené s uvádzaním sponzora nepresiahnu 10% z celkového sponzorského príspevku. Zákon podmieňuje platnosť zmluvy písomnou formou, a následným splnením povinnosti sponzorovaného zaslať túto zmluvu či už