DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTIprávneho predpisu s právom Európskej únie
1.Predkladateľ právneho predpisu: Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky.
2.Názov návrhu právneho predpisu: Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach v znení neskorších predpisov
3.Problematika návrhu právneho predpisu:
a)nie je upravená v práve Európskej únie
b)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
bezpredmetné
5.Stupeň zlučiteľnosti návrhu právneho predpisu s právom Európskej únie:
Stupeň zlučiteľnosti - úplný
Doložka vybraných vplyvov
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach v znení neskorších predpisov
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky
✉ Materiál nelegislatívnej povahy
💧 Materiál legislatívnej povahy
Charakter predkladaného materiálu
Termín začiatku a ukončenia PPK
Materiál nebol predmetom PPK
Predpokladaný termín predloženia na MPK*
Materiál nebol predmetom MPK
Predpokladaný termín predloženia na Rokovanie vlády SR*
Materiál nebol predkladaný na rokovanie vlády Slovenskej republiky
V súčasnosti platí úprava, podľa ktorej regionálnu dopravu možno prevádzkovať na trati, v ktorej východisková aj cieľová stanica musí nachádzať na území jedného vyššieho územného celku. Táto úprava neumožňuje vyšším územným celkom objednávať regionálnu železničnú dopravu aj na tých tratiach, ktoré presahujú územný obvod daného vyššieho územného celku a zasahujú do územného obvodu susediaceho vyššieho územného celku.
Predložený návrh dáva možnosť vyšším územným celkov objednávať regionálnu železničnú dopravu aj na tých tratiach, ktoré presahujú územný obvod daného vyššieho územného celku a zasahujú do územného obvodu susediaceho vyššieho územného celku. Výhodou bude, že tam, kde bude efektívne využiť železničnú dopravu, objedná si vyšší územný kraj takúto formu namiesto autobusovej dopravy a naopak. Zároveň sa vyšším územným celkom dáva právomoc zladiť si regionálnu železničnú a regionálnu autobusovú dopravu, čím sa vylúčia súbehy týchto liniek a v konečnom dôsledku ušetria finančné prostriedky na financovanie dopravy vo verejnom záujme.
5. Alternatívne riešenia nepredkladajú sa
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov? ✉ Áno 💧 Nie
8. Preskúmanie účelnosti**