Výbor
Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárske záležitosti
65. schôdza výboru
Číslo: CRD - 1587/2018 - VHZ
282
U z n e s e n i e
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárske záležitosti
z 15. októbra 2018
k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 290/2016 Z. z. o podpore malého a stredného podnikania a o zmene a doplnení zákona č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 177/2018 Z. z. (tlač 1066)
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárske záležitosti
A.s ú h l a s í
s vládnym návrhom zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 290/2016 Z. z. o podpore malého a stredného podnikania a o zmene a doplnení zákona č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 177/2018 Z. z. (tlač 1066);
B.o d p o r ú č a
Národnej rade Slovenskej republiky
vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 290/2016 Z. z. o podpore malého a stredného podnikania a o zmene a doplnení zákona č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 177/2018 Z. z. (tlač 1066) schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi uvedenými v prílohe;
C.p o v e r u j e
1.predsedníčku výboru, aby výsledky rokovania výboru v druhom čítaní zo dňa 15. októbra 2018 spolu s výsledkami rokovania ostatných výborov spracovala do písomnej spoločnej správy výborov v súlade s § 79 ods. 1 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky a predložila ju na schválenie gestorskému výboru,
2
2.spoločného spravodajcu výborov R. Puciho (M. Bagačku), aby v súlade s § 80 ods. 2 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky informoval o výsledku rokovania výborov a aby odôvodnil návrh a stanovisko gestorského výboru k návrhu zákona uvedené v spoločnej správe výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Michal B a g a č k a Jana K i š š o v á, v.r.
Eduard H e g e r predsedníčka výboru
overovatelia výboru
3
Výbor
Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárske záležitosti
65. schôdza výboru
Príloha k uzneseniu č. 282
Z m e n y a d o p l n k y
k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 290/2016 Z. z. o podpore malého a stredného podnikania a o zmene a doplnení zákona č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 177/2018 Z. z. (tlač 1066)
1.V čl. I bode 15 v § 8b odseky 3 a 4 znejú:
„(3) Dotáciu podľa odseku 2 možno poskytnúť
a)fyzickej osobe podnikateľovi alebo právnickej osobe, a to najviac vo výške 75 % z celkových oprávnených výdavkov projektu,
b)obci alebo vyššiemu územnému celku a nimi zriadenej organizácii, a to najviac vo výške 95 % z celkových oprávnených výdavkov projektu.
(4) Prijímateľ podľa odseku 3 je povinný prevádzkovať verejne prístupnú nabíjaciu stanicu, čerpaciu stanicu na skvapalnený zemný plyn, čerpaciu stanicu na stlačený zemný plyn, čerpaciu stanicu na vodík alebo čerpaciu stanicu inej pohonnej látky vyrobenej z obnoviteľných zdrojov energie v danom regióne minimálne päť rokov od jej uvedenia do prevádzky.“.
Vzhľadom k tomu, že prevádzka verejne prístupnej nabíjacej stanice, čerpacej stanice na skvapalnený zemný plyn, čerpacej stanice na stlačený zemný plyn, čerpacej stanice na vodík alebo čerpacej stanice inej pohonnej látky vyrobenej z obnoviteľných zdrojov energie sa považuje za hospodársku činnosť a obec a vyšší územný celok vykonáva v rozhodujúcej miere činnosti nehospodárskeho charakteru, navrhuje sa príjemcov dotácie uviesť samostatne a spresniť maximálnu výšku dotácie podľa jednotlivých príjemcov.
Odstraňuje sa podmienka pre príjemcu dotácie týkajúca sa zdokladovania, že v okruhu 10 km od navrhovaného umiestnenia verejne prístupnej nabíjacej stanice, čerpacej stanice na skvapalnený zemný plyn, čerpacej stanice na stlačený zemný plyn, čerpacej stanice na vodík alebo čerpacej stanice inej pohonnej látky vyrobenej z obnoviteľných zdrojov energie sa takáto stanica nenachádza. Uvedené reflektovalo na požiadavky trhu pre všetky alternatívne palivá, avšak nevýhodou je práve pre verejnú nabíjaciu stanicu, kde je dôležité podporiť i obce, ktoré chcú stavať väčší počet staníc v nabíjacích zónach.