Očakávame pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie v súvislosti so zrušením povinnosti mať schválený prevádzkový poriadok zariadenia na zhodnocovanie biologicky rozložiteľného komunálneho odpadu zo zelene, ak jeho ročná kapacita neprevyšuje 100 ton, keďže ušetrené administratívne náklady na jedného podnikateľa budú predstavovať 19 eur. Taktiež sa skráti doba uvádzania takéhoto zariadenia do prevádzky, pretože podnikateľ sa zaregistruje a vypracovaný prevádzkový poriadok si schváli sám.
V súvislosti s implementáciou nariadenia o recyklácii lodí sa nepredpokladajú žiadne vplyvy na podnikateľské prostredie, keďže sa týmto nariadením implementujú podmienky pre plavidlá, ktoré boli alebo sú prevádzkované v morskom prostredí. V súčasnosti v námornom registri Slovenskej republiky nie sú registrované lode, na ktoré by sa nariadenie o recyklácii lodí vzťahovalo. Slovenská republika nemá v súčasnosti zariadenie na recykláciu lodí, ktoré by bolo zaradené v európskom zozname zariadení na recykláciu lodí podľa nariadenia o recyklácii lodí. V prípade, ak by Slovenská republika takéto zariadenie na recykláciu lodí mala a podnikateľský subjekt by požiadal o vydanie súhlasu na prevádzkovanie zariadenia na recykláciu lodí, vznikne tomuto podnikateľovi administratívny náklad vo výške 19 eur. Zároveň prevádzkovateľovi zariadenia na recykláciu lodí, v súvislosti s povinnosťou požiadať pred každou recykláciou lode ministerstvo o schválenie plánu recyklácie lode, vznikne podnikateľovi administratívny náklad vo výške 19 eur za žiadosť na schválenie takéhoto plánu.
Očakávame pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie v súvislosti so zrušením zmluvnej povinnosti medzi výrobcom obalov, ktorý si plní povinnosti individuálne a príslušným koordinačným centrom, a tým oslobodenie tohto výrobcu od odplaty voči príslušnému koordinačnému centru. Nie je možné vyčísliť konkrétne ušetrené náklady, keďže ministerstvo nedisponuje takými informáciami.
Očakávame zníženie administratívnej záťaže pre podnikateľské subjekty v súvislosti so zrušením povinnosti ustanovenej v § 99 odsek 1 písm. b) bodu 5 zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, keďže dotknuté podnikateľské subjekty v prípade jednoduchých a drobných stavieb nebudú mať povinnosť vyžiadať si vyjadrenie od orgánu štátnej správy odpadového hospodárstva k dokumentácii v kolaudačnom konaní. Ušetrené administratívne náklady na jedného podnikateľa budú vo výške 19 eur.
Očakávame zvýšenie administratívnej záťaže pre podnikateľské subjekty (prevádzkovateľov skládok) v súvislosti so zavedením povinnosti požiadať o písomné potvrdenie ministerstvo v prípade zmeny prevádzkovateľa skládky odpadov. Jednému podnikateľovi vznikne administratívny náklad vo výške 19 eur.
Očakávame zvýšenie administratívnej záťaže pre držiteľov batérií a akumulátorov, ktoré sú predmetom plánovanej alebo uskutočňovanej cezhraničnej prepravy, v prípade vzniku podozrenia, že ide o použité batérie a akumulátory v súvislosti s preukázaním skutočnosti, že nejde o použité batérie a akumulátory, ktoré sú odpadom. Povinnosť preukázať, že ide o tovar a nie o odpad, nie je nová, zavádza sa iba spôsob preukázania prostredníctvom tlačiva, ktorého vzor sa ustanoví v príslušnej vyhláške. Novou povinnosťou je povinnosť uchovávať dokumenty počas troch rokov. Z nákladov spojených s preukázaním predmetnej skutočnosti je možné vyčísliť iba uchovávanie sprievodných dokumentov počas troch rokov, a to vo výške 3,60 eur.
Pri výpočte bola použitá kalkulačka nákladov regulácie Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.