Návrh zákona bude mať vplyv na podnikateľské subjekty, prevádzkovateľov skládok odpadov, ktorí v zmysle stavebného zákona nemali usporiadané vzťahy s vlastníkmi pozemkov, na ktorých sa nachádza skládka odpadov, ak ide o stavebné povolenie na uzatvorenie skládky alebo jej časti a vykonanie jej rekultivácie. Tento vplyv súvisí s úpravou jednorazovej náhrady, teda rovnakou úpravou, aká sa navrhuje v návrhu novely zákona č. 39/2013 Z. z., ktorá umožní vlastníkovi uplatniť právo na jednorazovú náhradu u prevádzkovateľa, a v prípade potreby aj na súde. Uplatnenie tejto náhrady je založené na princípe, že ak sa vlastník s prevádzkovateľom nedohodnú o výške jednorazovej náhrady alebo inom spôsobe náhrady za obmedzenie užívania pozemku, rozhodne o jej výške súd. Podanie návrhu na súd je limitované lehotou jeden rok odo dňa uplatnenia práva na túto náhradu u prevádzkovateľa. Keďže výška jednorazovej náhrady záleží na rokovaní a dohode medzi vlastníkmi a prevádzkovateľom, pričom nie je vylúčená ani dohoda na inom spôsobe náhrady za obmedzenie užívania pozemku, nie je možné určiť reálny vplyv na podnikateľské prostredie. V súvislosti s implementáciou nariadenia o recyklácii lodí sa predpokladajú pozitívne vplyvy na rozpočet verejnej správy iba v prípade, ak podnikateľský subjekt, ktorý plánuje začať činnosť recyklácie lodí, na ktoré sa vzťahuje nariadenie o recyklácii lodí, požiada o vydanie súhlasu na prevádzkovanie zariadenia na recykláciu lodí a o schválenie plánu recyklácie lode. Nakoľko však v súčasnosti v námornom registri Slovenskej republiky nie sú registrované lode, na ktoré by sa nariadenie o recyklácii lodí vzťahovalo a Slovenská republika nemá v súčasnosti zariadenie na recykláciu lodí, ktoré by bolo zaradené v európskom zozname zariadení na recykláciu lodí podľa nariadenia o recyklácii lodí, nie je možné kvantifikovať dopad na príjmy zo správnych poplatkov.
Dotknutými budú aj prevádzkovatelia skládok odpadov, ktoré boli uvedené do prevádzky do 30. júna 2001 a vzťahovala sa na ne povinnosť predložiť plán úprav skládky odpadov, a to vzhľadom na navrhovanú úpravu § 114c v zákone č. 79/2015 Z.z., ktorá sa bude vzťahovať aj na skládky, ktoré sú predmetom integrovaného povoľovania. Títo prevádzkovatelia budú dotknutí v tom zmysle, že sa im v dôsledku rozhodnutí v zmysle úpravy v § 114c môže skrátiť doba prijímania a ukladania odpadu na skládku oproti platnému povoleniu a tým, že plánované zmeny týkajúce sa rozširovania dotknutej skládky o nové časti (nové kazety), navyšovania jej kapacity, alebo rozširovania existujúcich častí alebo navyšovania ich kapacity sa nebudú môcť s účinnosťou od 1. januára 2019 realizovať. Oprávnené očakávania prevádzkovateľov dotknutých skládok z platných rozhodnutí o prevádzkovaní sú zohľadnené navrhovanej úprave v § 114c v odsekoch 1, 13 a 14. Lehota na splnenie povinnosti podľa odseku 1 bola zvolená s ohľadom na potrebu preukázania prijatia opatrení za účelom splnenia povinností podľa čl. 14 smernice o skládkach pri súčasnom zohľadnení primeraného časového priestoru pre prevádzkovateľov dotknutých skládok odpadov na zváženie voľby z alternatív uvedených v tomto odseku a pri zohľadnení súčinnosti prevádzkovateľov na splnení povinností podľa tohto ustanovenia. Podľa odseku 13 písm. a) sa pre prevádzkovateľov skládky, ktorí si splnili povinnosť podľa odseku 1, bolo im vydané konečné rozhodnutie o ukončení činnosti prevádzky a v lehote podľa odseku 12 požiadali o súhlas na uzavretie skládky alebo jej časti, predlžuje možnosť prevádzkovania (teda prijímania a ukladania odpadu) na dotknutú skládku až do skončenia konania, ktorým sa povoľuje stavba uzavretia skládky odpadov alebo jej časti alebo vykonania jej rekultivácie alebo do uplynutia lehoty platnosti rozhodnutia, ak uplynie pred skončením tohto konania. Podľa odseku 13 písm. b) sa pre prevádzkovateľov skládky, ktorí si splnili povinnosť podľa odseku 1, bolo im vydané konečné rozhodnutie o ukončení činnosti prevádzky, ale zostali nečinní, respektíve zmeškali lehotu podľa odseku 12, skončí platnosť rozhodnutia márnym uplynutím tejto lehoty. Podľa odseku 14 sa pre prevádzkovateľov skládky odpadov, ktorí si nesplnili povinnosť podľa odseku 1, teda zostali nečinní, zaniká platnosť rozhodnutia dňom právoplatnosti konečného rozhodnutia. Pod zánikom platnosti rozhodnutia sa rozumie zánik možnosti prijímania a ukladania odpadu na skládku.