Návrhom zákona sa rozširuje okruh oprávnených prijímateľov dotácie na podporu ochrany spotrebiteľa podľa
§ 2 písm. d) zákona č. 71/2013 Z. z. Vymedzenie tohto okruhu v § 6 tohto zákona sa zosúlaďuje s vymedzením pojmu „združenie“, resp. spotrebiteľské združenie, podľa § 1 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov, podľa ktorého sa za spotrebiteľské združenie považuje každá právnická osoba založená alebo zriadená na ochranu spotrebiteľa. Cieľom novelizácie je zabezpečiť súlad terminológie zákona č. 71/2013 Z. z. so zákonom č. 250/2007 Z. z., a to na základe aplikačnej praxe, v ktorej možno v ostatnom období badať diverzifikáciu právnych foriem spotrebiteľských združení oproti pôvodnému stavu utility spotrebiteľských (občianskych) združení. V zmysle pozmeňujúceho návrhu bude možné dotáciu na podporu ochrany spotrebiteľa poskytnúť právnickej osobe s akoukoľvek právnou formou. De lege sa rozširuje okruh oprávnených prijímateľov dotácie aj na podnikateľské subjekty, avšak návrh zákona nebude mať žiadny priamy vplyv na podnikateľské prostredie. Právnická osoba bude musieť naďalej preukázať účel svojho vzniku, teda že bola založená alebo zriadená za účelom ochrany spotrebiteľa, a vykonávala aspoň jeden rok činnosti typické pre spotrebiteľské združenia podľa § 25 ods. 6 zákona č. 250/2007 Z. z. Posudzovať sa bude len žiadosť právnickej osoby, ktorá spĺňa tieto podmienky. Napriek uvedenej diverzifikácii v praxi sú predkladateľovi naďalej známe len mimovládne neziskové organizácie kvalifikujúce sa ako spotrebiteľské združenia. Nie je možné v súčasnosti kvantifikovať, o aký počet podnikateľských subjektov by mohlo prípadne v budúcnosti ísť, aký počet z tých, ktoré by vedeli preukázať uvedené skutočnosti, by mohlo mať záujem o podanie žiadosti o poskytnutie dotácie a súčasne, aká by mohla byť ich pravdepodobná úspešnosť v rámci schvaľovania žiadostí o poskytnutie dotácie, keďže na poskytnutie dotácie na podporu ochrany spotrebiteľa nie je právny nárok. Z uvedeného dôvodu predkladateľ neuvádza žiadne vplyvy na podnikateľské prostredie a nebola vypracovaná ani analýza vplyvov na podnikateľské prostredie.
V prípade, že by podnikateľský subjekt spĺňajúci všetky podmienky podal v budúcnosti žiadosť o poskytnutie dotácie na podporu ochrany spotrebiteľa, vzniknú mu administratívne náklady spojené so spracovaním a zaslaním žiadosti v sume 66,80 eura na jedného podnikateľa. Na výpočet bola použitá kalkulačka nákladov regulácie, pričom do úvahy boli vzaté tieto údaje: Predloženie dokladu/dokumentu papierovo (50 min.) a Vpracovanie dokumentu/správy (650 min.), pri frekvencii jedenkrát ročne vzhľadom na periodicitu prideľovania dotácií na podporu ochrany spotrebiteľa.