4
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy (NJF)
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy (JAVYS, a.s.)
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
5
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Návrh Zákona o Národnom jadrovom fonde a o zmene a doplnení zákona č. 541/2004 Z. z. o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov rieši zavedenie koncepčných zmien, ktoré súvisia s prerozdelením hlavných zodpovedností za činnosti v oblasti záverečnej časti mierového využívania jadrovej energie, zvýšením jadrovej bezpečnosti a s aplikačnou praxou, a zavedenie nových pravidiel pri stanovovaní výšky zdrojov, ktoré je potrebné zhromažďovať na činnosti v záverečnej časti jadrovej energetiky, zvýšenie transparentnosti pri spravovaní prostriedkov pre záverečnú časť jadrovej energetiky a transponovanie súvisiacich odporúčaní Európskej komisie.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
6
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Pri stanovovaní vplyvov na príjmy rozpočtu verejnej správy na roky 2018 až 2021 sa vychádza z predpokladaných príjmov Národného jadrového fondu z povinných príspevkov od prevádzkovateľov jadrových zariadení na výrobu elektriny, ktoré by títo prevádzkovatelia odviedli podľa teraz platného a účinného zákona č. 238/2006 Z. z. o Národnom jadrovom fonde na vyraďovanie jadrových zariadení a na nakladanie s vyhoretým jadrovým palivom a rádioaktívnymi odpadmi (zákon o jadrovom fonde) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.Údaje sú prevzaté z plánu tvorby povinných príspevkov do NJF na roky 2019 - 2023 zaslaného z SE, a. s., ktoré boli implementované do návrhu rozpočtu NJF na rok 2019 schváleného Radou správcov NJF dňa 22. 02. 2018. V príspevkoch sa neuvažuje s príjmom za jadrovú elektráreň EMO 3,4, ktorá je v súčasnosti vo výstavbe a jej začiatok uvádzania do prevádzky je plánovaný SE, a.s. koncom roka 2018.
V predkladanom návrhu zákona o Národnom jadrovom fonde a o zmene a doplnení zákona č. 541/2004 Z. z. o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je vytvorený nový, efektívny, transparentný a spravodlivý spôsob stanovovania výšky povinných príspevkov do Národného jadrového fondu, ktorý je nezávislý od aktuálnej situácie na trhu s elektrinou, a zavedený systém povinných platieb od prevádzkovateľov jadrových zariadení iných ako jadrových zariadení na výrobu elektriny.
Príjmy z povinných príspevkov prevádzkovateľa jadrových zariadení podľa zákona č. 238/2006 Z. z. a príjmy z povinných príspevkov a povinných platieb prevádzkovateľa jadrových zariadení na účet Národného jadrového fondu, predpokladané v jednotlivých rokoch:
Povinné príspevky prevádzkovateľov jadrových zariadení podľa platného zákona č. 238/2006 Z. z. (eur)
Povinné príspevky do NJF za rok
Z toho za 3. a 4 blok EMO
Povinné príspevky a povinné platby prevádzkovateľov jadrových zariadení podľa návrhu zákona (eur)
Povinné príspevky a povinné platby do NJF za rok
7
príspevky od SE, a. s. do NJF
-V tom povinné príspevky za rok za 3. a 4. blok EMO
-Z toho povinné platby od JAVYS, a. s. do NJF
Príjmy rozpočtu verejnej správy v rokoch 2018 až 2021 sú stanovené ako rozdiel medzi príjmami Národného jadrového fondu podľa tohto návrhu zákona a podľa doteraz platného zákona č. 238/2006 Z. z.
Doteraz alokované finančné prostriedky na krytie budúcich nákladov na vyraďovanie jadrových zariadení iných ako sú jadrové zariadenia na výrobu elektriny budú ponechané v súvahe JAVYS, a. s.. JAVYS, a. s. tieto finančné prostriedky postupne prevedie na účet NJF vo výške vypočítaných povinných platieb. Na uvažovanom podúčte NJF sa budú kumulovať finančné prostriedky od začiatku (od nuly).
8
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (312)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
9
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom