článku 7 ods. 1 tejto smernice alebo článkov 6
a 7 smernice Európskeho parlamentu a Rady
2005/29/ES z 11. mája 2005 o nekalých obchodných
praktikách podnikateľov voči spotrebiteľom
na vnútornom trhu (*);
b) porovnáva tovary alebo služby, ktoré uspokojujú
rovnaké potreby alebo sú určené na ten istý účel;
c) objektívne porovnáva jednu alebo viac podstatných,
dôležitých, overiteľných a reprezentatívnych vlastností
týchto tovarov a služieb, ktoré môžu zahŕňať
cenu;
d) nediskredituje ani neočierňuje ochranné známky,
obchodné mená, ďalšie rozlišovacie znaky, tovary,
služby, činnosti alebo okolnosti účastníka hospodárskej súťaže;
e) pre produkty s označením pôvodu sa vzťahuje v
každom prípade na produkty s rovnakým
označením;
f) nevyužíva nečestnú výhodu dobrého mena ochrannej známky, obchodného mena alebo iných rozlišujúcich znakov účastníka hospodárskej súťaže
alebo označenie pôvodu konkurenčných
produktov;
g) nepredstavuje tovary alebo služby ako imitácie
alebo kópie tovarov alebo služieb označených chránenou ochrannou známkou alebo obchodným
menom;
h) nevyvoláva zámenu medzi obchodníkmi, medzi
zadávateľom reklamy a účastníkom hospodárskej
súťaže alebo medzi ochrannými známkami,
obchodnými menami, inými rozlišujúcimi znakmi,
tovarmi alebo službami zadávateľa reklamy a účastníka hospodárskej súťaže.
4. Článok 4 ods. 1 sa nahrádza takto:
„1. Členské štáty zabezpečia existenciu primeraných a účinných prostriedkov, ako bojovať proti klamlivej reklame s cieľom vynútiť dodržiavanie ustanovení o porovnávacej reklame v záujme obchodníkov a účastníkov hospodárskej súťaže. Tieto prostriedky zahŕňajú ustanovenia právnych predpisov, ktoré umožnia osobám alebo organizáciám,
ktoré majú podľa vnútroštátnych právnych
predpisov oprávnený záujem na boji proti klamlivej
vlastností tovarov, služieb alebo nehnuteľností, vrátane ich ceny; pri tovaroch s označením pôvodu porovnáva iba tovary s rovnakým označením,
c) nediskredituje ani nehaní ochranné známky, obchodné mená, ďalšie rozlišovacie znaky, tovary, služby, činnosti alebo okolnosti súťažiteľa,
d) nevyužíva nečestne výhodu dobrého mena ochrannej známky, obchodného mena alebo iných rozlišujúcich znakov súťažiteľa alebo označenie pôvodu konkurenčných produktov,
e) nepredstavuje tovar alebo služby ako napodobeniny alebo kópie tovaru alebo služieb označených chránenou ochrannou známkou alebo obchodným menom,
f) nevyvoláva zámenu medzi obchodníkmi, medzi objednávateľom reklamy a súťažiteľom alebo medzi ochrannými známkami, obchodnými menami, inými rozlišujúcimi znakmi, tovarmi alebo službami objednávateľa reklamy a súťažiteľa,
g) nie je klamlivá.
(3) Iná porovnávacia reklama ako podľa odseku 2 je neprípustná.