B. Osobitná časťK bodu 1
Medzi miestne dane, ktoré môže ukladať obec, sa začleňuje daň za šírenie vonkajšej reklamy.
K bodu 2
Navrhuje sa, aby bol zdaňovacím obdobím miestnej dane za šírenie vonkajšej reklamy kalendárny rok.
K bodu 3
Do zákona sa zavádza nová piata časť, ktorá sa týka dane za šírenie vonkajšej reklamy. Predmetom dane má byť umiestnenie reklamnej stavby, reklamného alebo propagačného zariadenia, ako aj akéhokoľvek iného reklamného alebo propagačného pútača, alebo tabule bez ohľadu na právny vzťah k nehnuteľnosti, na ktorej sa nachádzajú, ak sú viditeľné na území obce inom ako je verejné priestranstvo z ulice, námestia, parku, trhoviska, alebo iného priestoru prístupného verejnosti bez obmedzenia, ktorý bez ohľadu na vlastnícke vzťahy slúži na všeobecné užívanie.
Žiadny z týchto termínov nepredstavuje pojem, ktorý by slovenský právny poriadok nepoznal. Pojem reklamná stavba je vymedzený v stavebnom zákone (§ 43 ods. 2 zákona č. 50/1976 Zb.). Čo sa týka reklamného alebo propagačného zariadenia, reklamného alebo propagačného pútača a tabule, takúto formuláciu používa zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny (§ 14 ods. 2 písm. b), § 15 ods. 1 písm. c).
Dani za šírenie vonkajšej reklamy však nebude podliehať označenie sídla právnickej osoby, trvalého pobytu fyzickej osoby, označenie prevádzkarne alebo organizačnej zložky právnickej osoby alebo fyzickej osoby obchodným menom, a ani označenie vyžadované všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Pri identifikácii daňovníka sa navrhuje vychádzať z princípu „vlastník zodpovedá“. Daňovníkom bude vlastník reklamnej stavby, a pri šírení inej reklamy vlastník stavby alebo pozemku, na ktorých sa reklamný pútač nachádza. Základom dane bude výmera plochy reklamného pútača v m2, pričom ročnú sadzbu dane určí obec v eurách za každý aj začatý m2 plochy reklamného pútača.
Navrhuje sa, aby daňová povinnosť vznikala 1. januára zdaňovacieho obdobia nasledujúceho po zdaňovacom období, v ktorom došlo k umiestneniu reklamného pútača, a zanikala 31. decembra zdaňovacieho obdobia, v ktorom došlo k odstráneniu reklamného pútača. Ak dôjde k umiestneniu reklamného pútača 1. januára bežného zdaňovacieho obdobia, daňová povinnosť vznikne týmto dňom. Na vyrubenie dane bude rozhodujúci stav k 1. januáru zdaňovacieho obdobia. Čo sa týka správy dane, miestne príslušnou bude obec, na ktorej území sa bude reklamný pútač nachádzať. V Bratislave a v Košiciach budú správu vykonávať mestské časti vtedy, ak tak ustanoví štatút mesta.
K bodu 4