konania; ide najmä o výsluch obzvlášť zraniteľnej obete.
24. V čl. III bod 3 znie:
„3. V § 59 ods. 1 sa za slová ,,stranu zápisnice“ vkladajú slová ,,alebo autorizovať každý samostatný elektronický dokument tvoriaci zápisnicu v elektronickej podobe“.“.
Navrhuje sa zohľadniť terminológiu zákona o eGovernmente aj v Trestnom poriadku, v tomto prípade sa zavádza pojem „autorizácia“.
25. V čl. III bod 5 znie:
„5. V § 62 ods. 1 prvej vete sa čiarka za slovom „telefaxom“ nahrádza slovom „alebo“, vypúšťajú sa slová „podpísané so zaručeným elektronickým podpisom podľa osobitného zákona alebo bez zaručeného elektronického podpisu“ a v druhej vete sa slová „bez zaručeného elektronického podpisu“ nahrádzajú slovami „bez autorizácie“.“.
Navrhuje sa zohľadniť terminológiu zákona o eGovernmente aj v Trestnom poriadku, v tomto prípade sa zavádza pojem „autorizácia“.
26. V čl. III sa za bod 5 vkladá nový bod 6, ktorý znie:
„6. V § 65 ods. 8 sa slová „podpísanými zaručeným elektronickým podpisom“ nahrádzajú slovami „ako elektronické úradné dokumenty, ktoré sú autorizované“.
Ostávajúce body sa primerane prečíslujú.
V súvislosti s vložením nového bodu 6 do čl. III sa vykonajú legislatívno-technické úpravy v článku upravujúcom účinnosť zákona (čl. XI).
Navrhuje umožniť súdom a orgánom činným v trestnom konaní využívať elektronické doručovanie podľa zákona o eGovernmente aj v trestnom konaní; ide o možnosť, nejde o zákonnú povinnosť. Bude teda na úvahe orgánu, ktorý doručuje, aký spôsobom doručenia zvolí.
27. V čl. III bod 11 § 96a ods. 5 sa za slovo „prokurátor“ vkladá slovo „bezodkladne“.
Navrhovanou úpravou sa precizuje text právnej normy tak, aby bolo zrejmé, že príkaz je potrebné doručiť bezodkladne po jeho vydaní.
28.V čl. III bod 11 § 96a ods. 8 sa za slová „predseda senátu“ vkladajú slová „a pred začatím trestného stíhania“.
Ide úpravu, ktorou sa precizuje text príslušného ustanovenia aj o rozhodovanie pred začatím trestného stíhania.