Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,  
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu  
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu  
Tabuľka č. 1  
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)  
2018 2019 2020 2021  
Vplyvy na rozpočet verejnej správy  
Príjmy verejnej správy celkom  
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť  
kapitola VPS  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
-1340  
-1340  
-1340  
z toho:  
- vplyv na ŠR (kapitola VPS)  
Rozpočtové prostriedky  
EÚ zdroje  
- vplyv na obce  
- vplyv na vyššie územné celky  
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy  
Výdavky verejnej správy celkom  
v tom: za každý subjekt verejnej správy /  
program zvlášť  
0
0
0
0
0
0
0
-1340  
-1340  
-1340  
-1340  
-1340  
-1340  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
z toho:  
- vplyv na ŠR  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky  
EÚ zdroje  
spolufinancovanie  
- vplyv na obce  
- vplyv na vyššie územné celky  
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy  
Vplyv na počet zamestnancov  
- vplyv na ŠR  
- vplyv na obce  
- vplyv na vyššie územné celky  
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy  
Vplyv na mzdové výdavky  
- vplyv na ŠR  
- vplyv na obce  
- vplyv na vyššie územné celky  
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy  
Financovanie zabezpečené v rozpočte  
v tom: za každý subjekt verejnej správy /  
program zvlášť  
1340  
1340  
1340  
0
0
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje  
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora  
0
0
0
0
0
0
0
0
1
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených  
výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej  
správy:  
Návrh zákona predpokladá minimálny negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy v oblasti príjmov  
kapitoly Všeobecná pokladničná správa (ďalej „VPS“). Minimálne zníženie príjmov kapitoly VPS (1  
340 eur ročne) vyplýva zo zrušenia správneho poplatku za žiadosť o zápis do zoznamu periodickej  
tlače vedenom podľa zákona č. č. 167/2008 Z. z. o periodickej tlači a agentúrnom spravodajstve  
a o zmene a doplnení niektorých zákon (tlačový zákon) v znení neskorších predpisov (súčasná sadzba  
9,50 eur) a správneho poplatku za zápis zmeny v zozname periodickej tlače pri zmene vydavateľa  
periodickej tlače alebo názvu periodickej tlače (súčasná sadzba 6,50 eur), ktoré sú v súčasnosti  
platené podľa položky 12 časti I Sadzobníka správnych poplatkov. Tento minimálny výpadok príjmov  
kapitoly VPS predpokladáme kryť z iných príjmov kapitoly Ministerstva kultúry SR.  
2.2. Popis a charakteristika návrhu  
2.2.1. Popis návrhu:  
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby  
poskytovať?  
V čl. II návrhu zákona sa novelizuje zákon Národnej rady Slovenskej republiky  
č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o správnych  
poplatkoch“). V súvislosti s evidovaním periodickej tlače v zozname, ktorý vedie Ministerstvo kultúry  
Slovenskej republiky (ďalej len „MK SR“) podľa tlačového zákona, sa navrhuje zrušenie správneho  
poplatku za zápis do zoznamu periodickej tlače a za zápis zmeny v zozname periodickej tlače pri  
zmene vydavateľa periodickej tlače alebo názvu periodickej tlače.  
2.2.2. Charakteristika návrhu:  
x zmena sadzby  
zmena v nároku  
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)  
kombinovaný návrh  
iné  
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:  
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady  
základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.  
Podľa platnej právnej úpravy majú vydavatelia periodickej tlače povinnosť zaplatiť za zápis  
do zoznamu periodickej tlače vedenej MK SR podľa tlačového zákona správny poplatok 9,50 eur a za  
zápis zmeny v zozname periodickej tlače pri zmene vydavateľa periodickej tlače alebo názvu  
periodickej tlače správny poplatok 6,50 eur. V roku 2017 bolo evidovaných 134 nových titulov  
periodickej tlače, z toho v 27 prípadoch boli vydavateľmi obce, ktoré sú podľa § 4 ods. 1 písm. a)  
zákona o správnych poplatkoch od správnych poplatkov oslobodené. Príjem zo 107 spoplatnených  
zápisov do zoznamu periodickej tlače v roku 2017 tak bol 1016,50 eur. Ročne dochádza asi k 50  
2
zmenám vo vydavateľovi alebo názve periodickej tlače, príjmy z týchto zmien v evidencii periodickej  
tlače sú ročne asi 325 eur (MK SR nevedie presnú evidenciu spoplatnených zmien). Po zrušení  
uvedených správnych poplatkov by tak príjmy VPS klesli asi o 1340 eur ročne. (V prípade 107  
spoplatnených zápisov a 50 spoplatnených zmien ročne by to bolo presne 1341,50 eur).  
Tabuľka č. 2  
Odhadované objemy  
Objem aktivít  
r
r + 1  
r + 2  
r + 3  
Indikátor ABC  
Indikátor KLM  
Indikátor XYZ  
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie  
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy  
a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť  
podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.  
3
Tabuľka č. 3  
poznámka  
VPS  
Vplyv na rozpočet verejnej správy  
Príjmy (v eurách)  
2017  
2018  
2019  
2020  
Daňové príjmy (100)1  
Nedaňové príjmy (200)1  
-
z toho administratívne poplatky  
-1340  
-1340  
-1340  
(221)VPS  
Granty a transfery (300)1  
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami  
a finančnými pasívami (400)  
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné  
výpomoci (500)  
4
Dopad na príjmy verejnej správy celkom  
0
0
0
0
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie  
Poznámka:  
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.  
Tabuľka č. 4  
Vplyv na rozpočet verejnej správy  
r + 1 r + 2  
Výdavky (v eurách)  
poznámka  
r
r + 3  
Bežné výdavky (600)  
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)  
Poistné a príspevok do poisťovní (620)  
Tovary a služby (630)2  
Bežné transfery (640)2  
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou  
finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2  
Kapitálové výdavky (700)  
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2  
Kapitálové transfery (720)2  
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)  
Dopad na výdavky verejnej správy celkom  
0
0
0
0
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie  
Poznámka:  
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.  
5
Tabuľka č. 5  
Vplyv na rozpočet verejnej správy  
r + 1 r + 2  
Zamestnanosť  
Počet zamestnancov celkom  
poznámka  
r
r + 3  
z toho vplyv na ŠR  
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)  
z toho vplyv na ŠR  
Osobné výdavky celkom (v eurách)  
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania  
(610)  
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR  
Poistné a príspevok do poisťovní (620)  
z toho vplyv na ŠR  
Poznámky:  
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín  
zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).  
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.  
6
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.  
7
8