DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTInávrhu zákona s právom Európskej únie
1. Navrhovateľ zákona: skupina poslancov Národnej rady Slovenskej republiky
2. Názov návrhu zákona: návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 504/2003 Z. z. o nájme poľnohospodárskych pozemkov, poľnohospodárskeho podniku a lesných pozemkov a o zmene niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 280/2017 Z. z. o poskytovaní podpory a dotácie v pôdohospodárstve a rozvoji vidieka a o zmene zákona č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
3. Predmet návrhu zákona:
a)je upravený v primárnom práve Európskej únie, a to v článkoch 38 až 44 (poľnohospodárstvo a rybné hospodárstvo) a článkoch 107 až 109 (pravidlá hospodárskej súťaže – pomoc poskytovaná štátmi) Zmluvy o fungovaní Európskej únie,
b)je upravený v sekundárnom práve Európskej únie, a to v delegovanom nariadení Komisie (EÚ) č. 640/2014 z 11. marca 2014, ktorým sa dopĺňa nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1306/2013 vzhľadom na integrovaný administratívny a kontrolný systém, podmienky zamietnutia alebo odňatia platieb a administratívne sankcie uplatniteľné na priame platby, podporné nariadenia na rozvoj vidieka a krížové plnenie (Ú. v. EÚ L 181, 20.6.2014, s. 48) – osobitne článok 7 tohto nariadenia – identifikácia a registrácia platobných nárokov,
c)nie je obsiahnutý v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
a) na základe predloženého návrhu zákona nevyplýva pre Slovenskú republiku povinnosť transponovať sekundárne právo Európskej únie, keďže nariadenie uvedené v bode 3 písm. b) tejto doložky zlučiteľnosti je priamo aplikovateľné, a preto ani nemožno uviesť lehotu na transpozíciu (nariadenie nadobudlo účinnosť siedmym dňom po jeho uverejnení v Úradnom vestníku Európskej únie),
b) v danej oblasti nebol proti Slovenskej republike začatý postup Európskej komisie a ani konanie Súdneho dvora Európskej únie podľa článkov 258 až 260 Zmluvy o fungovaní Európskej únie,
c) delegované nariadenie Komisie (EÚ) č. 640/2014 z 11. marca 2014, ktorým sa dopĺňa nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1306/2013 vzhľadom na integrovaný administratívny a kontrolný systém, podmienky zamietnutia alebo odňatia platieb a administratívne sankcie uplatniteľné na priame platby, podporné nariadenia na rozvoj vidieka a krížové plnenie (Ú. v. EÚ L 181, 20.6.2014, s. 48), konkrétne článok 7 ods. 1 písm. a) a e) tohto nariadenia, požadujú vytvorenie elektronického registra na úrovni každého členského štátu Európskej únie, ktorý by dokázal efektívne vysledovať platobné nároky, a to aj pokiaľ ide o prvky tohto systému ako sú vlastník (držiteľ) alebo nájom (pôvod).
5.Návrh zákona je zlučiteľný s právom Európskej únie