dotknutých subjektov, konkrétne napr. dochádza k úprave:• podmienok, ktoré musí súkromná VŠ splniť, aby mohla mať v názve označenie univerzita,• postupu konania v prípade žiadostí o udelenie štátneho súhlasu na pôsobenie ako súkromná VŠ,a teda potvrdzuje vznik nových povinností na strane dotknutých subjektov, v nadväznosti na túto skutočnosť Komisia odporúča pokúsiť sa aspoň čiastočne vyplniť aj časť 3.3.4 Súhrnná tabuľka nákladov regulácie, na ktorých výpočet je potrebné použiť postup v súlade s Kalkulačkou nákladov (http://www.economy.gov.sk/jednotna-metodika-iys/138426s), nakoľko niektoré kroky z uvedených povinností je možné zaznamenať nie len kvalitatívne, ale aj kvantitatívne. K analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy: Predloženým návrhom sa umožňuje na verejných vysokých školách študovať bezplatne v prípade prekročenia štandardnej dĺžky štúdia v dennej forme o jeden rok. Z tohto dôvodu má návrh negatívny vplyv na výšku príjmov vysokých škôl (v roku 2018 v sume 3,5 mil. eur a v ďalších rokoch v sume 4,7 mil. eur ročne) a následne aj na výšku disponibilných zdrojov. S navrhovaným riešením, pokiaľ ide o znižovanie príjmov, nie je možné súhlasiť, resp. v prípade, že dôjde k zrušeniu školného je možné súhlasiť len za podmienky, že nebude zakladať rozpočtovo nekrytý vplyv. Navrhovaný nový systém hodnotenia tvorivej činnosti vysokých škôl s kvantifikovanou výškou výdavkov v roku 2021 v sume 900 tis. eur Komisia žiada zabezpečiť v rámci schválených limitov kapitoly MŠVVŠ SR, bez dodatočných požiadaviek na rozpočet verejnej správy. V nadväznosti na vyššie uvedené pripomienky je potrebné doložku vybraných vplyvov a analýzu vplyvov na rozpočet verejnej správy prepracovať tak, aby z nich nevyplývali rozpočtovo nekryté vplyvy. Zároveň Komisia žiada, aby všetky negatívne vplyvy vyplývajúce z predloženého návrhu na rozpočet verejnej správy boli zabezpečené v rámci schválených limitov kapitoly MŠVVŠ SR na jednotlivé rozpočtové roky. III. Záver: Stála pracovná komisia na posudzovanie vybraných vplyvov vyjadruje nesúhlasné stanovisko s materiálom, ktorý bol predložený na záverečné posúdenie s odporúčaním na jeho dopracovanie podľa pripomienok v bode II. IV. Poznámka: Stanovisko Komisie k doložke je súčasťou materiálu predkladaného na rokovanie vlády Slovenskej republiky alebo na schválenie ministrovi, vedúcemu, predsedovi alebo riaditeľovi ostatného ústredného orgánu štátnej správy alebo vedúcemu iného orgánu. Nesúhlasné stanovisko Komisie neznamená zastavenie ďalšieho schvaľovacieho procesu. Stanovisko Komisie slúži ako podklad pre informované rozhodovanie vlády Slovenskej republiky a ďalších subjektov v rámci schvaľovacieho procesu. Predkladateľ má možnosť dopracovať materiál podľa pripomienok a zaslať ho na opätovné schválenie „Komisie“, ktorá môže následne zmeniť svoje stanovisko. Ing. Rastislav Chovanec, PhD. predseda komisie