2017  
Záverečná správa  
Realizácia výziev a vyzvaní programového obdobia 2014 – 2020  
N A J V Y Š Š Í K O N T R O L N Ý Ú R A D S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y  
Záverečná správa  
Realizácia výziev a vyzvaní programového obdobia 2014 – 2020.  
PREDKLADÁ  
Ing. Karol Mitrík, predseda  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
VEDÚCI KONTROLNEJ AKCIE  
Ing. Tomáš Honza  
Bratislava, marec 2017  
| 2  
N A J V Y Š Š Í K O N T R O L N Ý Ú R A D S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y  
OBSAH  
| 3  
N A J V Y Š Š Í K O N T R O L N Ý Ú R A D S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y  
ZOZNAM SKRATIEK  
SKRATKA  
ZNAM  
Európske štrukturálne a investičné fondy  
Európska únia  
EŠIF  
EÚ  
MPSVaR SR  
NKÚ SR  
OP KŽP  
SR  
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Operačný program Kvalita životného prostredia  
Slovenská republika  
Graf č. 2: Stav kontrahovania EŠIF .....................................................................................................................7  
| 4  
 
 
N A J V Y Š Š Í K O N T R O L N Ý Ú R A D S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y  
ZHRNUTIE  
Proces výziev/vyzvaní od ich vyhlásenia až po vyhodno-  
tenie predložených žiadostí o nenávratný finančný príspe-  
vok a podpisy zmlúv s úspešnými uchádzačmi je kľúčový  
proces, ktorý zabezpečí maximálny dosah a účinok  
prostriedkov Európskej únie (ďalej len „EÚ“) a Slovenskej  
republiky (ďalej len „SR“) , vynaložených na ich financo-  
vanie. Zo strategického hľadiska, kontrola postupov je pri  
hodnotení a výbere projektov na začiatku programového  
obdobia 2014 – 2020 výrazným prevenčným krokom,  
ktorý upozorní na prípadné nedostatky dostatočne včas.  
Včasným určením nedostatkov sa môže zabrániť pridele-  
niu neoprávnených finančných prostriedkov pri výbero-  
vom procese, ktoré by následne mohlo viesť k vzniku  
paušálnych korekcií.  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky (ďalej  
aj „NKÚ SR“) vykonáva kontrolu realizácie výziev  
a vyzvaní v programovom období 2014 – 2020, ktorej  
predmetom je overenie súladu postupov riadiacich  
a sprostredkovateľských orgánov v oblasti vyhlásenia  
výziev a vyzvaní, kontrola formálnej správnosti dokumen-  
tov a procesu odborného hodnotenia Žiadostí o nenávrat-  
ný finančný príspevok.  
NKÚ SR predchádzajúcimi kontrolami preukázal,  
že čerpanie finančných prostriedkov zo štrukturálnych  
fondov vo veľkej miere ovplyvňujú strategické rozhodnutia  
na úrovni štátu. Včasnosť vyhlasovania výziev/vyzvaní  
a ich rozloženie do prvých rokov programového obdobia  
má strategický význam, ktorý vplýva na čerpanie.  
NKÚ SR upozorňuje, že je potrebné zo strany zodpovedných orgánov zaviesť podporné mechanizmy a zlepšenia, ktoré  
napomôžu efektívnejšie čerpať finančné prostriedky z Európskej únie a zabrániť tak opakovaniu chýb pri čerpaní finanč-  
ných prostriedkov v novom programovom období 2014 – 2020 a minimalizovať riziko vzniku paušálnych korekcií.  
Kontrolovanými subjektmi v rámci kontrolnej akcie boli Pôdohospodárska platobná agentúra (Program rozvoja  
vidieka 2014 2020), Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR (Operačný program Ľudské zdroje)  
a
Ministerstvo životného prostredia SR (Operačný program Kvalita životného prostredia).  
V porovnaní s predchádzajúcim programovým obdobím  
2007 – 2013 zaznamenávame v prípade operačných  
programov oneskorený nábeh kontrahovania a čerpania,  
prípadne rovnakú úroveň, avšak pri vyššej alokácii  
finančných prostriedkov.  
vyhlásením jednotlivých výziev, niektorí bez primeraného  
odborného vzdelania či odbornej praxe, čo viedlo k ne-  
jednotnému a značne subjektívnemu prístupu vyhodno-  
covateľov. Na odstránenie zistených nedostatkov NKÚ  
SR uložil kontrolovanému subjektu prijať opatrenia  
a predložil viacero odporúčaní na ich riešenie, ktoré by  
mali byť v ďalšom období prínosom v oblasti zabezpečo-  
vania činností v rámci tejto štátnej inštitúcie.  
Z pohľadu NKÚ SR predstavuje uvedená oblasť riziko  
vo vzťahu k nedočerpaniu záväzku roku 2014 v zmysle  
pravidla N+3 a vo vzťahu k výkonnostnému rámcu.  
Rovnaké riziko hrozí v prípade ohrozenia nedočerpania  
záväzku roku 2015 z dôvodu N+3. V prípade nesplnenia  
N+3 dôjde k zníženiu alokácie pre daný operačný prog-  
ram.  
Na základe zistených nedostatkov bola v závere roka  
2016 vypracovaná a zverejnená čiastková záverečná  
správa. V tejto záverečnej správe dopĺňame ďalšie  
výsledky kontroly v Ministerstve práce, sociálnych vecí  
a rodiny SR a v Ministerstve životného prostredia SR.  
NKÚ SR v rámci výkonu kontroly v Pôdohospodárskej  
platobnej agentúre identifikoval nedostatky, na základe  
ktorých nenadobudol uistenie o tom, že vo fáze odborné-  
ho hodnotenia bol zabezpečený jednotný, odborný,  
objektívny a transparentný prístup v súlade s európskymi  
princípmi. Výsledky kontroly ukázali, že absentoval  
manuál pre vyhodnocovateľov, neboli organizované žiad-  
ne školenia k odbornému hodnoteniu a časť odborných  
vyhodnocovateľov bola prijatá na PPA pár mesiacov pred  
V prípade Ministerstva životného prostredia SR závery  
NKÚ SR vyústili do poukázania dobrej praxe v oblasti  
jednotného a objektívneho hodnotenia a schvaľovania  
ŽoNFP a v oblasti transparentného výberu odborných  
hodnotiteľov.  
V roku 2017 NKÚ SR pokračuje v kontrolnej akcií  
„Realizácia výziev a vyzvaní programového obdobia  
2014 2020 II“, čím preverí ďalšie operačné programy.  
| 5  
 
N A J V Y Š Š Í K O N T R O L N Ý Ú R A D S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y  
1
CIEĽ KONTROLNEJ AKCIE  
Cieľ kontroly nadväzoval na kontrolu vykonanú v rokoch  
2012 a 2014, kedy Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej  
republiky kontroloval vybrané výzvy v rámci programové-  
ho obdobia 2007 – 2013. Na základe zistených  
závažných nedostatkov a pochybení sa rozhodol vykonať  
kontroly výziev a vyzvaní programového obdobia  
2014 – 2020. Cieľom kontrolnej akcie bolo skontrolovať  
vybrané výzvy a vyzvania operačných programov na  
začiatku programového obdobia 2014 – 2020, využiť ju  
ako výrazný prevenčný krok, ktorý upozorní na prípadne  
nedostatky dostatočne včas. Včasným určením nedostat-  
kov sa môže zabrániť prideleniu neoprávnených finanč-  
ných prostriedkov pri výberovom procese, ktoré  
by následne mohlo viesť k vzniku paušálnych korekcií.  
Účel kontrolnej akcie. Skontrolovať súlad vyhlásených výziev/vyzvaní so zákonom č. 292/2014 Z. z. o príspevku  
poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj  
súlad postupov riadiacich orgánov a sprostredkovateľských orgánov so Systémom riadenia európskych štrukturálnych  
a investičných fondov 2014 – 2020.  
Predmet kontroly  
1. Overenie súladu postupov riadiacich a sprostredkovateľských orgánov v oblasti:  
- vyhlásenia výziev/vyzvaní  
- kontroly formálnej správnosti dokumentov predložených za účelom pridelenia príspevku  
- procesu odborného hodnotenia.  
2. Kontrola výkonu hodnotiaceho procesu:  
- zamestnancov riadiacich a sprostredkovateľských orgánov vo fáze kontroly formálnej správnosti dokumentov  
- odborných hodnotiteľov.  
3. Overenie postupu výberu odborných hodnotiteľov.  
2
RÁMEC KONTROLNEJ AKCIE  
Kontrolná akcia Realizácia výziev a vyzvaní programové-  
ho obdobia 2014 2020 bola zaradená do plánu kontrol-  
nej činnosti už v roku 2015. Avšak z dôvodu  
nedostatočného počtu vyhlásených výziev, na ktorých bol  
ukončený proces odborného hodnotenia žiadostí o nená-  
vratný finančný príspevok, nebolo možné uskutočniť  
výkon kontroly. Rovnaká situáciu sa opakovala aj v záve-  
re roka 2016, kedy NKÚ SR musel meniť plán kontrolnej  
činnosti zmenou kontrolovaných subjektov. Pôvodne  
plánovaný výkon kontroly vo Výskumnej agentúre a na  
Ministerstve školstva, vedy, výskumu a športu SR  
(Operačný program Výskum a inovácie) bol nahradený  
Ministerstvom životného prostredia SR (Operačný prog-  
ram Kvalita životného prostredia).  
Kontrola bola vykonaná v súlade so zákonom NR SR  
č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade Sloven-  
skej republiky  
v
znení neskorších predpisov  
a so štandardmi, ktoré vychádzajú zo základných  
princípov kontroly (ISSAI 100 – 999) v rámci medzinárod-  
ných štandardov najvyšších kontrolných inštitúcií.  
Z pohľadu NKÚ SR je dôležité, aby orgány zodpovedné  
za implementáciu operačných programov prijali opatrenia  
na včasné kontrahovanie projektov v rámci operačných  
programov Partnerskej dohody, pretože v roku 2016  
nie všetky operačné programy mali ukončený proces  
schvaľovania v rámci vyhlásených výziev/vyzvaní  
na predkladanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok.  
Podiel kontrahovania operačných programov (vrátane  
Programu rozvoja vidieka) k 31. decembru 2016 predsta-  
voval 20,56 % (t. j. 3,18 mld. eur) na alokácii  
15,50 mld. eur.  
Kontrolovanými subjektmi boli Pôdohospodárska platobná  
agentúra (Program rozvoja vidieka 2014 – 2020), Minis-  
terstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR (Operačný  
program Ľudské zdroje) a Ministerstvo životného prostre-  
dia SR (Operačný program Kvalita životného prostredia).  
V rámci operačných programov Európskych štrukturál-  
nych a investičných fondov (ďalej len „EŠIF“) – vrátane  
Programu rozvoja vidieka bolo celkovo vyhlásených  
186 výziev/vyzvaní v sume 9,57 mld. eur, čo predstavuje  
61,71 % alokácie.  
V roku 2017 NKÚ SR pokračuje v kontrolnej akcií  
„Realizácia výziev a vyzvaní programového obdobia  
2014 2020 II“, čím preverí ďalšie operačné programy.  
| 6  
 
 
N A J V Y Š Š Í K O N T R O L N Ý Ú R A D S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y  
Podľa informácie (z Ministerstva financií SR) o čerpaní  
prostriedky vo výške 556,58 mil. eur, čo predstavuje čer-  
panie na úrovni 3,98%. Celkové čerpanie vrátane Prog-  
ramu rozvoja vidieka predstavovalo k 31. decembru 2016  
sumu 775,06 mil. eur, čo predstavuje 5,00% z alokácie.  
EÚ fondov, z celkového záväzku 11 operačných progra-  
mov programového obdobia 2014 – 2020 (13 989,53 mil.  
eur), pri ktorých plní Ministerstvo financií SR funkciu certi-  
fikačného orgánu, boli k 31. decembru 2016 schválené  
Graf č. 1: Stav čerpania EŠIF, EÚ zdroj (mld. eur)  
Zdroj: ITMS 2014+ (export 1.1.2017, kontrahovanie export 13.1.2017) , MF SR, RO PRV  
Z pohľadu dosahovanej miery kontrahovania finančných prostriedkov rozpočtu EÚ patrí SR dlhodobo medzi najhoršie  
členské štáty.  
Graf č. 2: Stav kontrahovania EŠIF  
Zdroj: Správa Komisie, Európskemu parlamentu, Rade, Európskemu hospodárskemu a sociálnemu výboru z 20.12.2016  
3
ZISTENIA A ODPORÚČANIA  
3.1  
MINISTERSTVO ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA SR  
Príklady dobrej praxe:  
vypracovaný podrobný a jednoznačný manuál pre odborných hodnotiteľov;  
poskytovateľ nevyvodil negatívne dôsledky (zastavenie konania, resp. rozhodnutie o neschválení) len z dôvodov  
formálnych nedostatkov pri posudzovaní žiadostí o nenávratný finančný príspevok;  
zabezpečené pravidelné školenia pre odborných hodnotiteľov;  
systém účinného vylúčenia konfliktu záujmov odborných hodnotiteľov;  
vypracovanie podkladu projektovým manažérom vo fáze administratívneho overenia, ktorý obsahuje odporúčania  
pre odborného hodnotiteľa;  
vypracovanie postupu „Hodnoty za peniaze“ v procese odborného hodnotenia, aby sa zamedzilo nehospodárnym  
projektom.  
| 7  
 
 
 
N A J V Y Š Š Í K O N T R O L N Ý Ú R A D S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y  
Kontrolná skupina NKÚ SR dospela k záveru, že systém  
Kritériá pre výber projektov, aplikované v programovom  
období 2014 – 2020, pozostávajú z hodnotiacich kritérií  
(aplikovaných v procese odborného hodnotenia žiadostí  
o nenávratný finančný príspevok definovaných ako kom-  
binácia vylučujúcich a bodovaných hodnotiacich kritérií)  
a z výberových kritérií (aplikovaných v procese výberu  
žiadostí o nenávratný finančný príspevok).  
prípravy a zverejnenia výziev pre Operačný program  
Kvalita životného prostredia bol nastavený včas  
a z pohľadu rozsahu nastavenia výziev/vyzvaní tak,  
aby bol zabezpečený základný predpoklad úspešnej  
implementácie programu.  
Vypracovanie podkladu pre odborného hodnotiteľa,  
predmetom ktorého je upozornenie na dôležité skutočnos-  
ti identifikované vo vzťahu k oprávnenosti výdavkov  
je efektívnym krokom, ktorý znižuje riziko možných kom-  
plikácií pri implementácii projektu.  
Riadiaci orgán vypracoval sústavu kritérií na výber odbor-  
ných hodnotiteľov, pričom rozsah kritérií a rozsah vyžado-  
vaných dokladov zohľadňovali špecifiká jednotlivých ob-  
lastí podpory OP KŽP.  
Príručka pre odborných hodnotiteľov žiadostí o nenávrat-  
ný finančný príspevok OP KŽP bola vypracovaná v súlade  
so zákonom č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom  
z európskych štrukturálnych a investičných fondov  
a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v súlade so  
Systémom riadenia EŠIF.  
Na základe predloženej dokumentácie a vykonaných  
rozhovorov nadobudol NKÚ SR primerané uistenie o tom,  
že príručka poskytuje odborným hodnotiteľom jednoznač-  
né, objektívne a transparentné inštrukcie k aplikovaniu  
hodnotiacich kritérií v procese odborného hodnotenia  
žiadostí o nenávratný finančný príspevok, prijatých  
v rámci OP KŽP.  
3.2  
MINISTERSTVO PRÁCE, SOCIÁLNYCH VECÍ A RODINY SR  
Príklady dobrej praxe:  
zabezpečené pravidelné školenia pre odborných hodnotiteľov;  
zavedený účinný kontrolný mechanizmus v procese schvaľovania žiadostí o nenávratný finančný príspevok;  
vypracovanie podkladu projektovým manažérom vo fáze administratívneho overenia, ktorý obsahuje odporúčania pre  
odborného hodnotiteľa.  
Zistené nedostatky:  
uskutočnený výber odborných hodnotiteľov pre dva národné projekty v rámci jedného žrebovania;  
telefonické potvrdenie neúčasti na odbornom hodnotení bez následného písomného potvrdenia;  
nesprávne zaradenie odborného hodnotiteľa do databázy odborných hodnotiteľov na základe prihlášky.  
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej  
republiky (ďalej aj „MPSVaR SR“) vo fáze výberu  
odborných hodnotiteľov nepostupovalo v súlade s Manuá-  
lom procedúr riadiaceho orgánu pre Operačný program  
Ľudské zdroje, keď pre dva národné projekty vykonal iba  
jeden náhodný výber s využitím softvérového riešenia pre  
výber odborných hodnotiteľov. Keďže MPSVaR SR oslo-  
vovalo vybraných hodnotiteľov telefonicky a nie mailom,  
nemožno dokázať, že boli oslovení vybraní odborní hod-  
notitelia podľa náhodného výberu. E-mail s informáciami  
bol zaslaný až odborným hodnotiteľom, ktorí svoju účasť  
telefonicky potvrdili.  
Zároveň MPSVaR SR vybralo pre odborné hodnotenie  
pre prioritnú os hodnotiteľa, ktorý sa neprihlásil na hodno-  
tenie danej konkrétnej osi.  
3.3 PÔDOHOSPODÁRSKA PLATOBNÁ AGENTÚRA  
Zistené nedostatky:  
žiadny manuál pre odborných hodnotiteľov;  
subjektívne postavené hodnotenie žiadostí o nenávratný finančný príspevok;  
nestanovené základné podmienky z hľadiska vzdelania a praxe odborných hodnotiteľov;  
nezabezpečené školenia pre odborných hodnotiteľov;  
žiadny kontrolný mechanizmus procesu schvaľovania žiadostí o nenávratný finančný príspevok;  
nevypracovaný postup „Hodnoty za peniaze“ v procese schvaľovania, aby sa zamedzilo nehospodárnym projek-  
tom.  
| 8  
 
 
N A J V Y Š Š Í K O N T R O L N Ý Ú R A D S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y  
NKÚ SR identifikoval viaceré nedostatky závažného cha-  
Agentúra nevypracovala žiaden manuál pre odborných  
hodnotiteľov, neorganizovala žiadne školenia k odborné-  
mu hodnoteniu, čo vedie k nejednotnému prístupu odbor-  
ných hodnotiteľov. Agentúra prijímala nových odborných  
hodnotiteľov tesne pred vyhlásením výziev, a to bez prí-  
slušného odborného vzdelania alebo odbornej praxe.  
Výsledné ohodnotenie projektu, a teda schválenie  
či neschválenie žiadosti o nenávratný finančný príspevok  
tak záviselo od subjektívneho posúdenia odborného hod-  
notiteľa. Kontrolovaný subjekt nastavil vysokú mieru mi-  
nimálneho počtu bodov (42 zo 100); takýto počet mohol  
žiadateľ získať aj za vyslovene zlý projekt. Vyššie uvede-  
né skutočnosti sú v rozpore s európskymi princípmi ob-  
jektívnosti, transparentnosti a rovnakého zaobchádzania.  
rakteru. Nenadobudol ani uistenie o tom, že vo fáze od-  
borného hodnotenia žiadostí o nenávratný finančný prí-  
spevok z Programu rozvoja vidieka Slovenskej republiky  
2014 – 2020 bol zabezpečený jednotný, odborný, ob-  
jektívny a transparentný prístup v súlade s európskymi  
princípmi.  
Kontrolou NKÚ SR bolo identifikovaných 28 zistení  
a navrhnutý rovnaký počet odporúčaní. Najviac nedostat-  
kov bolo zistených v oblasti procesných nastavení. NKÚ  
SR zistil neobjektívny prístup v systéme hodnotenia žia-  
dostí o nenávratný finančný príspevok, keďže Pôdohos-  
podárska platobná agentúra nastavila hodnotiace kritéria  
v značnej miere subjektívne tým, že slovný popis hodno-  
tenia bol zúžený na rozpätie ako „dobré, veľmi dobré  
a vynikajúce“. Ďalej žiadateľ mal možnosť získania ďal-  
ších bodov v hodnotení kvality iba za podmienku účasti.  
Závery kontroly NKÚ SR odstúpil na ďalšie konanie  
Generálnej prokuratúre Slovenskej republiky.  
RIZIKÁ  
výzvy – nedostatočný systém vyhlasovania a riadenia;  
nedostatočný proces hodnotenia a výberu žiadosti o nenávratný finančný príspevok;  
kritériá hodnotenia a výberu projektov nezohľadňujú kvalitu projektu a zásady riadneho finančného hospodárenia,  
t. j. zásady hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti;  
nedočerpanie záväzku z rokov 2014 a 2015 v rámci III. programového obdobia;  
nedosahovanie cieľov a výsledkov programov a projektov (výkonnostný rámec).  
ODPORÚČANIA  
vypracovať podrobný a jednoznačný manuál pre odborných hodnotiteľov, s cieľom znížiť riziko subjektívneho  
hodnotenia a zaviesť adekvátne merateľné ukazovatele, ktoré jednoznačne definujú pridanú hodnotu projektu a  
jeho udržateľnosť;  
nastaviť systém odborného hodnotenia s dôrazom na objektívnosť, na kvalitatívne hodnotenie projektov, a zaviesť  
postupy a princípy, aby bol minimalizovaný subjektívny aspekt hodnotenia žiadostí o nenávratný finančný príspe-  
vok;  
stanoviť základné podmienky z hľadiska vzdelania a praxe odborných hodnotiteľov;  
zabezpečiť pravidelné školenia pre odborných hodnotiteľov;  
nastaviť kontrolný mechanizmus odborného hodnotenia žiadostí o nenávratný finančný príspevok;  
vypracovať postup „Hodnoty za peniaze“ v procese odborného hodnotenia, aby sa zamedzilo schváleniu  
nehospodárnych projektov.  
| 9  
N A J V Y Š Š Í K O N T R O L N Ý Ú R A D S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y  
4
REAKCIA KONTROLOVANÝCH SUBJEKTOV  
Kontrolované subjekty nevzniesli žiadne námietky proti  
pravdivosti, úplnosti a preukázateľnosti kontrolných ziste-  
ní, uvedených v protokoloch o výsledku kontroly.  
Na základe výsledkov kontroly, uvedených v protokoloch  
o výsledku kontroly, NKÚ SR uložil kontrolovaným subjek-  
tom prijať opatrenia na odstránenie kontrolou zistených  
nedostatkov.  
Kontrolované subjekty sa zaviazali prijať opatrenia  
a následne zaslať správu o splnení, resp. plnení. Plnenie  
opatrení bude NKÚ SR v rámci svojej činnosti monitoro-  
vať.  
5
TÍM KONTROLÓROV  
Kontrolná skupina bola zložená z troch kontrolórov pracu-  
júcich v sekcii kontroly I. odbore európskych fondov, ma-  
júcich dlhoročnú odbornú prax.  
ZÁVER  
NKÚ SR vykonal kontrolu v súlade s predmetom kontroly  
a podľa zákonných ustanovení a nariadení Slovenskej  
republiky a Európskej únie v oblasti štrukturálnych  
a investičných fondov, ako aj v súlade so Systémom  
riadenia EŠIF a PRV a s Manuálmi procedúr riadiacich  
a sprostredkovateľských orgánov.  
Zároveň kontrolná skupina NKÚ SR predložila kontrolo-  
vaným subjektom odporúčania pre zlepšenie nastavenia  
procesu schvaľovania a odborného hodnotenia.  
Na základe závažných zistení, ktoré kontrolná skupina  
identifikovala v Pôdohospodárskej platobnej agentúre,  
NKÚ SR vykoná kontrolu plnenia opatrení ako samostat-  
nú kontrolu v roku 2017.  
Kontrolná skupina zaznamenala niekoľko závažných  
zistení a súčasne poukázala aj na príklady dobrej praxe.  
KONTAKT  
Najvyšší kontrolný úrad SR  
Priemyselná 2  
Pôdohospodárska platobná agentúra  
Dobrovičova 12  
824 73 Bratislava  
815 26 Bratislava  
+421 2 5011 4451 info@nku.gov.sk  
+421 2 5273 3800  
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR  
Špitálska 4, 6, 8  
816 43 Bratislava  
+421 2 2046 0000  
Ministerstvo životného prostredia SR  
Nám. Ľ. Štúra 1  
812 35 Bratislava  
+421 2 5956 1111  
| 10