−dohoda o vystúpení bude mať priamy účinok - občania EÚ sa budú môcť dovolávať svojich práv priamo pred administratívnymi a súdnymi orgánmi UK,−UK prijme osobitný zákon na začlenenie dohody o vystúpení do právneho systému UK,
−UK súdy budú mať 8 rokov možnosť vzniesť prejudiciálnu otázku Súdnemu dvoru EÚ ohľadne práv občanov EÚ,
−UK aj EK budú mať možnosť intervenovať pred súdmi UK resp. Súdnym dvorom EÚ.
2. Írsko a Severné Írsko
−potvrdenie významu Veľkopiatkovej dohody a jej pretrvávajúcej ochrany,
−UK rešpektuje pretrvávajúce členstvo Írska v EÚ,
−UK sa zaväzuje chrániť existujúcu spoluprácu na írskom ostrove v širokom rozsahu oblastí v rámci spolupráce EÚ – UK a v prípade absencie dohody UK navrhne špecifické riešenia. V prípade absencie špecifických riešení UK udrží zosúladenie s pravidlami vnútorného trhu a colnej únie podporujúcimi spoluprácu v rámci írskeho ostrova,
−UK a Írsko môžu pokračovať vo svojich dojednaniach, vrátane Common Travel Area.
3. Finančné vyrovnanie sa bude riadiť nasledovnými troma princípmi:
−žiadny členský štát nebude platiť viac a nedostane menej kvôli brexitu,
−UK bude rešpektovať všetky záväzky vzniknuté počas členstva UK v EÚ,
−UK nebude platiť menej ani viac ako v prípade, že by jeho členstvo riadne pokračovalo,
Podľa navrhnutej metodológie by sa suma mala pohybovať medzi 40 mld. až 60 mld. eur.
Druhá fáza bude zameraná najmä na prechodné obdobie a rámec budúcich vzťahov. Začne sa tiež pripravovať dohoda o vystúpení a doriešia sa otvorené otázky z prvej fázy (napr. Euratom, osobné údaje, vykonávanie dohody). Na začatie rokovaní v rámci druhej fázy bol 29. januára 2018 Radou pre všeobecné záležitosti pre čl. 50 schválený doplňujúci negociačný mandát a negociačné smernice.
V rámci druhej fázy sa začne rokovať iba o rámci budúcich vzťahov s tým, že sa predpokladá prijatie politickej deklarácie. Aktuálny (druhý) negociačný mandát sa týka len prechodného obdobia, nie však rámca budúcich vzťahov, pre ktoré bude potrebné schváliť ďalší (v poradí tretí) negociačný mandát. K budúcim vzťahom zatiaľ substantívna a detailná diskusia v rámci EÚ27 neprebehla, boli zadefinované len základné princípy. Vlastné negociácie o konkrétnom obsahu a texte dohody o budúcich vzťahoch sa začnú až po vystúpení UK počas prechodného obdobia. Je naším spoločným cieľom, aby budúca spolupráca EÚ s UK bola širokospektrálna a neobmedzovala sa len na obchod, ale zahŕňala aj ďalšie oblasti ako bezpečnosť, boj proti terorizmu, obranu, zahraničnú politiku atď.
Strategická komunikácia
V roku 2017 narastal význam komunikácie členstva a pôsobenia SR v EÚ, čoho odrazom je i spoločné vyhlásenie troch najvyšších ústavných činiteľov (prezidenta SR, predsedu NR SR, predsedu vlády SR) z 23. októbra 2017, v ktorom sa o.i. uvádza, že traja najvyšší ústavní činitelia (prezident SR, predseda Národnej rady SR a predseda vlády SR) budú spoločne dbať na jasnú a zodpovednú komunikáciu proeurópskej a proatlantickej orientácie SR a spoločne prijatých rozhodnutí v rámci EÚ a NATO. A to navonok v zahraničí, aj dovnútra voči občanom Slovenska.
Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR (MZVaEZ SR) v roku 2017 s cieľom zlepšiť informovanosť a komunikáciu smerom k širšej verejnosti o výhodách členstva SR v EÚ vytvorilo oddelenie strategickej komunikácie a prijalo Koncepciu strategickej komunikácie MZVaEZ SR. Prostredníctvom cielenej a systematickej