DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
právneho predpisu s právom Európskej únie
1.Predkladateľ právneho predpisu: poslanci Národnej rady Slovenskej republiky
2.Názov návrhu právneho predpisu: Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
3.Problematika návrhu právneho predpisu:
a)nie je upravená v práve Európskej únie
b)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
bezpredmetné
5.Stupeň zlučiteľnosti návrhu právneho predpisu s právom Európskej únie:
Stupeň zlučiteľnosti - úplný
Doložka vybraných vplyvov
1. Základné údaje
Názov materiálu
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky Miroslav Ivan, Jana Kiššová, Milan Laurenčík a Jozef Rajtár
Materiál nelegislatívnej povahy
💧 Materiál legislatívnej povahy
Charakter predkladaného materiálu
Transpozícia práva EÚ
Termín začiatku a ukončenia PPK
Materiál nebol predmetom PPK
Predpokladaný termín predloženia na MPK*
Materiál nebol predmetom MPK
Predpokladaný termín predloženia na Rokovanie vlády SR*
Materiál nebol predkladaný na rokovanie vlády Slovenskej republiky
2. Definícia problému
Súčasná úprava zákona č. 725/2004 Z. z. síce umožňuje povinnému subjektu uhradiť nižšiu dvojtretinú výšku pokuty za predpokladu, že ju uhradí do 15 dní od doručenia rozkazu, neumožňuje však jej ďalšie zníženie v prípade, ak si povinný subjekt zároveň v tejto lehote vysporiada svoje zákonné povinnosti.
3. Ciele a výsledný stav
Cieľom predkladaného návrhu zákona umožňuje povinnému subjektu uhradiť nižšiu jednotretinú pokutu, za predpokladu, že ju uhradí do 15 dní od doručenia rozkazu a zároveň si v tejto lehote vysporiada svoje zákonné povinnosti.
4. Dotknuté subjekty
vlastníci motorových vozidiel
5. Alternatívne riešenia - nepredkladajú sa
6. Vykonávacie predpisy
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov? Áno 💧 Nie
7. Transpozícia práva EÚ
8. Preskúmanie účelnosti**
9. Vplyvy navrhovaného materiálu
Pozitívne
Žiadne
💧 Negatívne
Vplyvy na rozpočet verejnej správy z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy
Áno
💧 Nie
Čiastočne
💧 Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na podnikateľské prostredie z toho vplyvy na MSP
💧 Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Sociálne vplyvy
💧 Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na životné prostredie
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na informatizáciu
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na služby pre občana z toho vplyvy služieb verejnej správy na občana vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
10. Poznámky
Vzhľadom na nižšiu sadzbu pokuty (1/3-ina) v prípade nesplnenia zákonnej povinnosti možno predpokladať znížené príjmy do štátneho rozpočtu v prípade pokút. Objem tohto výpadku nie je možné kvantifikovať, keďže nie je možné odhadnúť počet uložených pokút v budúcom roku a takisto nie je možné odhadnúť, koľko osôb, ktorým hrozí uloženie pokuty, si vysporiada svoje povinnosti v 15-dňovej lehote, čo im umožní zníženie pokuty na jednu tretinu.
11. Kontakt na spracovateľa
miroslav_ivan@nrsr.sk
12. Zdroje
13. Stanovisko Komisie pre posudzovanie vybraných vplyvov z PPK
Materiál nebol predmetom PPK