d)regionálne podmienky dopravnej infraštruktúry vyžadujú zriadenie stacionárnej stanice technickej kontroly nad rámec existujúcej siete stacionárnych staníc technickej kontroly.
(2)Pre výpočet vyťaženia ďalšej kontrolnej linky podľa odseku 1 písm. b) sa použijú nasledovné parametre:
a)priemerný čas výkonu technickej kontroly vozidiel kategórií L, M1, N1, O1 a O2 považovaný za jednotkovú technickú kontrolu je 20 minút a posun vozidiel na jednotlivých stanovištiach kontrolnej linky sa vykonáva každých osem minút (ďalej len „takt kontrolnej linky“); pre vozidlá kategórie M2, M3, N2, N3, O3, O4, T, C, R, PS a LS je jednotková technická kontrola 1,5-násobok jednotkovej technickej kontroly podľa predchádzajúcej vety a takt kontrolnej linky je 20 minút,
b)z lehôt technických kontrol pravidelných a zo skladby a vekovej štruktúry evidovaných vozidiel pre každé evidované vozidlo v okrese
1.kategórie L, M1, N1, O1 a O2 je potrebné zabezpečiť kapacitu kontrolnej linky 0,776-násobku jednotkovej technickej kontroly ročne,
2.kategórie M2, M3, N2, N3, O3, O4, T, C, R, PS a LS je potrebné zabezpečiť kapacitu kontrolnej linky 2,003-násobku jednotkovej technickej kontroly ročne,
c)kapacity kontrolnej linky podľa písmena b) zahŕňajú aj príslušný podiel opakovaných kontrol, čo predstavuje
1.10 % pre vozidlá kategórie L, M1, N1, O1, O2 a
2.15 % pre vozidlá kategórie M2, M3, N2, N3, O3, O4, T, C, R, PS a LS,
d)na stanovenie nominálnej kapacity kontrolnej linky sa počíta s priemerným vyťažením osem hodín,
e)v prípade kontrolnej linky pre všetky kategórie vozidiel sa počíta s rovnomerným rozdelením jej kapacít medzi skupinu vozidiel kategórií L, M1, N1, O1 a O2 a skupinu vozidiel kategórií M2, M3, N2, N3, O3, O4, T, C, R, PS a LS.
(3)Podmienky na zriadenie stacionárnej stanice technickej kontroly nad rámec existujúcej siete stacionárnych staníc technickej kontroly pre vykonávanie technických kontrol na prepravu nebezpečných vecí:
a)v každom kraji musí byť zabezpečená dostatočná minimálna konkurencia stacionárnych staníc technickej kontroly, a to v každom kraji tri stacionárne stanice technickej kontroly,
b)počet evidovaných vozidiel na prepravu nebezpečných vecí evidovaných v rámci kraja presiahol 500 vozidiel, čo vytvára predpoklady na vyťaženie stacionárnej stanice technickej kontroly,
c)potrebné kapacity v sieti stacionárnych staníc technickej kontroly sú v danom okrese nedostatočné najmä z dôvodu, že spádová oblasť daného okresu pokrýva aj susedné okresy, alebo
d)regionálne podmienky dopravnej infraštruktúry vyžadujú zriadenie stacionárnej stanice technickej kontroly nad rámec existujúcej siete stacionárnych staníc technickej kontroly.
(4)Na zriadenie stacionárnej stanice technickej kontroly nad rámec existujúcej siete stacionárnych staníc technickej kontroly pre vykonávanie technických kontrol na vydanie prepravného povolenia platia rovnaké podmienky ako v odseku 1.
(5)Podmienky na zriadenie mobilnej stanice technickej kontroly nad rámec existujúcej siete mobilných staníc technickej kontroly: