Predložený materiál má pozitívne vplyvy na podnikateľské subjekty, ktoré už v súčasnosti podnikajú, alebo sa v budúcnosti rozhodnú podnikať v sektore sociálnej ekonomiky. I keď je podľa § 5, ods. (1) písm. a) hlavným cieľom subjektu sociálnej ekonomiky dosahovanie merateľného pozitívneho sociálneho vplyvu, podnikateľský subjekt je oprávnený použiť menej ako 50% zisku zo svojej činnosti aj na iné účely než dosiahnutie hlavného cieľa podľa písm. a) (§ 5, ods. (1) písm. c)).
Predpokladá sa, že do roku 2020 bude pôsobiť 150 malých sociálnych podnikov.
Subjektom sociálnej ekonomiky môže byť nadácia, nezisková organizácia, neinvestičný fond, obchodná spoločnosť, družstvo alebo fyzická osoba, ktorá je podnikateľom, ak splní zákonom ustanovené podmienky. Medzi ustanovené podmienky patrí, že subjekt sociálnej ekonomiky vykonáva hospodársku činnosť v rámci aktivít sociálnej ekonomiky, to znamená, že jeho aktivity smerujú k dosahovaniu pozitívneho sociálneho vplyvu, pričom ak podnikajú alebo vykonávajú inú zárobkovú činnosť podľa osobitných predpisov, nevykonávajú ich výhradne na účely dosiahnutia zisku a zisk z nich musia použiť spôsobom ustanoveným navrhovaným zákonom.
Návrh zákona vytvára jasný inštitucionálny rámec pre poskytovanie podpory podnikov v širšom priestore sociálnej ekonomiky, čím zatraktívňuje tento typ podnikania. Podpora, ktorú ustanovuje tento návrh zákona sa týka najmä sociálnych podnikov, pričom zákon ustanovuje podmienky na priznanie postavenia registrovaného sociálneho podniku priznaním štatútu registrovaného sociálneho podniku. Tieto podmienky sa tak vzťahujú iba na tých žiadateľov, ktorí budú mať záujem zaregistrovať sa ako sociálny podnik.