DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTInávrhu ústavného zákona s právom Európskej únie
1. Navrhovateľ ústavného zákona: poslanci Národnej rady Slovenskej republiky Richard Vašečka a Eduard Heger
2. Názov návrhu ústavného zákona: návrh ústavného zákona, ktorým sa mení a dopĺňa Ústava Slovenskej republiky č. 460/1992 Zb. v znení neskorších predpisov
3. Predmet návrhu ústavného zákona:
a)je upravený v primárnom práve Európskej únie, a to v čl. 22 ods. 2 Zmluvy o fungovaní Európskej únie,
b)je upravený v sekundárnom práve Európskej únie, a to v čl. 7 Aktu o priamych a všeobecných voľbách poslancov Európskeho parlamentu (Ú. v. ES L 278, 8. 10.1976, s. 5) v platnom znení (ďalej len „akt“), ktorý je pripojený k rozhodnutiu 76/787/ESUO, EHS, Euratom zástupcov vlád členských štátov zasadajúcich v Rade o Akte o priamych a všeobecných voľbách poslancov Európskeho parlamentu (Ú. v. ES L 278, 8. 10.1976, s. 1) v platnom znení (ďalej len „rozhodnutie“),
c)nie je obsiahnutý v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
a) rozhodnutie a akt sú priamo aplikovateľnými a priamo účinnými právnymi aktmi EÚ, ktoré si nevyžadujú transpozíciu do slovenského právneho poriadku a ktoré sa stali účinnými vo vzťahu k Slovenskej republike od 1. 5. 2004,
b) v danej oblasti nebol proti Slovenskej republike začatý postup Európskej komisie a ani konanie Súdneho dvora Európskej únie,
c) relevantné ustanovenia rozhodnutia a aktu boli zapracované do čl. 77 Ústavy Slovenskej republiky.
5.Návrh ústavného zákona je zlučiteľný s právom Európskej únie
- úplne, keďže návrh ústavného zákona ponecháva dotknutú časť čl. 77 Ústavy SR v jeho doterajšom znení a pokiaľ ide o poslanca Európskeho parlamentu, tak mení v dotknutom ustanovení len poradie, v akom sa táto funkcia ako nezlučiteľná s funkciou poslanca NR SR uvádza.