Vyhodnotenie: V časti 3.3.1 upravený text: „Udržiavať a vyhodnocovať DDS má už v súčasnej dobe hospodársky subjekt (od 2.12.2010). Nejde teda o povinnosť, ktorú by zakladal predkladaný návrh zákona, ale ktorá vyplýva z už uplatniteľného nariadenia EUTR. Vyčíslenie nákladov na udržiavanie a vyhodnocovanie DDS v súvislosti s predkladaným návrhom zákona je preto irelevantné.“
Pripomienka: Ďalej odporúča Komisia uviesť orientačnú výšku poplatku za zavedenie a vyhodnocovanie DDS prostredníctvom monitorovacej organizácie v priestore EÚ.
Vyhodnotenie: V časti 3.3.1 upravený text: „Pokiaľ by chcel využiť hospodársky subjekt služby monitorovacej organizácie, je vecou dohody, v akej výške uzatvoria zmluvu o poskytovaní takejto služby. Vzhľadom k tomu, že DDS si môže vypracovávať každý hospodársky subjekt sám, nepredpokladáme navýšenie nákladov. V Českej republike podľa dostupných informácií ponúkla monitorovacia organizácia zavedenie DDS za cenu 1500,- EUR.“
Pripomienka: Komisia odporúča taktiež doplniť finančný vplyv na PP, ktorý vznikne v súvislosti s novými povinnosťami súvisiacimi s vedením a pravidelným vyhodnocovaním DDS a povinnosťou preukázať, že drevo a výrobky z dreva boli na trh uvedené legálne a tiež nová povinnosť preukázania dokladmi legálnosť nákupu a predaja za účelom zabezpečenia vystopovateľnosti subjektu, ktorý prvýkrát uviedol drevo a výrobky z dreva na trh.
Vyhodnotenie: Vzhľadom k tomu, že povinnosti vymenované v tejto pripomienke boli určené samotným nariadením EUTR a nejde teda o nové povinnosti, finančný vplyv na realizovanie týchto povinností nie je možné uvádzať.
K vplyvom na rozpočet verejnej správy
Pripomienka: Vzhľadom na to, že z dôvodu porušenia predmetného zákona sa predpokladá výber nedaňových príjmov štátneho rozpočtu vo forme vyrubených pokút a sankcií, žiada Komisia prepracovať doložku vybraných vplyvov tak, že predkladateľ v časti 9. Vplyvy navrhovaného materiálu vyznačí aj pozitívne vplyvy na rozpočet verejnej správy, ktoré bližšie popíše v bode 10. Poznámky. Súčasne žiada Komisia v súlade s § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy v znení neskorších predpisov, ako aj v zmysle platnej Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov doplniť analýzu vplyvov na rozpočet verejnej správy, na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu, kde žiada kvantifikovať očakávané príjmy v jednotlivých rokoch, resp. uviesť odôvodnenie, ak takáto kvantifikácia nie je možná.
Vyhodnotenie:
V časti 2.1.1 doplnený text „Pozitívny vplyv na príjmovú časť verejných financií bude mať výber pokút a sankcií. Predpokladá sa, že pri počte 9 kontrolórov sa (s výnimkou roku 2017) vykoná 50 až 60 kontrol. Nakoľko ide o nový spôsob v zmysle navrhovaného zákona a je pravdepodobné, že v 50% prípadoch môže byť vyrubená pokuta, v súčasnosti nie je možné vyčísliť výšku predpokladaného pozitívneho vplyvu na príjmovú časť verejných financií“. V tomto zmysle je uvedený text aj v časti 2.2.4.
Pripomienka: Predkladateľ v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy, na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu za oblasť zamestnanosti predpokladá dopad na štátny rozpočet:
-pre rok 2017: 12 osôb, osobné výdavky v sume 39 280 eur, z toho mzdy 29 040 eur,
-pre roky 2018 až 2020: 12 osôb, osobné výdavky v sume 309 840 eur, z toho mzdy 229 200 eur.
Zároveň uvádza, že finančné prostriedky budú zabezpečené v rámci výdavkov kapitoly MPRV SR a nebudú predstavovať zvýšené požiadavky na prostriedky štátneho rozpočtu. V tejto súvislosti žiada Komisia do analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy, na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu doplniť, že všetky dopady za oblasť zamestnanosti budú zabezpečené tak v rámci limitu výdavkov, ako aj v rámci limitu počtu zamestnancov kapitoly MPRV SR.
Vyhodnotenie: V tabuľke č. 5 boli údaje upravené, doplnený text v poznámke pod tabuľkou a text v časti 2.1.1.
Pripomienka: V tabuľke č. 5 analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy, na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu žiada Komisia doplniť číselné údaje v riadku „Osobné výdavky celkom (v eurách)“, kde sú nesprávne uvedené nulové hodnoty. Komisia súčasne žiada uviesť správnu výšku priemerného mzdového výdavku v sume 1 591,67 eur namiesto uvedenej sumy 1 395,83 eur. Tiež nie je zrejmé, na aké obdobie je vyčíslený dopad pre rok 2017 v sume osobných výdavkov 39 280 eur, z toho mzdy 29 040 eur pre 12 zamestnancov. V tejto súvislosti Komisia upozorňuje na účinnosť navrhovaného zákona od 01.01.2018 a uvedené žiada do materiálu doplniť.
Vyhodnotenie: číselné údaje v riadku „Osobné výdavky celkom (v eurách)“ boli doplnené. Počet zamestnancov v roku 2017 bol zmenený na 4, čo uvádzame v časti textu pod tabuľkou č. 5 v poznámkach, že „s vedúcim LDI a 3 administratívnymi pracovníkmi (celkom 4 zamestnancami) sa počíta už od 1. septembra 2017 z dôvodu potreby prípravy podkladov pre vytvorenie LDI, ako aj nastavenia systémov kontrol a zároveň aj poradenstva tak, aby vykonávanie nariadenia o dreve bolo plne funkčné od 1. januára 2018.“
K vplyvom na služby verejnej správy pre občana