Členské štáty vykonajú všetky nevyhnutné kroky, aby pneumatiky pre vozidlá kategórií M1, N1, O1 a O2 stanovené v prílohe I k smernici Rady 70/156/EHS zo 6. februára 1970 o aproximácii právnych predpisov členských štátov, ktoré sa týkajú typového schválenia motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel6, naposledy zmenenej a doplnenej smernicou 87/403/EHS7, mali po dobu svojej prevádzkovej životnosti na cestách hĺbku hlavných drážok povrchu dezénu jazdnej plochy pneumatiky najmenej 1,6 mm.
„Hlavné drážky“ sú široké drážky v stredovej časti povrchu dezénu, ktorý pokrýva približne tri štvrtiny šírky povrchu dezénu jazdnej plochy pneumatiky.
(11) Vozidlo v cestnej premávke musí spĺňať podmienky na prevádzku v cestnej premávke ustanovené vykonávacím právnym predpisom podľa § 136 ods. 3 písm. d), ktorými sú najmä podmienky na
e) kolesá, pneumatiky a protisklzové reťaze,
(10) Pneumatiky nesmú mať na svojom vonkajšom obvode, napríklad v oblasti behúňa, bočnice a pätky, trhliny ani poškodenia, ktoré obnažujú kordovú kostru alebo ju narúšajú. Hĺbka hlavných drážok nesmie byť menej ako
a)1 mm na vozidlách kategórie L1e,
b)1,6 mm na vozidlách ostatných kategórií a 3 mm v prípadoch, keď osobitný predpis21) pre vozidlá kategórie M a N ustanovuje povinnosť použiť v cestnej premávke vozidlo vybavené zimnými pneumatikami.
--------
21) § 38 zákona č. 8/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov.
(11) Hlavné drážky podľa odseku 10 sú široké drážky v stredovej časti povrchu dezénu, ktorý pokrýva približne tri štvrtiny šírky povrchu dezénu jazdnej plochy pneumatiky.