4. V § 29 odsek 1 znie: „(1) Základná škola v súlade s princípmi a cieľmi výchovy a vzdelávania tohto zákona podporuje rozvoj osobnosti žiaka vychádzajúc zo zásad humanizmu, rovnakého zaobchádzania, tolerancie, demokracie a vlastenectva, a to po stránke rozumovej, mravnej, etickej, estetickej, pracovnej a telesnej. Zabezpečuje poskytovanie logopedickej starostlivosti o žiaka s narušenou komunikačnou schopnosťou. Poskytuje žiakovi poznatky, zručnosti a schopnosti v oblasti jazykovej, prírodovednej, spoločenskovednej, umeleckej, športovej, zdravotnej, dopravnej a ďalšie poznatky a zručnosti potrebné na jeho orientáciu v živote a v spoločnosti a na jeho ďalšiu výchovu a vzdelávanie.“.
5. V § 30 odsek 6 znie:
„(6) V základnej škole môže pôsobiť aj asistent učiteľa, logopéd a školský logopéd.“.
Čl. II
Zákon č. 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 390/2011 Z. z., zákona č. 325/2012 Z. z., zákona č. 312/2013 Z. z., zákona č. 14/2015 Z. z., zákona č. 188/2015 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z. a zákona č. 57/2017 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 19 písm. b) znie:
„b) logopéd, školský logopéd,“.
2.§ 21 vrátane nadpisu znie:
„§ 21
Logopéd a školský logopéd
(1) Logopéd vykonáva odborné činnosti v rámci logopedickej intervencie s dôrazom na proces logopedickej diagnostiky, poradenstva, prevencie, terapie a edukácie deťom a žiakom s narušenou komunikačnou schopnosťou. Pomocou metódy logopedickej diagnostiky určuje charakteristiku narušenej komunikačnej schopnosti dieťaťa alebo žiaka s určením postupu pri jej náprave a odstraňovaní. Výsledkom logopedickej diagnostiky sú komplexné informácie potrebné na realizáciu logopedickej terapie a prevencie. Svoju činnosť vykonáva v poradenskom zariadení.
(2) Pri logopedickej terapii logopéd aplikuje metódy stimulácie, korekcie a reedukácie zamerané na zlepšenie narušených komunikačných zručností dieťaťa.
(3) Logopedická prevencia je zameraná na vyhľadávanie detí s identifikovaným rizikovým vývinom vo vzťahu k vývinu reči, s potenciálnym rizikom narušenej komunikačnej schopnosti, vrátane predikovaných vývinových porúch učenia a na poskytovanie ranej intervencie deťom s identifikovaným rizikom vývinu komunikačných schopností
(4) Logopéd, ako zamestnanec centra výchovného poradenstva a prevencie, realizuje odbornú činnosť v školách alebo v školských zariadeniach poskytovaním logopedického poradenstva, edukácie a konzultácií zákonným zástupcom detí, žiakov a pedagogickým zamestnancom škôl, školských zariadení.