1
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
VII. volebné obdobie
___________________________________________________________________
Číslo: 1554/2017
630a
Spoločná správa
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 630a) v druhom čítaní
___________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 630) podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 773 zo 6. septembra 2017 po prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 630) rozhodla, že podľa § 73 ods. 3 písm. c) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky prerokuje uvedený návrh zákona v druhom čítaní a prideľuje návrh podľa § 74 ods. 1 citovaného zákona na prerokovanie
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo.
2
II.
Gestorský výbor nedostal žiadne stanoviská poslancov, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený (§ 75 ods. 2 zákona č. 350/1996 Z. z. ).
III.
Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol návrh zákona pridelený zaujali k nemu nasledovné stanoviská:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky prerokoval vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 630) dňa 3. októbra 2017 a odporučil Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť so zmenami a doplnkami (uznesenie č. 268 z 3. októbra 2017).
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo prerokoval vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 630) dňa 4. a 10. októbra 2017 a odporučil Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi (uznesenie č. 63 zo 4. októbra 2017 a uznesenie č. 74 z 10. októbra 2017).
IV.
Z uznesení výborov uvedených pod bodom III. tejto správy vyplývajú pozmeňujúce návrhy:
1.V čl. I, bode 2 § 2 ods. 30 a 31 sa vypúšťajú slová „na účely tohto zákona“.
Navrhovaná zmena umožňuje, aby sa tieto pojmy vzťahovali aj na iné predpisy, nakoľko sa používajú aj v iných predpisov súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti..
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
3
2.V čl. I, bode 5 § 8a ods. 1 písm. a) sa slová „23. hodiny“ nahrádzajú slovami „22. hodiny“ a v písmene b) sa slová „23 hodinou“ nahrádzajú slovami 22. hodinou“.
Ustanovenie sa upravuje s ohľadom na vyťaženosť súčasnej lekárskej služby prvej pomoci do 22. hodiny a po 22. hodine pacientami, ktorí potrebovali poskytnutie všeobecnej ambulantnej zdravotnej starostlivosti.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
3.V čl. I, bode 5 § 8a ods. 7 sa za slovo „určeného“ vkladajú slová „a zverejneného“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; ustanovenie sa spresňuje s ohľadom na kompetencie samosprávneho kraja viažuce sa na rozpis zabezpečenia poskytovania pevnej ambulantnej pohotovostnej služby.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
4.V čl. I, bode 5 § 8a ods. 7 sa slová „23. hodiny“ nahrádzajú slovami „22. hodiny“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; ustanovenie sa spresňuje s ohľadom na navrhovanú úpravu v § 8a ods. 1(2. bod).
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
5.V čl. I, bode 7 § 46 ods. 1 písm. n) znie:
„n) určuje rozpis zabezpečenia poskytovania zubno-lekárskej pohotovostnej služby podľa § 7 ods. 3 a rozpis zabezpečenia poskytovania pevnej ambulantnej pohotovostnej služby podľa § 8a ods. 8 až 10 a zverejňuje ich na svojom webovom sídle,“
Ide o legislatívno-technickú úpravu; ustanovenie sa spresňuje s ohľadom na kompetencie samosprávneho kraja viažuce sa na rozpis
4
zabezpečenia poskytovania pevnej ambulantnej pohotovostnej služby.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
6.V čl. III, bode 5 § 38a ods. 6 písm. b) sa slová „23. hodinou“(2x) nahrádzajú slovami „22. hodinou“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; ustanovenie sa spresňuje s ohľadom na navrhovanú úpravu v § 8a ods. 1 (2. bod).
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
7.Čl. III sa dopĺňa bodmi 13 a 14, ktoré znejú:
„13. V prílohe č. 6 Indikačný zoznam pre kúpeľnú starostlivosť, tabuľkovej časti, oddielu VI. Nervové choroby, riadku s číslom indikácie VI/2, sa v treťom stĺpci vypúšťa slovo „B91“.
14. V prílohe č. 6 Indikačný zoznam pre kúpeľnú starostlivosť, tabuľkovej časti, oddielu VI. Nervové choroby sa za text v riadku s číslom indikácie VI/2 vkladá nový riadok s textom, ktorý znie:
A
VI/3
B91
G14
Následky poliomyelitídy
Postpoliomyelitický syndróm
neurológ, lekár
FBLR, všeobecný lekár
21
Kúpeľnú starostlivosť možno pri tejto indikácii uhrádzať z prostriedkov verejného zdravotného poistenia najviac raz za dva roky
“.
Čísla indikácií VI/3 až VI/13 sa označujú ako VI/4 až VI/14.“.
Cieľom navrhovanej zmeny je prostredníctvom zmeny kategorizácie úhrady z verejného
5
zdravotného poistenia (zdravotná starostlivosť je plne hradená z verejného zdravotného poistenia a služby čiastočne hradené z verejného zdravotného poistenia) zabezpečiť väčšiu dostupnosť indikovanej kúpeľnej starostlivosti pre skupinu pacientov, ktorí v ranom detstve prekonali detskú obrnu (poliomyelitídu, B91) a u značnej časti ktorých sa v priebehu desiatok rokov po odznení akútneho štádia rozvinul postpoliomyelitický syndróm (G14). Následky detskej obrny vrátane rozvinutého postpoliomyelitického syndrómu sa výrazným spôsobom podpisujú pod zhoršujúce sa zdravie pacientov a jediným overeným spôsobom, ako tento proces spomaliť, je podľa najnovších vedeckých poznatkov a odporúčaní pravidelná, opakujúca sa rehabilitácia a kúpeľná liečba.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
8.V čl. IV, bode 1 § 5 ods. 2 sa nad slová „pohotovostnej služby“ umiestňuje odkaz 10a a dopĺňa sa text „Poznámka pod čiarou k odkazu 10a znie: 10a) § 8a ods. 1 písm. a) zákona č. 576/2004 Z. z. v znení zákona č. .../2017 Z. z.“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; ustanovenie sa spresňuje doplnením odkazu a poznámky pod čiarou k tomuto odkazu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
9.V čl. IV, bode 7 11 ods. 2 písm. a)] sa slová „na konci vkladá čiarka a pripájajú sa tieto slová“ nahrádzajú slovami „na konci pripájajú tieto slová:“
Ide o legislatívno-technickú úpravu; text sa upravuje s ohľadom na platné znenie ustanovenia.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
6
10.V čl. IV, bode 15 § 14a ods. 4 sa slová „pričom jeden člen je nominovaný samosprávnym krajom“ nahrádzajú slovami „pričom jedného člena navrhuje samosprávny kraj“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; ustanovenie sa upravuje s ohľadom na zavedenú terminológiu (napr. odsek 6 dotknutého ustanovenia) .
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
11.V čl. IV, bode 15 § 14a ods. 6 sa slová „doručí ministrovi“ nahrádzajú slovami „predloží ministrovi“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; ustanovenie sa spresňuje s ohľadom na zavedenú terminológiu, ako aj prax.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
12.V čl. IV sa za bod 17 vkladajú nové body 18 a 19, ktoré znejú:
„18. § 16 sa dopĺňa odsekom 4, ktorý znie:
„(4) Orgánom príslušným na vydanie povolenia podľa odsekov 1 a 3 sa rozumie ministerstvo zdravotníctva, ak ide o zmenu údajov v povolení na prevádzkovanie ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov (§ 5a).“.
19. § 17a sa dopĺňa odsekom 7, ktorý znie:
„(7) Orgánom príslušným na vydanie povolenia podľa odseku 3 sa rozumie ministerstvo zdravotníctva, ak ide o určenie náhradného odborného zástupcu držiteľa povolenia na prevádzkovanie ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov (§ 5a).“.“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Navrhovaná zmena týkajúca sa ústavných zdravotníckych zariadení zaradených do koncovej siete poskytovateľov súvisí so skutočnosťou, že všeobecné nemocnice, ktoré zaradené do koncovej siete poskytovateľov ústavnej zdravotnej starostlivosti, majú pre štát strategický význam a zabezpečujú poskytovanie štátom garantovanej
7
zdravotnej starostlivosti. Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky súčasne na tieto zdravotnícke zariadenia operatívny dosah, na základe čoho de facto štát dokáže garantovať činnosť týchto zdravotníckych zariadení aj v mimoriadnych situáciách, a tým zabezpečiť poskytovanie zdravotnej starostlivosti občanom.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
13.V čl. IV, bode 19 § 19 ods. 1 písm. h) treťom bode sa slová „nedokázal úplne zabezpečiť“ nahrádzajú slovom „nezabezpečil“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; ustanovenie sa spresňuje s ohľadom na zavedenú terminológiu, ako aj prax.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
14.V čl. IV, bode 19 19 ods. 1 písm. h)] sa v poznámke pod čiarou k odkazu 21a slová „§ 8a ods. 5“ nahrádzajú slovami „§ 8a ods. 6“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; poznámka pod čiarou sa spresňuje vo väzbe na relevantné ustanovenie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
15.V čl. IV sa za bod 20 vkladá nový bod 21, ktorý znie:
„21. V § 21 odsek 1 znie:
„(1) Na konanie v prvom stupni je príslušné ministerstvo zdravotníctva alebo samosprávny kraj 11), ak ďalej nie je ustanovené inak. Na konanie v prvom stupni je príslušné ministerstvo zdravotníctva, ak ide o konanie vo veci
a)vydania povolenia z dôvodu zmeny miesta prevádzkovania ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov 5a), jeho odborného zamerania a zmeny jeho odborného zástupcu podľa § 17,
8
b)dočasného pozastavenia povolenia na prevádzkovanie ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov podľa § 18,
c)zrušenia povolenia na prevádzkovanie ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov podľa § 19.“.“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Ustanovuje sa príslušnosť Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky v taxatívne ustanovených veciach v prípade ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov zdravotnej starostlivosti.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
16.V čl. IV, bode 26, § 79 ods. 1 písmene ap) sa slová „najmenej 30“ nahrádzajú slovami „najmenej 35“ a slová „do 14. hodiny“ sa nahrádzajú slovami „do 15. hodiny“.
Ustanovenie sa upravuje s ohľadom na potrebu zabezpečenia vyššej dostupnosti poskytovateľov všeobecnej ambulantnej zdravotnej starostlivosti.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
17.V čl. IV, bode 28 § 80a ods. 5 písm. a) sa za slová „menej ako 7 hodín“ vkladajú slová „alebo 7 hodín“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; ustanovenie sa spresňuje nakoľko siedma hodina nebola pôvodnou úpravou obsiahnutá.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
18.V čl. IV, bode 28 § 80a ods. 5 písm. b) sa za slová „menej ako 49 hodín“ vkladajú slová „alebo 49 hodín“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; ustanovenie sa spresňuje nakoľko 49. hodina nebola pôvodnou úpravou obsiahnutá.
9
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
19.V čl. IV sa za bod 29 vkladajú nové body 30 a 31, ktoré znejú:
„30. V § 81 ods. 1 písm. a) a b) sa na konci pripájajú tieto slová: „ak v písmene f) nie je ustanovené inak,“.
31.V § 81 ods. 1 písm. f) sa na konci pripájajú tieto slová: „ak ide o plnenie povinností držiteľmi povolení na prevádzkovanie ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov 5a) podľa § 79 okrem § 79 ods. 1 písm. g), za), zu) zw), ah), an) a ap) a dodržiavanie podmienok prevádzkovania ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov na základe povolenia,“.“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Úprava pôsobnosti Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky vo oblasti výkonu dozoru nad ústavnými zdravotníckymi zariadeniami zaradenými do koncovej siete poskytovateľov zdravotnej starostlivosti.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
20.V čl. IV sa za bod 30 vkladá nový bod 31, ktorý znie:
„31. V § 82 ods. 1 úvodnej vete sa za slová „Orgán príslušný na vydanie povolenia 11)“ vkladá čiarka a slová „ak v odseku 8 nie je ustanovené inak,“.“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Legislatívno-technická úprava
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
21.V čl. IV sa za bod 32 vkladajú nové body 33 a 34, ktoré znejú:
„33. V § 82 sa vkladá nový odsek 8, ktorý znie:
10
„(8) Ministerstvo zdravotníctva uloží držiteľovi povolenia na prevádzkovanie ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov 5a) pokutu za porušenie niektorej z povinností ustanovenej v
a)§ 79 ods. 1 písm. e), f), h), k), p), s), t), u), w), z), zc), ze) zj), zq), zr) a zt), odsekoch 6 a 13, v § 79a ods. 1 písm. a), b), d) a e) až do 663 eur,
b)§ 79 ods. 1 písm. i), j), o), q), r), v), y), zb), zl) zp), zs), aa) ae), al) a am), ods. 2 písm. a) c), ods. 4 písm. a) a b), v § 79a ods. 1 písm. c) a § 79b až do 3 319 eur,
c)§ 79 ods. 1 písm. d), l) až n), zk) a zy) až do 9 958 eur,
d)§ 79 ods. 1 písm. a) až c), zx), zz), af), ag), ai) až ak) až do 16 596 eur,
e)§ 79 ods. 1 písm. ar) až do 33 193 eur.
Doterajšie odseky 8 až 10 sa označujú ako odseky 9 až 11.
34. V § 82 ods. 11 sa slová „1 až 9“ nahrádzajú slovami „1 až 10.“.“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú a zároveň sa vykoná primerané preznačenie odsekov.
Upravuje sa pôsobnosť Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky pri ukladaní pokút držiteľom povolenia na prevádzkovanie zariadenia ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov za porušenie zákonom ustanovených povinností.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
22.V čl. IV sa za bod 36 vkladá nový bod 37, ktorý znie:
„37. V § 92 sa za odsek 3 vkladá nový odsek 4, ktorý znie:
„(4) Ak došlo k zmene príslušného orgánu na konanie v prvom stupni z dôvodu zaradenia ústavného zdravotníckeho zariadenia do koncovej siete poskytovateľov 5a) alebo z dôvodu jeho vyradenia z koncovej siete poskytovateľov, orgán, ktorý bol naposledy príslušný na konanie v prvom stupni, je povinný orgánu príslušnému na konanie v prvom stupni predložiť všetky rozhodnutia, ktoré ako orgán príslušný na konanie v prvom stupni vydal, spolu so spisovým materiálom, do 15 dní od zaradenia ústavného zdravotníckeho zariadenia do koncovej siete poskytovateľov alebo jeho vyradenia z koncovej siete poskytovateľov.“
Doterajší odsek 4 sa označuje ako odsek 5.“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
11
Navrhovaná povinnosť súvisí s úpravou pôsobnosti Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky vo vzťahu k držiteľom povolení na prevádzkovanie zariadenia ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
23.V čl. IV, bode 37 sa § 102ac dopĺňa odsekmi 8 až 10, ktoré znejú:
„(8) Konanie vo veci vydania povolenia z dôvodu zmeny miesta prevádzkovania ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov 5a), jeho odborného zamerania a zmeny jeho odborného zástupcu podľa § 17, konanie vo veci dočasného pozastavenia povolenia na prevádzkovanie ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov podľa § 18 a konanie vo veci zrušenia povolenia na prevádzkovanie ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov podľa § 19 začaté samosprávnym krajom ako orgánom príslušným na konanie v prvom stupni a právoplatne neskončené podľa tohto zákona v znení účinnom do 31. októbra 2017, sa dokončí podľa tohto zákona v znení účinnom do 31. októbra 2017.
(9)Konanie o uložení pokuty 82) držiteľovi povolenia na prevádzkovanie ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov 5a) začaté samosprávnym krajom ako orgánom príslušným na uloženie pokuty 81 ods. 2 písm. a)] a právoplatne neskončené podľa tohto zákona v znení účinnom do 31. októbra 2017, sa dokončí podľa tohto zákona v znení účinnom do 31. októbra 2017.
(10)Zmeny údajov v povolení, ktoré oznámil držiteľ povolenia na prevádzkovanie ústavného zdravotníckeho zariadenia zaradeného do koncovej siete poskytovateľov 5a) samosprávnemu kraju ako orgánu príslušnému na vydanie povolenia do 31. októbra 2017, vyznačí v povolení samosprávny kraj, ak ich nevyznačil do 31. októbra 2017.“.
Prechodné ustanovenia v záujme plynulého prechodu na novú právnu úpravu súvisiacu s vydávaním povolení, s výkonom dozoru a dohľadu nad ústavnými zdravotníckymi zariadeniami zaradenými do koncovej siete poskytovateľov.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
12
24.V čl. V, bode 5 sa doterajší text § 86t označuje ako odsek 1 a dopĺňa sa odsekom 2, ktorý znie:
„(2) Výška príspevku na správu a rozvoj národného zdravotníckeho informačného systému (§ 8b) na kalendárny rok 2018 je 0,3 % zo základu na jej určenie.“.
Ustanovenie § 86t ods. 2 nadobudne účinnosť 1. novembra 2017.
Nakoľko v roku 2017 nebol príspevok na správu a rozvoj Národného zdravotníckeho informačného systému vyčerpaný zo strany Národného centra zdravotníckych informácií v plnej výške, navrhuje sa jeho alikvótne zníženie na rok 2018.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
V.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 630) vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom IV. tejto správy a v stanovisku gestorského výboru odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony s c h v á l i ť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
1. Súčasne gestorský výbor odporučil hlasovať o bodoch 1 24 uvedených v IV. časti spoločnej správy s p o l o č n e s návrhom gestorského výboru s c h v á l i ť.
2. Poveril spoločného spravodajcu výborov Štefana Z e l n í k a predniesť v súlade s § 80 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky a návrhy v zmysle § 83 ods. 4 a § 84 ods. 2 zákona č. 350/1996 Z. z.
13
Predmetná spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 630a) bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo (gestorský výbor) č. 71 z 10. októbra 2017.
Bratislava, 10. októbra 2017
Štefan Z e l n í k, v. r.
predseda
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky
pre zdravotníctvo