Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2017
2018
2019
2020
Príjmy verejnej správy celkom
0
245 000
413 000
433 000
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
MH SR
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
245 000
413 000
433 000
Rozpočtové prostriedky
0
245 000
413 000
433 000
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
0
230 000
410 000
430 000
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť, MH SR/07L04
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
230 000
410 000
430 000
Rozpočtové prostriedky
0
230 000
410 000
430 000
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
0
0
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
0
170 000
303 000
318 000
- vplyv na ŠR
0
170 000
303 000
318 000
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
230 000
410 000
430 000
v tom: kapitola Všeobecná pokladničná správa
0
0
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
+15 000
+3 000
+3 000
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Nárast výdavkov rozpočtu MH SR bude krytý nárastom príjmov.
Predpokladané výdavky zohľadňujú personálne náklady pre 13 zamestnancov v roku 2018, 20 zamestnancov v roku 2019 a 22 zamestnancov v roku 2020.
Nárast výdavkov je indikatívny a záleží od mnohých faktorov, predovšetkým vzhľadom na vysoké požiadavky na odbornú spôsobilosť od možnosti nájdenia vhodných personálnych kapacít, ich zaučenia a schopnosti samostatného vykonávania hodnotenia účinných látok. Personálne obsadenie na zabezpečenie činností v jednotlivých rokoch sa v súčasnej dobe predpokladá v rámci limitov kapitoly MH SR, avšak uvedené závisí od aktuálneho vývoja skutočného počtu zamestnancov kapitoly MH SR.
Žiadne
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona zefektívňuje výber ročných platieb za biocídne výrobky sprístupnený na trhu podľa zákona č. 319/2013 Z. z. o pôsobnosti orgánov štátnej správy pre sprístupňovanie biocídnych výrobkov na trh a ich používanie a o zmene a doplnení niektorých zákonov (biocídny zákon) tým, že umožňuje držiteľom rozhodnutí vykonať úhradu ročnej platby v dodatočnej lehote do 30.9. (3 mesiace) avšak za podmienky zdvojnásobenia príslušnej sadzby. Zdvojnásobenie sadzby súvisí so zvýšenou administratívnou záťažou, ktorú správny orgán vzhľadom na spracovanie úhrady po 30.6. Opatrenie zvýši platobnú disciplínu právnických osôb alebo fyzických osôb podnikateľov, ktorí sprístupňujú biocídne výrobky na trhu SR a eliminuje negatívne dôsledky nezaplatenia ročnej platby v riadnom termíne do 30.6., ktorými zvýšená administratívna záťaž a ukončenie sprístupňovania biocídneho výrobku na trhu v SR. Zdvojnásobenie príslušnej sadzby by malo primárne slúžiť ako nástroj zvýšenia platobnej disciplíny, preto sa predpokladá postupné znižovanie platieb v dodatočnom termíne. Dodatočná lehota poskytne možnosť neskoršej úhrady ročnej platby v prípade nepredvídateľných okolnosti alebo opomenutia na strane právnických osôb alebo fyzických osôb – podnikateľov.
Návrh zákona zároveň mení spôsob narábania s úhradami za odborné služby vykonané na žiadosť právnickej osoby alebo fyzickej osoby podnikateľa podľa tohto zákona a osobitného predpisu. Tieto úhrady naďalej vedené na účte ministerstva hospodárstva zriadenom podľa
§ 4 ods. 1 písm. g)
. Dôvodom je skutočnosť, že prostriedky prijaté od právnickej osoby alebo fyzickej osoby nie automatiky v celej sume príjmom ministerstva (majú zálohový charakter). V zákone sa preto stanovuje, že úhrady prijaté za odborné služby sa môžu použiť na úhradu výdavkov, ktoré vznikli ministerstvu hospodárstva v súvislosti s poskytovaním odborných služieb pri zabezpečovaní hodnotenia. Suma vo výške týchto výdavkov sa prevedie z účtu zriadeného podľa § 4 ods. 1 písm. g) na príjmový účet ministerstva hospodárstva.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
X zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
r
r + 1
r + 2
r + 3
Indikátor ABC
Indikátor KLM
Indikátor XYZ
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2017
2018
2019
2020
poznámka
Daňové príjmy (100)1
Nedaňové príjmy (200)1
245 000
413 000
433 000
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
245 000
413 000
433 000
Tabuľka č. 4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
2017
2018
2019
2020
poznámka
Bežné výdavky (600)
230 000
410 000
430 000
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
170 000
303 000
318 000
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
60 000
107 000
112 000
Tovary a služby (630)2
Bežné transfery (640)2
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Kapitálové výdavky (700)
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
230 000
410 000
430 000
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2017
2018
2019
2020
poznámka
Počet zamestnancov celkom
z toho vplyv na ŠR
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
z toho vplyv na ŠR
Osobné výdavky celkom (v eurách)
230 000
410 000
430 000
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
170 000
303 000
318 000
z toho vplyv na ŠR
170 000
303 000
318 000
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
60 000
107 000
112 000
z toho vplyv na ŠR
60 000
107 000
112 000
Poznámky:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.