Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
MH SR
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť, MH SR/07L04
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: kapitola Všeobecná pokladničná správa
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Nárast výdavkov rozpočtu MH SR bude krytý nárastom príjmov.
Predpokladané výdavky zohľadňujú personálne náklady pre 13 zamestnancov v roku 2018, 20 zamestnancov v roku 2019 a 22 zamestnancov v roku 2020.Nárast výdavkov je indikatívny a záleží od mnohých faktorov, predovšetkým vzhľadom na vysoké požiadavky na odbornú spôsobilosť od možnosti nájdenia vhodných personálnych kapacít, ich zaučenia a schopnosti samostatného vykonávania hodnotenia účinných látok. Personálne obsadenie na zabezpečenie činností v jednotlivých rokoch sa v súčasnej dobe predpokladá v rámci limitov kapitoly MH SR, avšak uvedené závisí od aktuálneho vývoja skutočného počtu zamestnancov kapitoly MH SR.
Žiadne
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona zefektívňuje výber ročných platieb za biocídne výrobky sprístupnený na trhu podľa zákona č. 319/2013 Z. z. o pôsobnosti orgánov štátnej správy pre sprístupňovanie biocídnych výrobkov na trh a ich používanie a o zmene a doplnení niektorých zákonov (biocídny zákon) tým, že umožňuje držiteľom rozhodnutí vykonať úhradu ročnej platby v dodatočnej lehote do 30.9. (3 mesiace) avšak za podmienky zdvojnásobenia príslušnej sadzby. Zdvojnásobenie sadzby súvisí so zvýšenou administratívnou záťažou, ktorú má správny orgán vzhľadom na spracovanie úhrady po 30.6. Opatrenie zvýši platobnú disciplínu právnických osôb alebo fyzických osôb – podnikateľov, ktorí sprístupňujú biocídne výrobky na trhu SR a eliminuje negatívne dôsledky nezaplatenia ročnej platby v riadnom termíne do 30.6., ktorými sú zvýšená administratívna záťaž a ukončenie sprístupňovania biocídneho výrobku na trhu v SR. Zdvojnásobenie príslušnej sadzby by malo primárne slúžiť ako nástroj zvýšenia platobnej disciplíny, preto sa predpokladá postupné znižovanie platieb v dodatočnom termíne. Dodatočná lehota poskytne možnosť neskoršej úhrady ročnej platby v prípade nepredvídateľných okolnosti alebo opomenutia na strane právnických osôb alebo fyzických osôb – podnikateľov.
Návrh zákona zároveň mení spôsob narábania s úhradami za odborné služby vykonané na žiadosť právnickej osoby alebo fyzickej osoby podnikateľa podľa tohto zákona a osobitného predpisu. Tieto úhrady sú naďalej vedené na účte ministerstva hospodárstva zriadenom podľa § 4 ods. 1 písm. g)
. Dôvodom je skutočnosť, že prostriedky prijaté od právnickej osoby alebo fyzickej osoby nie sú automatiky v celej sume príjmom ministerstva (majú zálohový charakter). V zákone sa preto stanovuje, že úhrady prijaté za odborné služby sa môžu použiť na úhradu výdavkov, ktoré vznikli ministerstvu hospodárstva v súvislosti s poskytovaním odborných služieb pri zabezpečovaní hodnotenia. Suma vo výške týchto výdavkov sa prevedie z účtu zriadeného podľa § 4 ods. 1 písm. g) na príjmový účet ministerstva hospodárstva. 2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom