Na pracovnom stretnutí dňa 11.1.2017 boli prezentované návrhy jednotlivých odborných pracovných skupín a pomenovali sa oblasti, pre ktoré mali odborné skupiny pripraviť ďalšie návrhy riešení. Zúčastnení sa dohodli na tom, že AIFP pripraví konsolidované paragrafové znenie ako kompilát návrhov jednotlivých odborných pracovných skupín. Zadala sa úloha pre IZP vypočítať dopad navrhovaných zmien na základe podkladov od AIFP.
MZ upozornilo že návrh výšky koeficientu prahovej hodnoty od AIFP na úrovni trojnásobku ročného HDP je príliš ambiciózny. Ako alternatívne riešenie navrhlo MZ definovať koeficient prahovej hodnoty ako 35 násobok hrubej mzdy v hospodárstve.
Návrh multi-kriteriálneho systému hodnotenia liekov ktoré by nedosiahli nákladovú efektivitu pri analýze užitočnosti (QALY) považovalo MZ za nevhodný z dôvodu výberu kritérií ktoré boli nad rámec zdravotnej starostlivosti a zasahovali do sociálnej oblasti ktorú zákon 363/2011nerieši.Kritériá ako „vysoká úmrtnosť“, „vysoká chorobnosť“, „vysoká komorbidita“ sú nedostatočne špecifikované a ich vyhodnotenie je ne realizovateľné. MZ požiadalo AIFP o úpravu kritérií a ich presnejšie definovanie.
Návrh metód šetrenia prostriedkov verejného zdravotného poistenia bol MZ vyhodnotení ako nedostatočný a pracovná skupina bola vyzvaná na ich doplnenie.
Na pracovnom stretnutí dňa 13.2.2017 boli prezentované pripomienky jednotlivých členov pracovnej skupiny ku skompilovanému návrhu znenia novelizácie zákona č. 363/2011 Z.z.. AIFP predstavila paragrafové znenia k novele zákona. AIFP predstavila upravenú verziu multiktireriálneho hodnotenia a pracovná skupina sa dohodla na tom, že AIFP pripraví návrh vyhlášky o multikriteriálnom hodnotení, ktorá nadväzuje na novelu zákona č. 363/2011 Z.z. a následne spresní termín predstavenia návrhu vyhlášky. Členovia pracovných skupín mali možnosť poslať podnety k navrhovanému zneniu vyhlášky.
Pracovná podskupina zodpovedná za prípravu metód šetrenia prostriedkov verejného zdravotného poistenia nepredstavila žiadne nové návrhy takže MZ definovalo ďalšie úlohy v oblasti šetrenia prostriedkov verejného zdravotného poistenia. Návrh sa mal týkať definovania podmienok pre vstup 1.2.a 3. generického lieku a 1.2.a 3. biologicky podobného lieku.
MZ očakávalo obratom podnety k riešeniu pravidiel prehodnocovania kategorizovaných liekov, pri nesúlade reálnej spotreby s predpokladaným vplyvom na verejné zdroje predkladaným v žiadostiach o kategorizáciu. Ministerstvo prezentovalo časový harmonogram legislatívneho procesu k novele zákona č. 363/2011 Z.z. v zápise.
28.2.2017 stretnutie koordinované GENAS venované metódam šetrenia prostriedkov verejného zdravotného poistenia, na základe ktorého pripravila odborná pracovná skupina paragrafové znenie návrhov.
Dňa 20.3.2017 sa konalo stretnutie ministerstva a AZPSR, na ktorom boli prediskutované témy novelizácie týkajúce sa pravidiel zaraďovania liekov s pridanou hodnotou do zoznamu kategorizovaných liekov, pričom zástupcovia AZP upozornili na očakávané zvýšenie nákladov. Risk / cost sharingové systémy zdieľania nákladov sú považované za pozitívnu zmenu, ktorá bude viesť k efektívnemu vynakladaniu prostriedkov verejného zdravotného poistenia. Členovia AZPSR zaslali do 24.3.2017 svoje doplňujúce návrhy.
Dňa 25.5.2017 boli zástupcami ministerstva prezentované pracovnej skupine návrhy hlavných novelizačných zmien a doplnení zákona č. 363/2011 Z.z. Následne boli diskutované najpodstatnejšie témy a členovia pracovnej skupiny boli vyzvaní na zasielanie zásadných pripomienok a návrhov do 2.6.2017. AIFP a GENAS sa nezhodli na detailoch zmluvy o podmienkach úhrady, ktoré majú respektíve nemajú byt predmetom obchodného tajomstva.