2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:Finančné prostriedky súvisiace s realizáciou návrhu zákona o ochrane osobných údajov budú zabezpečené v rámci schválených limitov výdavkov Úradu na ochranu osobných údajov SR na príslušný rozpočtový rok, bez zvýšených požiadaviek na rozpočet verejnej správy.
Prevádzkovatelia informačných systémov príslušných orgánov (Policajný zbor, Vojenská polícia, Zbor väzenskej a justičnej stráže, colníci, prokuratúra, súdy) budú musieť zosúladiť svoje informačné systémy s požiadavkou uchovávať vedenie logov v týchto systémoch, ktorá vyplýva zo smernice 2016/680. Vzhľadom na to, že podľa prechodných ustanovení sa táto požiadavka musí plniť až od 6. mája 2023, resp. vo výnimočných prípadoch až od 6. mája 2026, prípadné finančné dopady s touto požiadavkou spojené si tieto subjekty budú uplatňovať v rámci prípravy návrhu štátneho rozpočtu na jednotlivé roky, v ktorých budú tieto úpravy implementovať. Ostatné orgány verejnej správy, ktoré si uplatnili nekryté nároky na rozpočet verejnej správy, ak je to potrebné si budú musieť tieto taktiež uplatňovať v rámci prípravy návrhu štátneho rozpočtu na jednotlivé roky v rámci svojich rozpočtových kapitol.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Účelom návrhu zákona o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „návrh zákona“) je dosiahnuť súlad vnútroštátneho právneho poriadku s nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej „nariadenie“).
Navrhovaným zákonom sa zároveň transponuje smernica 2016/680/EÚ z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov príslušnými orgánmi na účely predchádzania trestným činom, ich vyšetrovania, odhaľovania alebo stíhania alebo na účely výkonu trestných sankcií a o voľnom pohybe takýchto údajov a o zrušení rámcového rozhodnutia Rady 2008/977/SVV (ďalej „smernica“) do právneho poriadku Slovenskej republiky.
V súvislosti s činnosťou Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky dochádza k rozšíreniu jeho kompetencií, ako aj jeho povinností v oblasti vzájomnej spolupráce s inými dozornými orgánmi v iných členských štátoch Európskej únie, či už pri vykonávaní kontrol, zdieľaní informácií alebo spoločným vykonávaním rozhodnutí. Tieto zmeny sa nevyhnutne premietnu do potreby odborne kvalifikovaných a jazykovo zdatných zamestnancov, vyššie uvedené sa premietne aj do potreby softwarového zabezpečenia a ďalšieho potrebného technického zabezpečenia úradu.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)