Formulácia ustanovenia sa dopĺňa o identifikáciu subjektu, v ktorom sa vykonáva kontrola hospodárenia.
17.K čl. I § 27
V čl. I § 27 ods. 2 písm. b) a ods. 4 písm. f) sa slovo „audítora“ nahrádza slovami „štatutárneho audítora“.
Zjednocuje sa terminológia používaná v rámci návrhu zákona so zákonom č. 423/2015 Z. z. o štatutárnom audite a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.
18.K čl. I § 28
V § 28 odsek 2 znie:
„(2) Správna rada po schválení účtovej závierky dozornou radou rozhoduje o
a)výške finančných prostriedkov na tvorbu rezervného fondu, ak verejná výskumná inštitúcia dosiahla kladný celkový výsledok hospodárenia (ďalej len „zisk“),
b)použití zostatku finančných prostriedkov v rezervnom fonde zo zisku po vyrovnaní prípadného dosiahnutého záporného celkového výsledku hospodárenia (ďalej len „strata“) podľa odseku 3,
c)použití zostatku finančných prostriedkov zo zisku, ktoré neboli použité na tvorbu rezervného fondu.“.
Navrhuje sa spresniť doterajšie kompetencie správnej rady ohľadom nakladania so ziskom tak, aby bolo jednoznačne určené, koľko z neho pôjde do rezervného fondu, čo s časťou zisku, ktorá nepôjde do rezervného fondu a čo s časťou zisku v rezervnom fonde po tom, ako boli uhradené straty.
19.K čl. I § 31
§ 31 ods. 3 písmeno f) znie:
„f) zaťaženia vecným bremenom zriadeným zmluvou.“.
Navrhuje sa úprava ustanovenia týkajúca sa vecného bremena, ktorá súvisí so skutočnosťami, že ak ide o vecné bremeno zriadené zo zákona alebo vecné bremeno vo verejnom záujme, udeľovanie súhlasov nie je potrebné, a zároveň je potrebné sa vysporiadať aj so zmluvným vecným bremenom vo vzťahu k prioritnému majetku.