Príloha č. 2
1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2018
2019
2020
2021
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: Environmentálny fond
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
113 031
90 201
0
0
v tom: Environmentálny fond
113 031
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
113 031
90 201
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
10
10
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
113 031
90 201
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
66 840
66 840
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
66 840
66 840
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte Environmentálneho fondu
113 031
90 201
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
0
0
0
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Výdavky Environmentálneho fondu vo výške 113 031 Eur budú zabezpečené delimitáciou výdavkov z Recyklačného fondu v likvidácii na Environmentálny fond. Príjmom
Príloha č. 2
2
Environmentálneho fondu v roku 2018 bude aj disponibilný zostatok Recyklačného fondu v likvidácii, avšak jeho výšku v súčasnosti nie je možné vyčísliť.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Cieľom návrhu novely zákona o odpadoch je odstránenie legislatívnych nedostatkov a nepresností zákona o odpadoch ako aj riešenie aktuálnych problémov na trhu, ďalej zapracovanie požiadaviek, ktoré vyplynuli počas obdobia platnosti nového zákona o odpadoch z praxe a to nielen zo strany ministerstva a celkovo štátnej správy, ale aj zo strany podnikateľských subjektov.
Návrh zákona zároveň implementuje nové nariadenie Európskeho parlamentu a Rady o ortuti a odstraňuje nedostatočnú transpozíciu smernice Európskeho parlamentu a Rady 2012/19/EÚ zo 4. júla 2012 o odpade z elektrických a elektronických zariadení (OEEZ). Návrhom zákona sa upravuje aj zánik Recyklačného fondu v likvidácii s prechodom práv a povinností na Environmentálny fond najmä práva a povinností zo zmlúv a súdnych sporov, ktorých ukončenie sa predpokladá najskôr v roku 2025. Navrhovanou úpravou sa dosiahne maximálna efektívnosť a hospodárnosť likvidácie Recyklačného fondu v likvidácii. Nadobudnutím účinnosti tohto zákona prejdú na Environmentálny fond práva a povinnosti z pracovnoprávnych vzťahov cca k 10 zamestnancom, ktorý budú pokračovať v činnosti, ktorá prešla z Recyklačného fondu v likvidácii na Environmentálny fond.
.......................................................................................................................................................
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
x iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
2018
2019
2020
2021
Delimitácia činnosti z Recyklačného fondu v likvidácii na Environmentálny fond
113 031
90 201
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Príloha č. 2
3
Príloha č. 2
4
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2018
2019
2020
2021
poznámka
Daňové príjmy (100)1
0
Nedaňové príjmy (200)1
0
Granty a transfery (300)1
0
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
0
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
0
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
Príloha č. 2
5
Tabuľka č. 4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
2018
2019
2020
2021
poznámka
Bežné výdavky (600)
113 031
90 201
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
66 840
66 840
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
23 361
23361
Tovary a služby (630)2
v tom: materiál (633)
22 830
22 830
0
0
Bežné transfery (640)2
0
0
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
113 031
90 201
0
0
Príloha č. 2
6
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2018
2019
2020
2021
poznámka
Počet zamestnancov celkom
10
10
z toho vplyv na ŠR
0
0
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
557
557
z toho vplyv na ŠR
0
0
Osobné výdavky celkom (v eurách)
90 201
90 201
0
0
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
66 840
66 840
z toho vplyv na ŠR
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
23 361
23 361
z toho vplyv na ŠR
0
0
Poznámky:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.
Príloha č. 2
7