Príloha č. 1
Doložka vybraných vplyvov
1.Základné údaje
Názov materiálu
Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
Materiál nelegislatívnej povahy
Materiál legislatívnej povahy
Charakter predkladaného materiálu
Transpozícia práva EÚ
Termín začiatku a ukončenia PPK
Máj 2017
Predpokladaný termín predloženia na MPK*
Máj 2017
Predpokladaný termín predloženia na Rokovanie vlády SR*
August 2017
2.Definovanie problému
Návrh zákona odstraňuje legislatívne nedostatky a nepresnosti zákona o odpadoch, rieši aktuálne problémy na trhu a zapracováva požiadavky, ktoré vyplynuli z aplikačnej praxe počas obdobia platnosti nového zákona o odpadoch. Zároveň sa predmetným návrhom odstráni nedostatočná transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady 2012/19/EÚ zo 04.júla 2012 od odpade z elektrických a elektronických zariadení (OEEZ).
3.Ciele a výsledný stav
Cieľom návrhu novely zákona o odpadoch je odstránenie legislatívnych nedostatkov a nepresností zákona o odpadoch ako aj riešenie aktuálnych problémov na trhu, ďalej zapracovanie požiadaviek, ktoré vyplynuli počas obdobia platnosti nového zákona o odpadoch z praxe a to nielen zo strany ministerstva a celkovo štátnej správy, ale aj zo strany podnikateľských subjektov. Odstránenie nedostatočnej transpozície smernice Európskeho parlamentu a Rady 2012/19/EÚ zo 04.júla 2012 od odpade z elektrických a elektronických zariadení (OEEZ).
4.Dotknuté subjekty
Návrh zákona sa dotýka podnikateľských subjektov, štátnej správy, verejnej správy, obcí a čiastočne aj fyzických osôb.
5.Alternatívne riešenia
V rámci prípravy a konzultácií so zainteresovanými subjektami (Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora, Potravinárska komora Slovenska, Zväz obchodu a cestovného ruchu, COOP Jednota Slovensko, spotrebné družstvo, Slovenské združenie pre značkové výrobky, Slovenská aliancia moderného obchodu, Slovenské združenie výrobcov piva a sladu, Združenie mladých podnikateľov Slovenska, Koordinančné centrum (ďalej len „KC“) elektroodpad, družstvo, KC obaly, SLICPEN, RECYKLOGROUP, RECCOLLECTION SYSTEM s.r.o, Zväz polygrafie na Slovensku, Asociácia vydavateľov tlače, Združenie vydavateľov a kníhkupcov SR, Asociácia podnikateľov v odpadovom hospodárstve, KOSIT, Združenie na rozvoj recyklácie stavebných materiálov, Asociácia priemyselných zväzov, ELT Management Company Slovakia, s.r.o., Škoda Auto Slovensko, s.r.o., Mikona, s.r.o., SLOVMAS, a. s, Združenie podnikateľov regiónu Púchov, Asociácia nezávislých spracovateľov druhotných surovín, Zväz strojárskeho priemyslu Slovenskej republiky, Klub 500, Mach Trade, spol. s. r.o, Elektro Recycling, s.r.o., Republiková únia recyklačného priemyslu, ŽOS – EKO, s.r.o, Power Battery, SEWA, a.s., Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, Zväz chemického a farmaceutického priemyslu Slovenskej republiky,
Združenie miest a obcí Slovenska, Republiková únia zamestnávateľov, Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení SR ), ktoré sa podieľali na aplikačnej novele zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o odpadoch“) sa konali pracovné stretnutia (v dňoch od 21.03.2017 24. 03. 2017do o 09:00 v budove MŽP SR) kde bolo prediskutované nasledovné:
Príloha č. 1
Na úvod každého stretnutia generálny riaditeľ Sekcie environmentálneho hodnotenia a odpadového hospodárstva Ing. Filip Macháček a riaditeľka odboru odpadového hospodárstva Mgr. Eleonóra Šuplatová informovali o tom, aké primárne ciele sleduje aplikačná novela zákona o odpadoch a aký bude nasledovný postup prác na jej príprave.
Z hlavných cieľov bol spomenutý cieľ odstránenia takých nedostatkov v zákone o odpadoch, ktoré identifikovala aplikačná prax od jeho vstupu do účinnosti, t. j. od 1.1.2016. Zároveň bolo podotknuté, že nakoľko je časový harmonogram legislatívneho procesu veľmi zúžený aj vzhľadom k tomu, že celý materiál bude potrebné postúpiť na vnútrokomunitárne pripomienkové konanie, ktoré bude trvať tri mesiace, nie je možné absolvovať všetky sľúbené stretnutia pracovných skupín. Účastníci stretnutia boli oboznámení so skutočnosťou, že priestor na prípadnú komunikáciu bude v prípade potreby v rámci medzirezortného pripomienkového konania. Ďalej boli subjekty stručne oboznámené s nasledovnými najakútnejšími problémami, ktoré je potrebné vyriešiť v zákone:
-riešenie najproblematickejšieho vyhradeného prúdu odpadov, konkrétne odpadov z obalov neobalových výrobkov
-problematika fungovania organizácie zodpovednosti výrobcov (ďalej len „OZV“): zlepšenie kontroly OZV zo strany štátu a zo strany výrobcov; autorizačný proces OZV - spružnenie mechanizmu odnímania autorizácií ministerstvom v prípade neplnenia podmienok autorizácie a požiadaviek na funkčný systém vyplývajúci zo zákona zo strany OZV
-problematika Koordinačných centier (KC) pre jednotlivé vyhradené prúdy odpadov - jasné definovanie podmienok ich vzniku a zániku, lepšia kontrola ich fungovania zo strany štátu, zástupcov výrobcov a zástupcov obcí a miest,
-odstránenie administratívnej záťaže zavedením zmien týkajúcich sa ohlasovacích povinností povinných subjektov (zníženie periodicity zasielania ohlásení, zrušenie niektorých ohlásení, zavedením spodnej hranice 200 kg uvádzaných obalov na trh SR pre povinnosť výrobcov obalov plniť si vyhradené povinnosti individuálne alebo kolektívne (ostane iba jednorazová povinnosť registrácie na ministerstve v zjednodušenej forme a povinnosť vedenia evidencie o množstvách obalov uvádzaných na trh).
Zúčastnené subjekty boli oboznámené, že účinnosť aplikačnej novely bude od 1.1.2018. Následne bol vymedzený priestor na diskusiu tých oblastí alebo pripomienok, ktoré boli zaslané na MŽP SR a ktoré z pohľadu účastníkov stretnutia považované za najdôležitejšie.
V rámci diskusie boli subjektami vznesené niektoré návrhy:
Odpad z potravín je špecifický a jeho nakladanie by sa malo riešiť samostatne; zlepšiť systém odovzdania odpadu do domácnosti a riešila sa otázka trhového a zberového podielu, pričom MŽP SR informovalo, že štatistické údaje ohľadom triedeného zberu v obciach, potrebné pre výpočet zberového a trhového podielu, budú k dispozícii v júni na základe požiadavky bola upravená definícia zberového a trhového podielu.
Vo veci problematiky OZV bolo zúčastnenými stranami zdôraznené, že v OZV pre elektrozariadenia funguje kontrola zo strany výrobcov a podľa ich názoru nie je potrebné sprísniť podmienky v rámci kontroly efektivity vynaložených finančných prostriedkov OZV.
Následne sa v rámci diskusie riešila otázka splnomocneného zástupcu a bola prednesená požiadavka potreby lepšieho zadefinovania tejto osoby, ďalej bola riešená otázka limitov, zberového a trhového podielu, problematika tzv. „freeriderov“, ako aj otázka nastavenia spodnej hranice pre elektrozariadenia a batérie uvádzané na trh SR pre plnenie povinností výrobcov - nebola zavedená spodná hranica pre elektrozariadenia a batérie, spodná hranica vo výške 100 kg bola zavedená pri obaloch/neobaloch.
Zúčastnené subjekty nie za zavedenie spodnej hranice pre elektrozariadenia a batérie a navrhli povinnosť zabezpečiť zber všetkého vzniknutého odpadu, pričom by sa neurčovali ciele zberu, nakoľko pri elektroodpade na používanie mimo domácnosti to nie je možné splniť. Bol diskutovaný aj problém s DPH a moment zodpovednosti, keď tovar prechádza cez hranice nebola zavedená spodná hranica pre elektrozariadenia a batérie, spodná hranica vo výške 100 kg bola zavedená pri obaloch/neobaloch.
Subjekty poukázali aj na problém fotovoltaických panelov, a na to, že z uvedeného výrobku ešte nevznikol odpad a nie je možné splniť limity zberu a navrhli, aby výrobcom v tomto prípade bol
Príloha č. 1
napríklad vlastník pozemku, na ktorom sa fotovoltaické panely inštalujú - MŽP SR informovalo, že problematika nakladania s fotovoltaickými panelmi sa bude riešiť v ďalšej fáze novely zákona o odpadoch, nakoľko si uvedená problematika vyžaduje aj vzájomnú komunikáciu s Ministerstvom financií Slovenskej republiky a Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky uvedená problematika bude riešená v nasledujúcej novele zákona o odpadoch.
Ďalej bola diskusia zameraná na problematiku uvádzania výšky recyklačného poplatku, pričom KC vyslovilo názor, že je za zachovanie zavedeného systému, t. j. výrobca v súlade so zákonom o odpadoch povinnosť uvádzať pri predaji elektrozariadenia výšku recyklačného poplatku, a teda táto povinnosť zostáva aj na distribútorovi – výška recyklačného poplatku ostala zachovaná.
Vo veci problematiky viacvrstvových kombinovaných materiálov (VKM) bolo zúčastnenými stranami zdôraznené, že náklady vynaložené na zber VKM vyčíslené vo výške ako náklady na zber papiera, pričom ale výkupná cena za papier je niekoľkokrát vyššie než za VKM. Boli spomenuté aj problémy s odovzdávaním VKM (tetrapaky) do zariadenia na recykláciu ako aj vysoké náklady na ich zber a triedenie. Bolo navrhnuté, aby sa povinnosť zberať VKM vzťahovala iba na väčšie aglomerácie a nie na malé obce. Zúčastnené strany poznamenali, že v zahraničí sa VKM viac zhodnocujú a nie recyklujú.
Následne sa v rámci diskusie riešila problematika plnenia si povinností existujúcich OZV - OZV musia mať nastavené financovanie tak, aby bol zabezpečený funkčný systém, transparentnosť a efektívnosť využitia finančných prostriedkov a problematika zabezpečenia kontroly OZV, k čomu bolo podotknuté, že do budúcna plánuje Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky (ďalej len „MŽP SR“) umožniť výrobcovi možnosť kontroly efektivity vynaložených finančných prostriedkov. Zúčastnený subjekt navrhol uzákoniť kontrolu, ktorú by vykonávala inšpekcia raz ročne v každej OZV – riešenie zo strany MŽP SR - požiadavka bola zohľadnená a zapracovaná
Riešila sa otázka trhového a zberového podielu, pričom MŽP SR informovalo, že štatistické údaje ohľadom triedeného zberu v obciach, potrebné pre výpočet zberového a trhového podielu, budú k dispozícii v júni. Zúčastnené strany navrhli, že KC by mohlo poskytnúť údaje skôr a navrhli, aby sa termín ohlásenia za obaly stanovil do 31. marca.
Otvorila sa aj otázka možnosti zrušenia zmluvy s klientom, ktorý zmluvu poruší. Zúčastnené subjekty navrhli zmeniť štandardy zberu vo vyhláške. MŽP SR požiadalo o zaslanie podkladov na prípadnú zmenu vo vyhláške – v rámci novely vyhlášky sa plánuje právna úprava.
Vo veci problematiky vyňatia tlačených kníh a detských obrázkových knižiek z neobalových výrobkov bola zo strany Zväzu polygrafie na Slovensku navrhnutá požiadavka doplnenia nového bodu 8. v § 73 ods. 3 písm. b) zákona o odpadoch, následne bola táto požiadavka spolu aj s návrhom riešenia možnosti odpočítania odovzdaného množstva odpadu z obalu z povinnosti úhrady odplaty voči OZV, zaslaná v mailovej podobe v rámci problematiky neobalových výrobkov sa upravila definícia
Ďalej bol v rámci diskusie riešený problém týkajúci sa papiera ako cennej druhotnej suroviny, burzovej komodity, ktorú podľa zástupcov stretnutia nie je potrebné financovať, dotovať. K uvedenému bolo zo strany MŽP SR vysvetlené, že v trhovom prostredí je každý subjekt, ktorý uvádza na trh výrobky podliehajúce rozšírenej zodpovednosti výrobcu, povinný postarať sa aj o odpad vznikajúci z týchto výrobkov. Ďalej bolo podotknuté, že Slovenskej republike ako členskému štátu Európskej únie prináleží transponovať do vnútroštátneho systému legislatívne požiadavky, ktoré zabezpečia postaranie sa o túto komoditu.
Následne sa v rámci diskusie riešila problematika existujúcich OZV na trhu Slovenskej republiky, k čomu bolo podotknuté, že OZV s pôsobnosťou celého územia Slovenskej republiky, pričom zabezpečujú zber zo všetkých obcí prostredníctvom zazmluvnených zberových spoločností. Ohľadne OZV bolo zdôraznené, že tieto musia mať nastavené financovanie tak, aby bol zabezpečený funkčný systém. V prípade zisku OZV povinnosť použiť zisk ma plnenie povinností vyplývajúcich zo zákona o odpadoch. Vo veci otázky týkajúcej sa zabezpečenia kontroly zo strany štátu bolo MŽP SR vysvetlené, že výrobcovia majú povinnosť založiť OZV, ktorej členmi výrobcovia. Ďalej bolo spomenuté, že OZV mali na konci roka priestor na preskupenie trhu tak, aby mali vyrovnaný podiel zazmluvnených výrobcov a vyrovnaný podiel počtu zazmluvnených obcí bol zavedený kontrolný mechanizmus pre OZV.
Príloha č. 1
V rámci diskusie riešila problematika motivácie občanov k zvýšenej miere triedenia odpadov, k čomu bolo spomenuté, že dôležitú úlohu v tomto smere zohráva stanovenie reálnych nákladov odzrkadľujúcich skutočné náklady, ktoré vynaložené na triedený zber odpadov. Zúčastnené subjekty spomenuli, že v prípade osvety absentuje snaha MŽP SR - zákon o odpadoch je nastavený tak, že OZV majú v zmysle zákona o odpadoch povinnosť vykonávať propagačné a vzdelávacie aktivity s celoslovenským pôsobením so zameraním na konečného používateľa o nakladaní s vyhradeným prúdom odpadu, triedenom zbere komunálnych odpadov a predchádzaní vzniku odpadu.
V ďalšej fáze diskusie sa riešila otázka preukazovania funkčnosti systému združeného nakladania s vyhradeným prúdom odpadov, ktorý OZV preukazuje ministerstvu počas celej doby jej oprávneného pôsobenia a zároveň bolo spomenuté, že do budúcna plánujeme zo strany MŽP SR umožniť výrobcovi možnosť kontroly efektivity vynaložených finančných prostriedkov.
Vo veci problematiky KC bola diskutovaná jeho právna forma družstvo, ktorú navrhuje MŽP SR a kontrola činnosti KC MZP SR sa bude danou problematikou zaoberať v ďalšej novele zákona o odpadoch.
Ďalej bol v rámci diskusie riešený problém týkajúci sa financovania triedeného zberu a podiel OZV na daných nákladoch - MŽP SR vysvetlilo, že nakoľko ešte nie k dispozícií správy o činnosti OZV, nemá informáciu, ako sa s financiami vyzbieranými od zazmluvnených výrobcov nakladalo.
V ďalšej fáze diskusie sa riešila otázka preukazovania funkčnosti systému združeného nakladania s vyhradeným prúdom odpadov, ktorý OZV preukazuje ministerstvu počas celej doby jej oprávneného pôsobenia a zároveň bolo spomenuté, že do budúcna plánujeme zo strany MŽP SR umožniť výrobcovi možnosť kontroly efektivity vynaložených finančných prostriedkov.
Riešila sa problematika stavebného odpadu a drobného stavebného odpadu, kde zúčastnený subjekt poznamenal, že napriek percentuálnemu zastúpeniu tohto odpadu v celkovej produkcii odpadu, sa stavebný odpad rieši v zákone okrajovo. Poukázal na problémy recyklácie stavebného odpadu, kde sa tento bez triedenia iba rozdrví.
Spomenula sa problematika osvety a zo strany zúčastneného subjektu bola diskutovaná aj administratívna záťaž a jeho ponuka pomôcť pri riešení tohto problému.
Zúčastnené subjekty predložili aj návrh na úpravu zákona o odpadoch, týkajúcu sa odpadových pneumatík – predložený návrh bol čiastočne zapracovaný
V rámci diskusie bola navrhnutá úprava v prílohe č. 3, týkajúca sa cieľov zberu odpadových pneumatík vo výške 70%. – neakceptovaná požiadavka.
Následne sa v rámci diskusie riešila problematika nového výrobcu, ktorý vstúpi na trh, nakoľko je veľa takých, ktorí sa chcú vyhnúť plneniu si povinností.
Vo veci problematiky nakladania s fotovoltaickými panelmi subjekty poukázali na to, že z uvedeného výrobku ešte nevznikol odpad, nakoľko tieto výrobky majú určitú životnosť, a nie je teda možné splniť limity zberu. Zo strany MŽP SR bolo podotknuté, že táto problematika sa bude riešiť v ďalšej fáze novely zákona o odpadoch, nakoľko si uvedená problematika vyžaduje aj vzájomnú komunikáciu s Ministerstvom financií a Ministerstvom hospodárstva.
Vo veci plnenia evidenčných a ohlasovacích povinností bola zo strany zúčastnených subjektov prednesená požiadavka týkajúca sa potreby zosúladenia termínov hlásení ako aj požiadavka na usmernenie zo strany MŽP SR vo veci opätovného používania domácich elektrozariadení. Následne boli v rámci diskusie riešené požiadavky stanovenia spodného limitu pri batériách a akumulátoroch ako aj problémy plnenia limitov v zmysle zákona o odpadoch.
Následne sa v rámci diskusie riešila problematika fungovania a financovania OZV a vzájomných vzťahov medzi OZV a zazmluvnenými výrobcami.
Ďalej bola diskusia zameraná na problémy pri zbere bateriek firmami, ktoré nespĺňajú požiadavky ADR (predpisy pre prepravu nebezpečných nákladov).
Zúčastnené subjekty boli vyzvané, aby zaslali informácie o existujúcich problémoch ako aj návrhy z ich strany na riešenie predmetných problémov.
Zúčastnené subjekty boli oboznámené, že v priebehu 13. týždňa im bude zaslané vyhodnotenie pripomienok, pričom priestor na ďalšiu diskusiu v prípade sporných otázok bude v rámci MPK.
Vo veci navrhovaného zavedenia spodnej hranice 200 kg uvádzaných obalov na trh SR bol vznesený
Príloha č. 1
návrh, aby výrobcovia, ktorí spĺňajú daný limit, nemali povinnosť registrácie ani vedenia evidencie, ako to navrhuje MŽP SR, ale aby bol v takomto prípade stanovený určitý paušál a povinnosť vyplniť v rámci registrácie jednoduché tlačivo bol zavedený spodný limit 100 kg uvádzaných obalov na trh SR
Následne sa v rámci diskusie riešila problematika zdvojených platieb za odpad a vznikla požiadavka stretnutia MŽP SR, výrobcov obalov, OZV a zberových spoločností.
Ďalej boli prediskutované jednotlivé body zaslaných pripomienok, kde subjekty upozornili na niektoré otázky, napr.: autorizácia a súhlas na nakladanie s nebezpečným odpadom; definícia výrobku (obaly a neobalové výrobky); triedený zber PET fliaš; palety.
Prebehla aj diskusia ohľadom pneumatík, jej definície, definície výrobcu pneumatík a zmlúv medzi výrobcom a spracovateľom vozidiel subjekty sa v rámci stretnutia nezhodli a ostal rozpor medzi pripomienkujúcimi.
Predstavitelia ZMOS-u boli oboznámení s akceptovaním zaslaného návrhu týkajúceho sa možnosti výberu obce v prípade zavedenia množstvového zberu pri drobných stavebných odpadov. Uvedená problematika bola komunikovaná spolu s Ministerstvom financií Slovenskej republiky akceptovaná pripomienka.
Ďalej sa riešila problematika zberu odpadových pneumatík, ktorá bola prijatá v rámci pozmeňujúceho návrhu, ktorým sa spätný zber odpadových pneumatík, okrem zberu prostredníctvom distribútora, rozšíril aj o možnosť zberu na zbernom dvore a tiež na inom mieste v obci, ktorý zabezpečí výrobca na základe zmluvy s obcou. Ďalej boli subjekty oboznámené so schválenou úpravou zákona o odpadoch, ktorej cieľom bolo dosiahnuť, aby bolo zrejmé, že na úrovni obce sa zabezpečuje aj vykonávanie triedeného zberu viacvrstvových kombinovaných materiálov na báze lepenky. Uvedenú zmenu si, ako bolo spomenuté na stretnutí, vyžiadala aplikačná prax. Účinnosť uvedenej zmeny ako aj zmeny týkajúcej sa možnosti rozšíreného zberu odpadových pneumatík je od 1.5.2017.
Predstavitelia ANSDS predniesli problémy, ktoré vznikajú v rámci plnenia evidenčných povinností, konkrétne problém týkajúci sa požiadavky zo strany OZV vo veci uvádzania celého materiálového toku odpadov. Zároveň upozornili na potrebu úpravy § 5 vo vyhláške o evidenčnej a ohlasovacej povinnosti.
Následne boli riešené povinnosti týkajúce sa ohlasovania toho, kto vykonáva výkup vyhradeného prúdu odpadu a kto v prípade odpadov z obalov a odpadu z neobalových výrobkov povinnosť ohlásiť príslušnej OZV, ktorá podpísanú zmluvu s obcou, v ktorej sa výkup realizuje, druh a množstvo vykúpeného odpadu. Zo strany ANSDS bolo uvedené, že OZV požadujú údaje nielen o odpadoch, ktoré spadajú pod RZV, ale o všetkých 20-tkových odpadoch.
Ďalej bola prednesená požiadavka v prípade odpadu 20 01 40 kovy, zavedenia aj odpadu obaly z kovov. Uvedená požiadavka vyplynula z praxe.
Vo veci udeľovania súhlasov na prevádzkovanie zariadení na zber odpadov a prevádzkovanie zariadení na zhodnocovanie odpadov bola zo strany ANSDS upriamená pozornosť na existujúce problémy v prípade mesta Bratislava, ktoré je v zmysle zákona o odpadoch pri udeľovaní predmetných súhlasov účastníkom konania - k danej skutočnosti bolo poznamenané, že zo strany MŽP SR bolo vydané odporúčanie pre obce k uzatváraniu zmlúv podľa § 81 ods. 13 zákona o odpadoch, v zmysle ktorého sa obciam odporúča, aby v rámci vykonávaného konania vo veci udelenia súhlasu na prevádzkovanie zariadenia na zber odpadov (zberne, príp. výkupne) na jej území zaujali stanovisko nielen k zriadeniu zberne, ale aj ku konkrétnym odpadom, ktoré sa budú zberať resp. vykupovať. Zároveň sa odporúča obciam, aby účinnosť zmluvy podľa § 81 ods. 13 zákona o odpadoch bola podmienená vydaním súhlasu podľa § 97 ods. 7 písm. d) zákona o odpadoch. Uvedené odporúčanie je k dispozícii na internetovej stránke MŽP SR.
6.Vykonávacie predpisy
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov?
Áno
Nie
7.Transpozícia práva EÚ
Transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady 2012/19/EÚ zo 04.júla 2012 od odpade z elektrických
Príloha č. 1
a elektronických zariadení (OEEZ).
8.Preskúmanie účelnosti**
-
* vyplniť iba v prípade, ak materiál nie je zahrnutý do Plánu práce vlády Slovenskej republiky alebo Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky.
** nepovinné
9.Vplyvy navrhovaného materiálu
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy
Áno
Nie
Čiastočne
Vplyvy na podnikateľské prostredie
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
z toho vplyvy na MSP
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Sociálne vplyvy
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na životné prostredie
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na informatizáciu
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na služby verejnej správy pre občana, z toho
vplyvy služieb verejnej správy na občana
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
10.Poznámky
Predpokladá sa pozitívny dopad na podnikateľské prostredie a pozitívny dopad na životné prostredie.
11.Kontakt na spracovateľa
JUDr. Veronika Václavková, odbor odpadového hospodárstva, veronika.vaclavkova@enviro.gov.sk, tel.: +421 2 5956 2715
Ing. Jana Juríková, odbor odpadového hospodárstva, jana.jurikova@enviro.gov.sk, tel.: +421 2 5956 2528
12.Zdroje
-
13.Stanovisko Komisie pre posudzovanie vybraných vplyvov z PPK
-