Predložené návrhy majú vplyv na zvýšenie administratívnej záťaže.
Ide o:
1.zaznamenanie kumulovaného obratu do knihy pokladnice (vzťahuje sa na servisné organizácie),
2.zmeny v knihe pokladnice (ide o jednorazovú záťaž vzťahujúcu sa na podnikateľov používajúcich elektronické registračné pokladnice),
3.poskytnutie nástrojov a dokladov k pokladniciam na výzvu CÚ Bratislava v širšom rozsahu (vzťahuje sa na výrobcov, dovozcov a distribútorov pokladníc),
4.poskytnutie súčinnosti pri technickej expertíze na výzvu CÚ Bratislava (vzťahuje sa na výrobcov, dovozcov a distribútorov pokladníc),
5.sprístupnenie oznámenia o nepoužívaní registračnej pokladnice na predajnom mieste (ide o jednorazovú administratívnu záťaž, ktorá sa vzťahuje na podnikateľov),
6.oznámenie o aktualizácii vstavaného registračného programu alebo vlastného registračného programu (vzťahuje sa na výrobcov, dovozcov a distribútorov pokladníc, servisné organizácie a aj podnikateľov, ktorí si budú musieť cit. programy v rámci údržby pokladnice dať aktualizovať).
Náklady nie je možné vyčísliť s ohľadom na to, že
V prípade uvedenom v bode 1 nie je zrejmé, či si každá servisná organizácia predmetnú administratívnu záťaž premietne do ceny svojej služby, resp. v akej výške.
V prípade uvedenom v bode 2 ide o minimálne administratívne zaťaženie (prepísanie údajov kolónkach knihy ERP).
V prípade uvedenom v bode 3 a 4, uvedené povinnosti sa budú vyžadovať na základe výzvy CÚ Bratislava, t. j. ak nebude potrebné, výzva zaslaná nebude, resp. nemusí vždy dôjsť k zaslaniu výzvy v rovnakom rozsahu požadovaných nástrojov a dokladov.
V prípade uvedenom v bode 5, ide o jednorazovú administratívnu záťaž.
V prípade uvedenom v bode 6, ide o záťaž len v prípade, ak vôbec dôjde k aktualizácii vstavaného registračného programu alebo vlastného registračného programu.
V návrhu možno vyzdvihnúť propodnikateľské opatrenia, a to
-možnosť nahlasovania zmien súvisiacich so zákonom o používaní registračných pokladníc na ktoromkoľvek daňovom úrade a nie iba na miestne príslušnom - odstránenie administratívnej záťaže,
-aby pri prvom nesprávnom označení tovaru alebo služby na pokladničnom doklade, daňový úrad alebo colný úrad neuložil pokutu, ale podnikateľa na uvedenú skutočnosť upozornil a v prípade, že nedostatky nebudú odstránené až potom uložil pokutu, ktorú sa zároveň navrhuje ukladať v nižšej výške 20 eur – 100 eur.
-podnikateľ môže používať knihu pokladnice aj po zákonom doplnených niektorých údajov (podnikateľ novú knihu pokladnice nie je povinný kúpiť, postačuje ručné dopísanie údajov),
-odstránenie administratívnej záťaže z dôvodu zrušenia vyhotovovania dennej uzávierky z paragónov.