registračného programu (vzťahuje sa na výrobcov, dovozcov a distribútorov pokladníc, servisné organizácie a aj podnikateľov, ktorí si budú musieť cit. programy v rámci údržby pokladnice dať aktualizovať).
Náklady nie je možné vyčísliť s ohľadom na to, že:
V prípade uvedenom v bode 1 nie je zrejmé, či si každá servisná organizácia predmetnú administratívnu záťaž premietne do ceny svojej služby, resp. v akej výške.
V prípade uvedenom v bode 2 ide o minimálne administratívne zaťaženie (prepísanie údajov kolónkach knihy ERP).
V prípade uvedenom v bode 3 a 4, uvedené povinnosti sa budú vyžadovať na základe výzvy CÚ Bratislava, t. j. ak nebude potrebné, výzva zaslaná nebude, resp. nemusí vždy dôjsť k zaslaniu výzvy v rovnakom rozsahu požadovaných nástrojov a dokladov.
V prípade uvedenom v bode 5, ide o jednorazovú administratívnu záťaž.
V prípade uvedenom v bode 6, ide o záťaž len v prípade, ak vôbec dôjde k aktualizácii vstavaného registračného programu alebo vlastného registračného programu.
Navrhujú sa propodnikateľské opatrenia, a to
-možnosť nahlasovania zmien súvisiacich so zákonom o používaní registračných pokladníc na ktoromkoľvek daňovom úrade a nie iba na miestne príslušnom - odstránenie administratívnej záťaže,
-aby pri prvom nesprávnom označení tovaru alebo služby na pokladničnom doklade, daňový úrad alebo colný úrad neuložil pokutu, ale podnikateľa na uvedenú skutočnosť upozornil a v prípade, že nedostatky nebudú odstránené až potom uložil pokutu, ktorú sa zároveň navrhuje ukladať v nižšej výške 20 eur – 100 eur.
-podnikateľ môže používať knihu pokladnice aj po zákonom doplnených niektorých údajov (podnikateľ novú knihu pokladnice nie je povinný kúpiť, postačuje ručné dopísanie údajov),
-odstránenie administratívnej záťaže z dôvodu zrušenia vyhotovovania dennej uzávierky z paragónov.
Výdavky na plnenie úloh vyplývajúcich z navrhovaného zákona budú zabezpečené v rámci stanovených limitov kapitoly na príslušné rozpočtové roky, bez dodatočných požiadaviek na rozpočet verejnej správy a zvýšenia limitu počtu zamestnancov.