1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: 08R – Tvorba a implementácia politík
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: 08R – Tvorba a implementácia politík
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Finančné krytie návrhu je čiastočne zabezpečené v rozpočte kapitoly Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky a časť je uplatňovaná v rámci prioritných výdavkových titulov v rámci návrhu rozpočtu na roky 2018 až 2020.
2
2.2. Popis a charakteristika návrhu2.2.1. Popis návrhu:
Navrhovaná právna úprava rieši ochranu a podporu obetí trestných činov.
Návrh bude implementovať Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Návrh má negatívny vplyv na rozpočet v časti poskytovania odškodnenia obetiam trestných činov a v časti poskytovania podpory subjektom poskytujúcim pomoc obetiam trestných činov.
Na odškodnenia obetiam trestných činov boli v roku 2016 realizované výdavky vo výške 463 521 eur a na základe uvedeného predpokladáme približne rovnaký objem výdavkov vo výške cca 460 000 eur aj v nasledujúcich rokoch. Tento vplyv je rozpočtovo krytý.
Na poskytovanie podpory subjektom poskytujúcim pomoc obetiam trestných činov predpokladáme ročne výdavky vo výške cca 500 000 eur, a to na právne poradenstvo v sume cca 160 000 eur (cca 16 eur/hodina) a psychologické poradenstvo cca 340 000 eur (cca 17 eur/hodina) pre cca 3 540 osôb, z toho 3 000 dospelých a 540 detí, pričom právne poradenstvo by sa poskytovalo dospelým v rozsahu 3 hodín a deťom v rozsahu 3 hodín a psychologické poradenstvo by sa poskytovalo dospelým v rozsahu 5 hodín a deťom v rozsahu 10 hodín. Tento vplyv nie je rozpočtovo krytý a Ministerstvo spravodlivosti SR si ho uplatňuje v návrhu rozpočtu na roky 2018 až 2020 ako prioritný výdavkový titul.
3
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
4
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Bežné transfery (640)2 - 642
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom