1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy v eurách
(cash = ESA2010)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2017
2018
2019
2020
Príjmy verejnej správy celkom
0
-145 450
-145 450
-145 450
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na Sociálnu poisťovňu
0
-145 450
-145 450
-145 450
Výdavky verejnej správy celkom
0
93 806 010
121 732 547
153 430 309
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR (MPSVR SR – 07C06 Nesystémové dávky sociálneho poistenia)
0
-3 634 432
-6 432 199
-9 051 753
- vplyv na ŠR (MPSVR SR – 07E0301 Aparát ministerstva)
0
114 000
440 000
50 000
- vplyv na ŠR (MPSVR SR – 07E0401 Špecializovaná štátna správa)
0
125 000
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na Sociálnu poisťovňu
0
96 276 442
126 794 746
161 812 062
- vplyv na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou
0
925 000
930 000
620 000
Vplyv na počet zamestnancov
0
0
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
0
0
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
-3 395 432
-5 992 199
-9 001 753
z toho:
- vplyv na štátny rozpočet (MPSVR SR)
0
-3 395 432
-5 992 199
-9 001 753
- vplyv na rozpočet Sociálnej poisťovne
0
0
0
0
- vplyv na rozpočet Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou
0
0
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
93 951 460
121 877 996
153 575 759
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Zvýšené výdavky rozpočtu Sociálnej poisťovne nie zahrnuté v návrhu rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2018 a rozpočtového výhľadu na roky 2019 a 2020. Predpokladá sa však, že sa po začatí legislatívneho procesu predmetnej novely zapracujú v ďalších fázach prípravy a schvaľovania príslušných rozpočtov.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Účelom navrhovanej právnej úpravy je najmä zavedenie minimálnej miery valorizácie dôchodkov, ktorá by bola akceptovateľná dôchodcovskou verejnosťou. Účinnosť všetkých opatrení sa predpokladá od 1. januára 2018, pričom sa navrhuje:
A) Pre obdobie rokov 2018 2021 zaviesť minimálnu valorizačnú pevnú sumu na úrovni 2 % z priemerného dôchodku daného druhu a minimálne percento na valorizáciu úrazovej renty vo výške 2 % .
B) Uplatnenie jednotnej sadzby na úrazové poistenie vo výške 0,8 % aj po 31. decembri 2017.
C) Zavedenie možnosti povolenia splátkového kalendára dlžného poistného aj osobám, ktoré v súčasnosti nie povinné odvádzať poistné a predĺženie maximálnej doby splatnosti zo súčasných 18 mesiacov na 24 mesiacov.
D) Zjednotenie hraníc uplatňovaných v rámci konania o predpísaní poistného a penále a zavedenie hranice, od ktorej sa budú vymáhať preplatky na dávkach. Zvýšenie sumy úhrnu dlžného poistného, kedy Sociálna poisťovňa nepredpíše poistné/penále z doterajších 3,32 eur na 5 eur. Sociálna poisťovňa bude vymáhať preplatky na dávkach, ktoré sú minimálne vo výške 5 eur.
E) Ustanovenie možnosti presunu voľných finančných prostriedkov medzi fondmi Sociálnej poisťovne.
F) Zavedenie jednotných podmienok nároku na dávku v nezamestnanosti a dĺžky poberania v prípade pracovnoprávneho pomeru na dobu určitú a neurčitú. Jednotne bude stanovený vznik nároku na dávku v nezamestnanosti, a to získanie najmenej 2 rokov poistenia v nezamestnanosti z posledných 4 rokov (pre zamestnancov s pracovnoprávnym pomerom na dobu neurčitú v súčasnosti platí najmenej 2 roky poistenia z posledných 3 rokov) a obdobie poberania dávky v nezamestnanosti bude najviac 6 mesiacov (pre zamestnancov s pracovnoprávnym pomerom na dobu určitú v súčasnosti platí maximálna dĺžka výplaty dávky v nezamestnanosti po dobu 4 mesiacov).
G) Úprava podmienok nároku na vyrovnávací príplatok tak, aby vznikol nárok aj pre poberateľov, ktorým bol pôvodne priznaný predčasný starobný dôchodok.
H) Vytvorenie iba jedného prístupového bodu k elektronickej výmene informácií o sociálnom zabezpečení (EESSI) v rámci EÚ a EHP za SR, ktorým bude Sociálna poisťovňa.
3
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
x kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Navrhované zmeny si vyžiadajú zmenu informačného systému Sociálnej poisťovne, Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR (ďalej len „MPSVR SR“), Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej len „UPSVR“), Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou („ÚDZS“) a zdravotných poisťovní. Predpokladaný objem kapitálových a prevádzkových výdavkov u jednotlivých dotknutých subjektov je uvedený v tabuľke nižšie v eur:
Tabuľka č. 2
Rok
2017
2018
2019
2020
Sociálna poisťovňa
0
1 850 000
1 500 000
500 000
z toho:
kapitálové výdavky
0
1 850 000
1 250 000
0
prevádzkové náklady
0
0
250 000
500 000
MPSVR SR/UPSVR
0
239 000
440 000
50 000
z toho:
kapitálové výdavky
0
59 000
390 000
0
prevádzkové náklady
0
180 000
50 000
50 000
ÚDZS
0
925 000
930 000
620 000
z toho:
kapitálové výdavky
0
840 000
750 000
400 000
prevádzkové náklady
0
85 000
180 000
220 000
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Predmetný vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony priamy vplyv na rozpočet verejnej správy v rokoch 2018 2020. Kvantifikácia predpokladá negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy na úrovni cca 94,0 mil. eur v roku 2018; cca 121,9 mil. eur v roku 2019 a cca 153,6 mil. eur v roku 2020.
2.2.4.1 Kvantifikácia príjmov
B) Uplatnenie jednotnej sadzby na úrazové poistenie vo výške 0,8 % aj po 31. decembri 2017. Nebude mať vplyv v porovnaní s návrhom rozpočtu Sociálnej poisťovne, nakoľko z dôvodu realistickosti a nemožnosti použitia iného vhodného predpokladu bola pri zostavovaní rozpočtu použitá sadzba 0,8 %.
C) Úprava podmienok na povolenie splátkového kalendára dlžného poistného. Možný vplyv na rozpočet Sociálnej poisťovne nie je možné kvantifikovať, nakoľko v informačnom systéme nie evidované žiadosti o splátkové kalendáre a nie je možné posúdiť platobnú schopnosť dlžníkov.
4
D) Zjednotenie hraníc uplatňovaných v rámci konania o predpísaní poistného a penále. Celkovo možno očakávať mierne negatívny vplyv na príjmy Sociálnej poisťovne, nakoľko predpokladaná suma nepredpísaného poistného a penále sa mierne zvýši. Zavedenie hranice, od ktorej bude Sociálna poisťovňa vymáhať preplatky na dávkach zanedbateľný finančný vplyv na hospodárenie Sociálnej poisťovne.
Príjmy rozpočtu Sociálnej poisťovne predpokladá sa mierny pokles príjmov Sociálnej poisťovne vplyvom zjednotenia hraníc na predpísanie poistného a penále - v roku 2018 cca o 0,15 mil. eur; cca o 0,15 mil. eur v roku 2019 a cca o 0,15 mil. eur v roku 2020.
Tabuľka č. 3
Vplyv na rozpočet Sociálnej poisťovne
Príjmy (v eurách)
2017
2018
2019
2020
poznámka
Daňové príjmy (100)1
0
-145 450
-145 450
-145 450
Sankcie súvisiace so zdravotným poistením a sociálnym poistením (170)
0
-145 450
-145 450
-145 450
Nedaňové príjmy (200)1
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
0
-145 450
-145 450
-145 450
2.2.4.2 Kvantifikácia výdavkov
A) Zavedenie minimálnej valorizačnej pevnej sumy na úrovni 2 % z priemernej sumy dôchodku daného druhu a minimálneho percenta (2 %) na valorizáciu úrazovej renty. Od roku 2018 do roku 2021 sa budú dôchodkové dávky a vybrané nesystémové dávky zvyšovať o percento rastu dôchodcovskej inflácie (valorizuje sa percentuálne), minimálne však o 2 % z priemerného dôchodku (daného druhu), ktoré sa premení na pevnú sumu. O minimálne percento 2 % sa budú v rokoch 2018 2021 valorizovať aj niektoré úrazové dávky. Na základe údajov Sociálnej poisťovne boli vypočítané skutočné a odhadované minimálne pevné sumy zvýšenia dôchodkov daného druhu, ktoré sú uvedené v tabuľke nižšie.
v eur
Odhad minimálnych pevných súm zvýšenia ako 2 % z priemeru
Nekrátené dôchodky
S2018
O2019
O2020
starobný dôchodok
8,4
8,7
8,9
predčasný starobný dôchodok
8,2
8,5
8,8
invalidný dôchodok do 70 %
4,1
4,2
4,3
invalidný dôchodok nad 70 %
7,2
7,4
7,6
vdovský a vdovecký dôchodok
5,4
5,5
5,7
sirotský dôchodok
2,6
2,8
2,8
Krátené dôchodky
starobný dôchodok
2,6
2,7
2,7
predčasný starobný dôchodok
3,0
3,1
3,2
invalidný dôchodok do 70 %
1,7
1,8
1,8
invalidný dôchodok nad 70 %
2,7
2,8
2,8
5
vdovský a vdovecký dôchodok
2,4
2,4
2,5
sirotský dôchodok
1,3
1,4
1,4
S – skutočnosť, O - odhad
Následne sa u každého poistenca prepočítalo percentuálne zvýšenie jeho dôchodku na základe skutočného a odhadovaného rastu spotrebiteľských cien za domácnosti dôchodcov (rok 2018 ŠÚ SR, roky 2019 a 2020 makroekonomická prognóza IFP jún 2017) a urobilo sa porovnanie medzi percentuálnym zvýšením dôchodku a zvýšením dôchodku o minimálnu pevnú sumu, pričom dôchodcovi sa priznala vyššia z týchto dvoch súm zvýšenia dôchodku.
Ukazovatele relevantné na určenie percenta zvyšovania dôchodkových dávok podľa aktuálnej makroekonomickej prognózy IFP (jún 2017) spolu s údajmi zverejnenými ŠÚ SR za rok 2017.
% zmena
2017
2018
2019
2020
Dôchodcovská inflácia
0,8
1,8
1,8
2,1
Percento zvyšovania dôchodkových dávok (súčasný zákon) podľa aktuálnej prognózy IFP a ŠÚSR ( v %)
2,0
0,8
1,8
1,8
V rokoch 2018 2021sa predpokladajú zvýšené výdavky na dôchodkové dávky z titulu zavedenia minimálnej valorizačnej pevnej sumy v celkovej výške 520 mil. eur. Výdavky na minimálnu valorizáciu sa budú prenášať aj za horizont rokov 2018 2021. Celkovo predpokladáme, že výdavky na minimálnu valorizáciu budú predstavovať približne 3,5 mld. eur.
Graf1: Odhad zvýšených výdavkov na valorizáciu z titulu zavedenia minimálnej valorizácie
Zdroj: MPSVR SR
E) Ustanovenie možnosti presunu voľných finančných prostriedkov medzi fondmi Sociálnej poisťovne bez časového obmedzenia. Predmetné opatrenie je neutrálne vzhľadom na celkovú bilanciu Sociálnej poisťovne. Nakoľko sa v rozpočte Sociálnej poisťovne na rok 2017 a rozpočtovom výhľade na roky 2018 a 2019, ako aj v rozpočte verejnej správy na roky 2017 2019 výška transferu určila vzhľadom na celkovú bilanciu Sociálnej poisťovne, predkladané opatrenie by nemalo zakladať dodatočné výdavky v aktuálnom návrhu rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2018 a rozpočtového výhľadu na roky 2019 a 2020, ani v návrhu rozpočte verejnej správy na roky 2018 – 2020.
F) Zavedenie jednotných podmienok nároku na dávku v nezamestnanosti a dĺžky poberania v prípade pracovnoprávneho pomeru na dobu určitú a neurčitú.
6
F1) Na základe štatistických údajov Sociálnej poisťovne z roku 2016 sa predpokladá, že z dôvodu zjemnenia podmienok nároku pre osoby v pracovnom pomere na dobu neurčitú vznikne nárok na dávku v nezamestnanosti 3 856 osobám, ktoré budú poberať dávku v nezamestnanosti v priemere 5 mesiacov. Priemerná mesačná suma dávky v nezamestnanosti sa predpokladá na úrovni 444 eur v roku 2018; 462 eur v roku 2019 a 483 eur v roku 2020.
F2) Na základe štatistických údajov v Sociálnej poisťovni z roku 2016 sa predpokladá, že predĺženie podporného obdobia poberania dávky v nezamestnanosti pre osoby v pracovnoprávnom pomere na dobu určitú sa dotkne 614 poberateľov, ktorým bude dávka vyplácaná v priemere o 2 mesiace dlhšie v porovnaní so súčasným právnym stavom. Priemerná mesačná suma dávky sa očakáva v roku 2018 na úrovni 402 eur v roku 2018; 418 eur v roku 2019 a 437 eur v roku 2020.
G) Úprava podmienok nároku na vyrovnávací príplatok tak, aby vznikol nárok aj poberateľom, ktorým bol priznaný predčasný starobný dôchodok. Na základe štatistických údajov Sociálnej poisťovne sa predpokladá 252 poberateľov vyrovnávacieho príplatku v roku 2018; 242 poberateľov v roku 2019 a 230 poberateľov v roku 2020. Priemerná mesačná suma vyrovnávacieho príplatku sa očakáva na úrovni 103 eur pre rok 2018 až 2020.
H) Vytvorenie jedného prístupového bodu k elektronickej výmene informácií o sociálnom zabezpečení (EESSI) v rámci a EHP za SR, ktorým bude Sociálna poisťovňa. Predpokladajú sa zvýšené kapitálové a prevádzkové výdavky v Sociálnej poisťovni, MPSVR SR, UPSVR a UDZS.
Prehľad výdavkov v závislosti od prijatého opatrenia:
Tabuľka: Výdavky
v €
Návrh zmeny
2017
2018
2019
2020
zmeny v dávkach v nezamestnanosti
0
9 054 132
9 421 191
9 849 427
vyrovnávací príplatok
0
312 077
299 693
284 832
minimálna valorizácia - dôchodkové dávky
0
84 976 310
115 403 107
150 915 053
minimálna valorizácia - nesystémové dávky*
0
-3 946 509
-6 731 892
-9 336 585
minimálna valorizácia - úrazové dávky
0
396 000
470 448
547 582
prístupový bod EESSI výdavky Sociálnej poisťovne
0
1 850 000
1 500 000
500 000
prístupový bod EESSI - ÚDZS
0
925 000
930 000
620 000
prístupový bod EESSI - MPSVR/ÚPSVR
0
239 000
440 000
50 000
ÚDZS- Úrad na dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, ÚPSVR – úrad práce sociálnych vecí a rodiny
* V prípade tzv. nesystémových dávok príde z titulu zavedenia minimálnej valorizácie k úspore výdavkov
Pozn.: V prípade, že sa dané opatrenie nenachádza v Tabuľke - Výdavky, jeho vplyv na verejné financie môžeme charakterizovať ako zanedbateľný.
Výdavky štátneho rozpočtu predpokladá sa zníženie výdavkov z rozpočtovej kapitoly Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky. Výdavky poklesnú z dôvodu garancie minimálnej valorizácie a tým nižšieho počtu poberateľov minimálneho dôchodku a nižšieho priemerného doplatku do sumy minimálneho dôchodku. Rast kapitálových a prevádzkových výdavkov súvisí so zavedením jedného prístupového bodu EESSI. Celkový vplyv predstavuje pokles cca o 3,4 mil. eur v roku 2018; cca o 6,0 mil. eur v roku 2019 a cca o 9,0 mil. eur v roku 2020.
7
Tabuľka č. 4A
Vplyv na štátny rozpočet MPSVR SR (cash = ESA2010)
Výdavky štátneho rozpočtu MPSVR SR (v eurách)
2017
2018
2019
2020
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
-3 454 432
-6 382 199
-9 001 753
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)
0
180 000
50 000
50 000
Rutinná a štandardná údržba (635)
0
180 000
50 000
50 000
Bežné transfery (640)
0
-3 634 432
-6 432 199
-9 051 753
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
0
-3 634 432
-6 432 199
-9 051 753
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
59 000
390 000
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)
0
59 000
390 000
0
Nákup strojov, prístrojov, zariadení, techniky a náradia (713)
0
59 000
390 000
0
Rekonštrukcia a modernizácia (718)
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky štátneho rozpočtu MPSVR SR celkom
0
-3 395 432
-5 992 199
-9 001 753
Výdavky Sociálnej poisťovne predpokladá sa zvýšenie výdavkov vplyvom minimálneho valorizačného mechanizmu, zmien v oblasti dávok v nezamestnanosti a zavedenia jedného prístupového bodu EESSI. Celkový vplyv predstavuje nárast v roku 2018 cca o 96,3, mil. eur, v roku 2019 o 127,0 mil. eur a v roku 2020 cca o 161,8 mil. eura.
Tabuľka č. 4B
Vplyv na rozpočet Sociálnej poisťovne (cash = ESA2010)
Výdavky Sociálnej poisťovne (v eurách)
2017
2018
2019
2020
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
94 426 442
125 544 746
161 812 062
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)
0
0
250 000
500 000
Rutinná a štandardná údržba (635)
0
0
250 000
500 000
Bežné transfery (640)
0
94 426 442
125 294 746
161 312 062
8
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
0
94 426 442
125 294 746
161 312 062
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
1 850 000
1 500 000
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)
0
1 850 000
1 500 000
0
Nákup strojov, prístrojov, zariadení, techniky a náradia (713)
0
1 850 000
1 500 000
0
Rekonštrukcia a modernizácia (718)
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky Sociálnej poisťovne celkom
0
96 276 442
127 044 746
161 812 062
Výdavky Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou predpokladá sa rast kapitálových a prevádzkových výdavkov súvisiaci so zavedením jedného prístupového bodu EESSI. Celkový vplyv predstavuje nárast cca o 0,9 mil. eur v roku 2018; cca o 0,9 mil. eur v roku 2019 a cca o 0,6 mil. eur v roku 2020.
Tabuľka č. 4C
Vplyv na rozpočet Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (cash = ESA2010)
Výdavky Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (v eurách)
2017
2018
2019
2020
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
85 000
180 000
220 000
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)
0
85 000
180 000
220 000
Rutinná a štandardná údržba (635)
0
85 000
180 000
220 000
Bežné transfery (640)
0
0
0
0
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
0
0
0
0
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
840 000
750 000
400 000
Obstarávanie kapitálových aktív (710)
0
840 000
750 000
400 000
Nákup strojov, prístrojov, zariadení, techniky a náradia (713)
0
840 000
750 000
400 000
Rekonštrukcia a modernizácia (718)
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou celkom
0
925 000
930 000
620 000
9
Tabuľka č. 4D
Vplyv na rozpočet verejnej správy (cash = ESA2010)
Výdavky rozpočet verejnej správy (v eurách)
2017
2018
2019
2020
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
91 057 010
119 342 547
153 030 309
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)
0
265 000
480 000
770 000
Rutinná a štandardná údržba (635)
0
265 000
480 000
770 000
Bežné transfery (640)
0
90 792 010
118 862 547
152 260 309
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
0
90 792 010
118 862 547
152 260 309
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
2 749 000
2 640 000
400 000
Obstarávanie kapitálových aktív (710)
0
2 749 000
2 640 000
400 000
Nákup strojov, prístrojov, zariadení, techniky a náradia (713)
0
2 749 000
2 640 000
400 000
Rekonštrukcia a modernizácia (718)
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
0
93 806 010
121 982 547
153 430 309
10
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2016
2017
2018
2019
poznámka
Počet zamestnancov celkom
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
Osobné výdavky celkom (v eurách)
0
0
0
0
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0