K bodu 71Vzhľadom k tomu, že finančný agent vykonáva finančné sprostredkovanie na základe zmluvy s finančnou inštitúciou alebo navrhovateľom, nie je možné, aby v súvislosti s výkonom svojej činnosti prijímal peňažné plnenie od inej osoby, ako je finančná inštitúcia alebo navrhovateľ. Návrh zákona upravuje skutočnosť, že pri poskytovaní finančného sprostredkovania musí byť neprofesionálny klient písomne informovaný o existencii a povahe odmeny, ktorú prijíma finančný agent za finančné sprostredkovanie.
V súlade s článkom 17 bodom 3 smernice sa stanovuje, že finančný agent nesmie byť odmeňovaný ani nesmie odmeňovať alebo posudzovať výkonnosť svojich zamestnancov spôsobom, ktorý by bol v rozpore s ich povinnosťou konať v súlade s najlepšími záujmami klientov. Za týmto účelom nesmie zaviesť žiadne mechanizmy v podobe odmien, cieľov predaja, ani iných nástrojov, ktoré môžu byť pre finančného agenta alebo jeho zamestnancov stimulom, aby klientovi odporúčali určitý finančný produkt, ak mu môžu ponúknuť finančný produkt, ktorý by lepšie spĺňal jeho potreby.
K bodu 72
Navrhovanou úpravou ustanovenia sa zvýši transparentnosť informovania potenciálneho klienta tým, že finančný agent bude musieť bez požiadania klienta mu oznámiť obchodné mená finančných inštitúcií, ktoré zastupuje.
K bodu 73
Poznámka pod čiarou k odkazu 38 sa vypúšťa z dôvodu nadbytočnosti.
K bodu 74
V zmysle čl. 19 bod 3 smernice musí byť klient informovaný aj o všetkých iných platbách, ako sú bežné platby za finančnú službu (napr. poistné) alebo iné pravidelné platby, ak ich má po uzavretí poistnej zmluvy uhradiť.
K bodu 75
Úprava v čl. 19 bod 1 smernice vyžaduje, aby bol klient informovaný, (tak ako to upravuje ustanovenie § 33 ods. 4 v prípade finančného agenta) o kvalifikovanej účasti finančného poradcu na základnom imaní alebo hlasovacích právach finančnej inštitúcií, ako aj o kvalifikovanej účasti finančnej inštitúcie v sektoroch v ktorých má finančný poradca udelené povolenie na vykonávanie činnosti.
K bodom 76 až 80
Návrh zákona podrobnejšie ustanovuje podmienky, za ktorých môžu byť informácie poskytované klientom na inom trvanlivom médiu ako písomne, alebo prostredníctvom webového sídla. Ustanovujú sa jednotné pravidlá, ktoré by klientovi umožnili voľbu média, prostredníctvom ktorého sa poskytujú informácie a ktoré v prípade potreby umožňujú využiť elektronickú komunikáciu s prihliadnutím na okolnosti transakcie. Klient by však mal mať možnosť prijať informácie aj v písomnej forme. V záujme zaistenia prístupu klienta k informáciám musia byť všetky informácie poskytované pred uzavretím zmluvy bezplatne.
Navrhovaná úprava odseku 11 vyplynula z aplikácie zákona v praxi. Ide o prípady, kde klient neposkytne finančnému agentovi alebo finančnému poradcovi súčinnosť, napr. podpísaním záznamu z rokovania s finančným agentom alebo finančným poradcom, nakoľko mu takúto povinnosť neukladá žiaden všeobecne záväzný právny predpis.
K bodu 81
Ide o legislatívno-technickú úpravu textu.