Príloha č. 2
1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: verejné zdravotné poisťovne
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na rozpočet verejného zdravotného poistenia
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: rozpočet verejného zdravotného poistenia
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
Príloha č. 2
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy: Navrhovanou úpravou sa predpokladá vplyv na rozpočet verejnej správy vo vzťahu k doplneniu preventívnej prehliadky pre dorast a dospelých, tento vplyv je rozpočtovo zabezpečený zo zdrojov verejného zdravotného poistenia, na ťarchu zdravotných poisťovní. Navrhovaná úprava nezakladá vplyv na štátny rozpočet.
Doplnením preventívnej prehliadky pre dorast a dospelých o vyšetrenie ALT sa predpokladá pozitívny vplyv pre poskytovateľov spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek, ktorí prevádzkujú biochemické laboratórium. Ročne preventívnu prehliadku pre dorast a dospelých absolvuje ročne v priemere cca 20% všetkých poistencov, t. j. cca 803 000 poistencov. Ak po prijatí zákona bude absolvovať ročne rovnaký počet poistencov by pozitívny pre poskytovateľov spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek, ktorí prevádzkujú biochemické laboratórium bol predpokladaným odhadom 313 170 eur.
Financovanie zvýšených výdavkov je v plnej miere zabezpečené v rozpočte verejného zdravotného poistenia.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Návrhom zákona sa dopĺňa preventívna prehliadka o dorast a dospelých o vyšetrenie ALT, ktorého výsledok je ukazovateľ poukazujúci na možné choroby pečene. Vyšetrenie budú v rámci preventívnej prehliadky indikovať všeobecný lekári pre dospelých a priamo vyšetrenie budú vykonávať poskytovatelia spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek, ktorí prevádzkujú biochemické laboratórium.
.......................................................................................................................................................
2.2.2. Charakteristika návrhu:
x nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Príloha č. 2
3
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financieUveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Doplnením preventívnej prehliadky pre dorast a dospelých o vyšetrenie ALT sa predpokladá pozitívny vplyv pre poskytovateľov spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek, ktorí prevádzkujú biochemické laboratórium.
Ročne preventívnu prehliadku pre dorast a dospelých absolvuje ročne v priemere cca 20% všetkých poistencov, t. j. cca 803 000 poistencov. Ak po prijatí zákona bude absolvovať ročne rovnaký počet poistencov by pozitívny pre poskytovateľov spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek, ktorí prevádzkujú biochemické laboratórium bol predpokladaným odhadom 313 170 eur.
Navrhovanou úpravou sa predpokladá odhadom počet poistencov, ktorí absolvujú ročne preventívnu prehliadku pre dorast a dospelých (20% = 803 000 poistencov ročne). Pri výpočte sme finančného vplyvu sme použili priemer výšky úhrady za vyšetrenie ALT, ktorú zdravotné poisťovne uhrádzajú poskytovateľom zdravotnej starostlivosti a vykonanie tohto vyšetrenia. Priemerná cena za vyšetrenie je 0,39 eur za jedno vyšetrenie ALT.
Príloha č. 2
4
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
Príloha č. 2
5
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
platby zdravotných poisťovní za služby - poskytovanie zdravotnej starostlivosti
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom