Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
Výber správnych poplatkov prostredníctvom služby E-kolok zabezpečuje Slovenská pošta. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky zabezpečuje len evidenciu týchto správnych poplatkov.
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:Výdavky sú zabezpečené v rámci limitu výdavkov kapitoly Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky na rok 2017.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Predmetom úpravy sú príjmy, ktoré predstavujú a budú predstavovať príjem rozpočtu verejnej správy na základe správnych poplatkov, ktoré sú ustanovené zákonom č. 422/2015 Z. z. o uznávaní dokladov o vzdelaní a o uznávaní odborných kvalifikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákona o uznávaní“). Predmetný právny predpis zrušil, premenoval a ponechal niektoré v súčasnosti existujúce položky, ktoré sú ustanovené zákonom o správnych poplatkoch.
Návrh bude implementovaný v najväčšej miere Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR, a inými ústrednými orgánmi štátnej správy, ktorí sú príslušnými orgánmi podľa §50 zákona o uznávaní.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financieUveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty. Návrhom zákona nie je možné kvalifikovane vyjadriť charakter a rozsah celkových príjmov a prínosov, pretože nie je možné konkrétne určiť počet vybraných správnych poplatkov. Správne poplatky za jednotlivé služby podľa zákona o uznávaní sú nepravidelné a závislé od vonkajších vplyvov ako je napr. zmena legislatívy na úrovni Európskej únie a Slovenskej republiky a i.
Na základe štatistického zisťovania Strediska na uznávanie dokladov o vzdelaní Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR je možné určiť, že príjem štátneho rozpočtu v roku 2016 z vyberaných správnych poplatkov bol 115 369,50,- EUR. Predpokladaný príjem štátneho rozpočtu v roku 2017 bude 114 275,- EUR. Uvedená suma s najväčším predpokladom odrzkadluje už aj výšku vyberaného správneho poplatku v nasledujúcich rokoch, vzhľadom na to, že sa v roku 2017 vyberajú už len správne poplatky podľa nového zákona o uznávaní. Predpokladaný odhad výšky vyberaného správneho poplatku v rokoch 2018 a 2019 je 115 250,- EUR. Rozdiel oproti roku 2016 a odhadovaným príjmom v roku 2018 je -119,50 EUR.
Novou právnou úpravou sa upravujú už existujúce správne poplatky. Ich vplyv na rozpočet verejnej správy sa predpokladá len minimálny (-119,50,-EUR).
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Tabuľka č. 4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Materiál nemá vplyv na výdavky rozpočtu verejnej správy.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Nedaňové príjmy (200)1 (201004)
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom