DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
právneho predpisu s právom Európskej únie
1.Predkladateľ právneho predpisu: poslanci Národnej rady Slovenskej republiky
2. Názov návrhu právneho predpisu: Návrh ústavného zákona o záväzných pravidlách pre financovanie obrany Slovenskej republiky
3.Problematika návrhu právneho predpisu:
a)nie je upravená v práve Európskej únie
b)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
Bezpredmetné
5.Stupeň zlučiteľnosti návrhu právneho predpisu s právom Európskej únie:
Stupeň zlučiteľnosti - úplný
Doložka vybraných vplyvov
1. Základné údaje
Názov materiálu
Návrh ústavného zákona o záväzných pravidlách pre financovanie obrany Slovenskej republiky
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky
Materiál nelegislatívnej povahy
💧 Materiál legislatívnej povahy
Charakter predkladaného materiálu
Transpozícia práva EÚ
Termín začiatku a ukončenia PPK
Materiál nebol predmetom PPK
Predpokladaný termín predloženia na MPK*
Materiál nebol predmetom MPK
Predpokladaný termín predloženia na Rokovanie vlády SR*
Materiál nebol predkladaný na rokovanie vlády Slovenskej republiky
2. Definícia problému
V súčasnosti si viaceré členské štáty NATO neplnia svoje záväzky ohľadom výšky nákladov vynakladaných na vlastnú obranu, čím sa v prípade spoločnej obrannej akcie oslabuje obranyschopnosť aliancie ako celku. Dlhodobé ignorovanie vlastných záväzkov jednotlivými krajinami môže mať za následok rozpad systému kolektívnej obrany ako ho poznáme v súčasnosti. Slovenská republika je jednou z takýchto krajín a neplnením si svojich záväzkov voči spojencom sa môže ako malý štát ocitnúť bez medzinárodnej garancie vojenskej pomoci v prípade napadnutia. Preto by Slovenská republika mala mať ambíciu napĺňať svoje medzinárodné záväzky aspoň postupne.
3. Ciele a výsledný stav
Cieľom je zabezpečiť stabilnú a predvídateľnú úroveň financovania obrany Slovenskej republiky na cieľovej úrovni najmenej 2% hrubého domáceho produktu.
4. Dotknuté subjekty
Daňovníci, vojaci.
5. Alternatívne riešenia - nepredkladajú sa
6. Vykonávacie predpisy
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov? Áno 💧 Nie
7. Transpozícia práva EÚ
8. Preskúmanie účelnosti**
9. Vplyvy navrhovaného materiálu
Pozitívne
Žiadne
💧 Negatívne
Vplyvy na rozpočet verejnej správy z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy
Áno
💧 Nie
Čiastočne
💧 Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na podnikateľské prostredie z toho vplyvy na MSP
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Sociálne vplyvy
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na životné prostredie
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na informatizáciu
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na služby pre občana z toho vplyvy služieb verejnej správy na občana vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
10. Poznámky
Prijatie predkladaného návrhu zákona sa nezaobíde bez negatívnych vplyvov na štátny rozpočet. V roku 2018 sa predpokladá nárast výdavkov o 36 479 751 eur, v roku 2019 o 66 694 678 eur, v r. 2020 o 133 396 745 eur, v r. 2021 o 172 617 438 eur.
11. Kontakt na spracovateľa
lubomir_galko@nrsr.sk
12. Zdroje
13. Stanovisko Komisie pre posudzovanie vybraných vplyvov z PPK
Materiál nebol predmetom PPK