Nie je možné vylúčiť, že nedôjde k čiastkovej úprave cenníkov účastníkov trhu. Zavádzané zmeny pôsobia skôr pozitívne na vnútornú infraštruktúru trhu a harmonizáciu vykazovaných údajov o transakciách s finančnými nástrojmi. V prípade, že by sa využívali služby poskytovateľov služieb vykazovania údajov, určite dôjde aj k finančnej kompenzácii za poskytnuté služby, ktorých výšku teraz nie je možné určiť. Poznamenávame, že dotknuté subjekty už v súčasnosti vykazujú údaje o transakciách s finančnými nástrojmi, do budúcna sa mení len štruktúra vykazovaných údajov.
Ten istý neurčitý záver máme aj v prípade organizovania organizovaného obchodného systému, kde predpokladáme, že táto možnosť bude využívaná len obchodníkmi s cennými papiermi v štátoch s veľmi dobre rozvinutým kapitálovým trhom, nakoľko na malých trhoch by organizácia tohto typu trhu bola neekonomická (s ohľadom na počet obchodovaných finančných nástrojov a ich likviditu).
Pri priamych finančných nákladoch nepredpokladáme zavedenie žiadnych poplatkov, odvodov, daní a podobne. Pri alternatíve prenesenia nákladov na implementáciu smernice MiFID II na klientov obchodníkov a bánk prostredníctvom zvýšenia poplatkov spojených s úkonmi s finančnými nástrojmi predpokladáme ročné zvýšenie nákladov na jeden subjekt v rozpätí 0 – 5000 Eur v závislosti od počtu vykonaných úkonov. Celkové priame náklady sme vyčíslili podľa vzorca ako súčin počtu subjektov * maximálne odhadované náklady, t.j.: 30*5 000=150 000 Eur.