IV.Zabezpečenie výkonu SK PRES z organizačného, koordinačného, personálneho, komunikačného a prezentačného hľadiska Základným východiskom organizačného zabezpečenia SK PRES bol „Návrh na logisticko-organizačné zabezpečenie predsedníctva SR v Rade Európskej únie v roku 2016“, ktorý vláda SR schválila v júli 2013. Materiál zadefinoval základné parametre a princípy, ktorými sa riadila príprava, organizácia a výkon SK PRES:
-organizačná jednotnosť,
-logistická efektívnosť,
-finančná udržateľnosť,
-účelná spolupráca so súkromným sektorom,
-prezentácia Slovenska a propagácia slovenských produktov („made in Slovakia“).
Organizačno-logistické zabezpečenie SK PRES Centralizovaný model organizačného zabezpečenia predsedníckych podujatí na Slovensku, ktorý vychádzal z reálneho stavu konferenčných a ubytovacích kapacít, dopravnej infraštruktúry, ale aj z trendu a skúseností predchádzajúcich predsedníctiev, priniesol výhody vyplývajúce z efektívnej a finančne menej náročnej organizácie, jednoduchšej logistiky a jasnej koordinácie. Takýto model sa tiež ukázal ako vysoko efektívny pre účelné zabezpečenie bezpečnosti podujatí a občanov SR počas konania SK PRES.
V záujme čo najjednoduchšieho logistického riešenia a zabezpečenia bezpečnosti, ako aj čo najefektívnejšieho vynakladania verejných prostriedkov boli podujatia na vysokej úrovni, ako aj pracovné a expertné zasadnutia v rámci SK PRES organizované prednostne v Bratislave, v priestoroch v správe štátu. Centrálne predsednícke konferenčné objekty boli:
-budova Slovenskej filharmónie – Reduta, v ktorej sa konali podujatia na vysokej úrovni (kategória „A“);
-Bratislavský hrad, ktorý hostil Bratislavský samit, galavečere počas ministerských podujatí a väčšinu podujatí parlamentnej dimenzie SK PRES;
-historická budova Národnej rady SR na Župnom námestí, Hotel Bôrik a Kongresová sála MZVaEZ SR slúžili ako centrálne predsednícke priestory pre zasadnutia výborov a pracovných skupín, semináre a konferencie na pracovnej a expertnej úrovni.
Časť podujatí na pracovnej a expertnej úrovni bola z kapacitných alebo organizačných dôvodov organizovaná v iných konferenčných priestoroch, najmä v hoteloch v Bratislave. Menšia časť pracovných podujatí sa konala v iných regiónoch Slovenska, a to najmä v prípadoch, kedy bolo cestovanie delegátov mimo hlavného mesta tematicky podporené agendou zasadnutia alebo sídlom organizujúcej inštitúcie.
Technické a konferenčné vybavenie v centrálnych predsedníckych objektoch a služby logisticko-technického charakteru pre podujatia na vysokej úrovni (ubytovanie, doprava, catering, prezentačné predmety, tlmočenie a pod.) zabezpečovalo MZVaEZ SR - Sekretariát predsedníctva SR v Rade EÚ centralizovane pre všetky rezorty a inštitúcie. Podujatia na pracovnej a expertnej úrovni boli čiastočne (v prípade centrálnych konferenčných objektov) alebo komplexne (v prípade iných konferenčných objektov) zabezpečované vecne príslušnými ústrednými orgánmi štátnej správy.
Do prípravy a realizácie SK PRES sa podarilo zapojiť aj partnerov a sponzorov zo súkromnej sféry. Na verejnú výzvu, zverejnenú MZVaEZ SR v októbri 2015, reagovalo 11 subjektov, ktoré poskytli tovary alebo služby v oblasti organizačno-logistického zabezpečenia: doprava (minivany,