DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
právneho predpisu s právom Európskej únie
1.Predkladateľ právneho predpisu: poslanci Národnej rady Slovenskej republiky
2.Názov návrhu právneho predpisu: Návrh na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
3.Problematika návrhu právneho predpisu:
a)nie je upravená v práve Európskej únie
b)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
Bezpredmetné
5.Stupeň zlučiteľnosti návrhu právneho predpisu s právom Európskej únie:
Stupeň zlučiteľnosti - úplný
Doložka vybraných vplyvov
1. Základné údaje
Názov materiálu
Návrh na vydanie zákona ktorým sa dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky
Materiál nelegislatívnej povahy
💧 Materiál legislatívnej povahy
Charakter predkladaného materiálu
Transpozícia práva EÚ
Termín začiatku a ukončenia PPK
Materiál nebol predmetom PPK
Predpokladaný termín predloženia na MPK*
Materiál nebol predmetom MPK
Predpokladaný termín predloženia na Rokovanie vlády SR*
Materiál nebol predkladaný na rokovanie vlády Slovenskej republiky
2. Definícia problému
Viaceré medzinárodné porovnávania poukazujú na dramatický pokles kvality vzdelávania na Slovensku a malo by byť povinnosťou poslancov Národnej rady Slovenskej republiky začať venovať pozornosť aj týmto témam a vypočuť si správu o monitorovaní a hodnotení kvality vzdelávania, ktorej obsahom bude aj štruktúra otázok v testoch. Uvedené správy tak môžu výrazne prispieť ku kvalifikovanej diskusii na pôde Národnej rady Slovenskej republiky k úrovni nášho školstva.
3. Ciele a výsledný stav
Cieľom predloženého návrhu je uložiť Ministerstvu školstva Slovenkej republiky povinnosť každoročne predkladať Národnej rade Slovenskej republiky výročnú správu o monitorovaní a hodnotení kvality vzdelávania. Jej súčasťou by mali byť percentuálne podiely tematických okruhov otázok kladených žiakom v testoch v rámci Testovania 5, Testovania 9 a externej časti Maturity, vďaka čomu by boli získané napríklad informácie o pomere otázok medzi klasickými otázkami encyklopedického, resp. kontextuálneho charakteru a otázkami smerujúcimi k schopnosti žiaka zvládať životné situácie, k schopnosti kritického myslenia.
4. Dotknuté subjekty
Účastníci právnych vzťahov na úseku školstva.
5. Alternatívne riešenia - nepredkladajú sa
6. Vykonávacie predpisy
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov? Áno 💧 Nie
7. Transpozícia práva EÚ
8. Preskúmanie účelnosti**
9. Vplyvy navrhovaného materiálu
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na rozpočet verejnej správy z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy
Áno
Nie
Čiastočne
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na podnikateľské prostredie z toho vplyvy na MSP
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Sociálne vplyvy
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na životné prostredie
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na informatizáciu
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
Vplyvy na služby pre občana z toho vplyvy služieb verejnej správy na občana vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe
Pozitívne
💧 Žiadne
Negatívne
10. Poznámky
Navrhovanými ustanoveniami sa do školského zákona dopĺňa povinnosť Ministerstva školstva Slovenskej republiky predkladať raz ročne, vždy do 15. septembra bežného roka, Národnej rade Slovenskej republiky výročnú správu o monitorovaní a hodnotení kvality vzdelávania, o posilňovaní kľúčových kompetencií žiakov.
11. Kontakt na spracovateľa
12. Zdroje
13. Stanovisko Komisie pre posudzovanie vybraných vplyvov z PPK
Materiál nebol predmetom PPK