DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTIprávneho predpisu s právom Európskej únie
1.Predkladateľ právneho predpisu: poslanci Národnej rady Slovenskej republiky
2.Názov návrhu právneho predpisu: Návrh na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
3.Problematika návrhu právneho predpisu:
a)nie je upravená v práve Európskej únie
b)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
Bezpredmetné
5.Stupeň zlučiteľnosti návrhu právneho predpisu s právom Európskej únie:
Stupeň zlučiteľnosti - úplný
Doložka vybraných vplyvov
Návrh na vydanie zákona ktorým sa dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky
✉ Materiál nelegislatívnej povahy
💧 Materiál legislatívnej povahy
Charakter predkladaného materiálu
Termín začiatku a ukončenia PPK
Materiál nebol predmetom PPK
Predpokladaný termín predloženia na MPK*
Materiál nebol predmetom MPK
Predpokladaný termín predloženia na Rokovanie vlády SR*
Materiál nebol predkladaný na rokovanie vlády Slovenskej republiky
Viaceré medzinárodné porovnávania poukazujú na dramatický pokles kvality vzdelávania na Slovensku a malo by byť povinnosťou poslancov Národnej rady Slovenskej republiky začať venovať pozornosť aj týmto témam a vypočuť si správu o monitorovaní a hodnotení kvality vzdelávania, ktorej obsahom bude aj štruktúra otázok v testoch. Uvedené správy tak môžu výrazne prispieť ku kvalifikovanej diskusii na pôde Národnej rady Slovenskej republiky k úrovni nášho školstva.
Cieľom predloženého návrhu je uložiť Ministerstvu školstva Slovenkej republiky povinnosť každoročne predkladať Národnej rade Slovenskej republiky výročnú správu o monitorovaní a hodnotení kvality vzdelávania. Jej súčasťou by mali byť percentuálne podiely tematických okruhov otázok kladených žiakom v testoch v rámci Testovania 5, Testovania 9 a externej časti Maturity, vďaka čomu by boli získané napríklad informácie o pomere otázok medzi klasickými otázkami encyklopedického, resp. kontextuálneho charakteru a otázkami smerujúcimi k schopnosti žiaka zvládať životné situácie, k schopnosti kritického myslenia.
Účastníci právnych vzťahov na úseku školstva.
5. Alternatívne riešenia - nepredkladajú sa
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov? ✉ Áno 💧 Nie