Rozumie sa najmä na prístup k:
☞sociálnej ochrane, sociálno-právnej ochrane, sociálnym službám (vrátane služieb starostlivosti o deti, starších ľudí a ľudí so zdravotným postihnutím),
☞kvalitnej práci, ochrane zdravia, dôstojnosti a bezpečnosti pri práci pre zamestnancov a existujúcim zamestnaneckým právam,
☞pomoci pri úhrade výdavkov súvisiacich so zdravotným postihnutím,
☞zamestnaniu, na trh práce (napr. uľahčenie zosúladenia rodinných a pracovných povinností, služby zamestnanosti), k školeniam, odbornému vzdelávaniu a príprave na trh práce,
☞zdravotnej starostlivosti vrátane cenovo dostupných pomôcok pre občanov so zdravotným postihnutím,
☞k formálnemu i neformálnemu vzdelávaniu a celoživotnému vzdelávaniu,
☞bývaniu a súvisiacim základným komunálnym službám,
☞doprave,
☞ďalším službám najmä službám všeobecného záujmu a tovarom,
☞spravodlivosti, právnej ochrane, právnym službám,
☞informáciám
☞k iným právam (napr. politickým).
Zvýšenie dostupnosti k potrebným údajom a listinám prepojením systému obchodného registra s inými obchodnými registrami alebo evidenciami, ako aj vzájomná výmena zapisovaných údajov alebo poskytovanie uložených listín cez jednotný systém prepojenia takýchto registrov, ktorý bude prístupný vo všetkých jazykoch Európskej únie (popis služieb a vyhľadávacie kritéria) by malo zjednodušiť prístup k potrebným podkladom (údajom a listinám), ktoré môžu mať informačnú hodnotu ako pre fyzické osoby tak aj pre právnické osoby. Prínosom bude aj úspora času potrebného na zisťovanie relevantných informácií. Taktiež informácie o výmaze alebo likvidácii spoločností môže mať zásadný aj prevenčný význam pre fyzické osoby a právnické osoby.